Hakutulokset

  1. M

    Ehdottakaas jotain helppoa safkaa 4 aik. ja 4 lasta

    Saadaan vieraita vkonlopuksi ja pitäis keksiä joku suht helppo ja hyvä ruoka isommalle porukalle. Mä en tee sitä yksin vaan kokkaillaan yhdessä vieraitten kans. Ehdotelkaa!
  2. M

    Äännevirhe (R)

    Onko muita, jonka lapsella "R-vika"? Mun poika käynyt jo kauan puheterapiassa, mutta ei muutosta. Pystyykö ihan itsestään tulla oikea r vai tarviiko terapiaa ja missä vaiheessa terapia loppuu ja jää omilleen asian kanssa? Mun pojalla viel aika näkyvä "vika" kun kieli tulee hieman ulos ärrää...
  3. M

    Uusi koira heti reissuun

    Meille on tulossa 2v koira viikon päästä. Alunperin koiran piti tulla vasta pääsiäisen jälkeen, mutta asiat muuttuivat. Meidän piti lähteä reissuun pääsiäisenä, mutta nyt mietityttää koiran mukaanottaminen. Eli koira ehtisi tutustua viikon verran meihin ja sit otettais se mukaan 350km...
  4. M

    Uusi koira heti reissuun

    Meille on tulossa 2v koira viikon päästä. Alunperin koiran piti tulla vasta pääsiäisen jälkeen, mutta asiat muuttuivat. Meidän piti lähteä reissuun pääsiäisenä, mutta nyt mietityttää koiran mukaanottaminen. Eli koira ehtisi tutustua viikon verran meihin ja sit otettais se mukaan 350km...
  5. M

    Vasu-keskusteluista; ahdistaako vai odotatteko innolla?

    Olisko kiva, jos hoitaja/opettaja tulis teille kotiin pitämän vasua, mikäli mikään aika p.kodissa ei sovi? Onko vasut epäselviä vai ihan helppoja?
  6. M

    Vasu-keskusteluista; ahdistaako vai odotatteko innolla?

    Olisko kiva, jos hoitaja/opettaja tulis teille kotiin pitämän vasua, mikäli mikään aika p.kodissa ei sovi? Onko vasut epäselviä vai ihan helppoja?
  7. M

    P.kotilasten vanhemmat...mikä mättää/mikä hyvää/mitä toivotte p.kotihoidolta jne...

    Olen yli 10v ollut alalla ja nyt meillä lähestyy taas suunnittelupäivä. Haluaisin kuulla vanhempien toiveita hoidosta. Meillä tosin se hyvä puoli, että tak-kyselyt menneet hyvin ja ollaan oltu kunnan parhaimpia päiväkoteja, mutta silti haluan kysyä teiltä asioita, joihin toivotte muutosta tai...
  8. M

    Millon tytölle korvikset?

    Jos ootte laitattanu aikaisin niin miksi? Onko lapsi pyytänyt vai ihanko ite ootte päättäny laitattaa? Miks ei vois laitattaa pienellekin tytölle? Mitä haittaa? Mul 3,5v tyttö ja haluaisin laitattaa ihan vaan "söpöyden" kannalta, mut en sit tiiä onko sen arvoista. Toisaalta luultavasti tyttö...
  9. M

    Mitä kamalia asioita muistatte 70-80-luvulta?

    Siis kun nykyään on huumeita ja kaappauksia sun muita raiskauksia...mä muistan muutamia itsensäpaljastajia, jotka olivat siihen aikaankin lähinnä huvittavia tai ei niistä vanhemmille kerrottu(ainakaan mä). Yhessä puistossa oli yks ukkeli, joka oli löysät shortsit jalassa ja seisoi silleen toinen...
  10. M

    Jos ootte kotoisin eri paikkakunnalta kuin missä asutte...

    niin muuttuuko teidän "kieli" kun menette kotipaikkakunnalle? Mä asuin savossa yli 20v ja puhuin täysin savoa ja nyt oon asunu itä-uudellamaalla 13v ja olen omaksunut senkin "kielen" hyvin. Kun lomaillaan savossa niin suunnilleen Mikkelin kohdalla =) kieli vaihtuu savoksi ja alan puhua lasten...
  11. M

    Pukeminen pv.kodissa

    Miten teidän lasten p.kodissa otetaan huomioon ulko ja sisävaatteet? Mua välillä pännii kun vien lapset varahoitoon päiväkotiin niin eivät vissiin kato reppuun ollenkaan, että mitä siellä on. Samoilla vaatteilla saattavat olla koko päivän. Monesti laitan jotain sukkiksia ja hametta tytölle ja...
  12. M

    Kiinnostaako kaikkia aina vaan ulkomaanmatkailu(miel.etelä)?

    Mä en ole ikinä ollut etelässä(paitsi itä-saksassa) ja eipä edes kiinnosta. Mun mielestä kotimaassa on niin paljon nähtävää, etten viiti kammeta itteäni mihkään ulkomaille. Odotan innolla kesää, että päästään asuntoautoilemaan jonnekin, kenties länsisuomeen tällä kertaa. Ahvenanmaallekin olis...
  13. M

    Onko 6-vuotiaanne kiinnostunut laskuista ym.tehtävistä

    Mun tuleva eskarilainen tykkää todella paljon tehtävistä. En vaan meinaa löytää hyviä tehtäväkirjoja hänelle. Ei sellasia, missä täytyy lukea tai kirjoittaa. Tai löytyykö netistä jotain?
  14. M

    Mikä laulu/kappale soi häissänne

    :attn:
  15. M

    Hääpäivämääränne merkitys...vai onko?

    Oliko tärkeintä vain tietty vuodenaika vai katoitteko tarkkaan myös päivämäärän esim.joku yhteinen numero tms...Mä ja mies ollaan molemmat synnytty 28.päivä, joten ajattelin sitä hääpäiväksi, mut ei taida olla kun yks tänä vuonna lauantaina...
  16. M

    Te, joilla kesäasuttava mökki

    Me ostettiin syksyllä mökki ja ei ehditty kovinkaan monta yötä siellä viettää ennen kylmiä ilmoja. Nyt tuli mieleen eräs asia kun katselin lapsien leikkimökkiä ulkona eli home. Heillä on mökissä käsittelemätöntä puuta oleva pöytä ja se on nyt homeessa. Miten kesämökin kanssa...ei kai siel kamat...
  17. M

    Milloin lapsenne oppi R-kirjaimen

    Mun poika vajaa 5v ja sanoo ärrän kyl oikeaan paikkaan, mut ei pärise vielä. Hoitopaikassa eräs lapsi kiusasi poikaa asiasta ja se tuntui pahalle, mut minkäs teet.
  18. M

    Tyhmä

    Minkälainen ihminen on tyhmä? Mua ällöttää koko sana ja lapsillenikin opetan, että kukaan ei ole tyhmä vaan joku teko voi olla tyhmä.
  19. M

    Onko kukaan käyttäny Champix:ia?

    Miten meni/toimi? Aloitan pian ja innolla odotan tuloksia.
  20. M

    Miten kukaan voi tehä itsarin?

    Maailman itsekkäin teko! Muille jää suru. Vaikka olis kuinka huonosti asiat niin miten tollaseen tekoon ajautuu? Mulla on ollut todella huonoja vaiheita elämässä, mut en ole ikinä ajatellut itsaria koska olen pelkuri; en tiedä miten tekisin sen ja en haluaisi lapsilleni elämää ilman minua ja...

Yhteistyössä