Hakutulokset

  1. M

    Almiron pepti kokeilussa, koskahan helpottaa, vai helpottaako??

    Meillä kokeiltiin imetysdieetti, Nutri-Soija, Almiron Pepti ja Nutramigen. Nyt on Neocate ja se sopii. Aiemmin meillä valvottiin (todellakin valvottiin enempi kuin nukuttiin) kaikki yöt ja itkettiin. Nyt yöt nukutaan tosi rauhallisesti ja jos sen kerran sattuu heräämään niin helposti nukahtaa...
  2. M

    Roaccutan

    Onko täällä ketään, joka on syönyt Roaccutan kuurin ennen raskautumista (siis lopettanut esim. 1-6 kk aiemmin)? Mä haluaisin aloittaa lääkkeen nyt, kun lopetin imettämisen, mutta koska lääkeellä on niin pahoja haittavaikutuksia niin en taitaisi uskaltaa raskautua enää koskaan :/ Haluaisin siis...
  3. M

    Kenen lapsella ollut vain 1 korvatulehdus?

    Meidän pikkuisella oli korvatulehdus noin 5 kk ikäisenä. Nyt pian 10 kk eikä ole uusinut, mutta vyöhyketerapiaa olen käyttänyt flunssa-aikoina. Tiedä sitten onko se auttanut vai onko ollut hyvä tuuri.
  4. M

    Nutramigen

    Minkälaiseksi on teidän lapsilla kakka muuttunut Nutramigenista? Meillä on aikalailla samanlaista kuin Neocatesta eli mustavihertävää savea. Onkohan ok? Vähän on muitakin oireita ja siksi aloin miettimään.
  5. M

    Onkohan vauva ok?

    Kiva kuulla! Aattelin jo, et jotain on pielessä :)
  6. M

    hengityksen vinkuminen??!

    Meillä ihmeteltiin samaa kunnes todettiin allergia (myös suolioireita) ja huomattiin, että vinkuminen lakkasi, kun saatiin ruokavalio kuntoon ja myös on välillä palannut, kun on saanut sopimatonta.
  7. M

    Onkohan vauva ok?

    Meidän neiti 9 kk on aina inhonnut, jos kasvoihin kosketaan. Syömisen jälkeinen suun pyyhkiminen aiheuttaa aina hirmuisen kiukkukohtauksen. Mites on muilla?
  8. M

    uudet perunat

    Mä muistelisin, että uusista perunoista olis kielletty vain sellaiset ihan pienet perunat ja muut olis ok. Nyt joku kirjoitti tuolla, että uusia perunoita ei saisi antaa. Mites on, kun meillä neiti siis 9 kk?
  9. M

    Marieli

    Vähän väsynyt mamma täällä hei :D Kirjoitin siis kaikki ihan persiilleen :laugh:
  10. M

    huutiksen käyttöohjeita

    Kiitos paljon :flower: Mitenkähän kantsis paketoida esim. just noita vaatteita? Onko jotain hyvä vinkkejä eli pahvilaatikoihin, muovipusseihin? Olis kiva, jos olis siisti paketti.
  11. M

    huutiksen käyttöohjeita

    Eikö kukaan jaksaisi auttaa? Varmasti on hieman simppeleitä kysymyksiä, mutta oon ihan tosissani. Olisin tosi kiitollinen avusta :heart:
  12. M

    huutiksen käyttöohjeita

    Me myytiin kerran huutiksen kautta sohva ja nyt halusin myydä mm. vaatteita ja kenkiä, joihin en enää raskauden jälkeen ole mahtunut. Voiskohan joku ihanan kiltti ihminen kertoa mulle jotain ihan perusasioita huutiksesta ja kaikesta siihen liittyvästä. Millaisena pakettina esim. kannattaa...
  13. M

    prick-testeistä

    Olen kuullut, että viiveiset reaktiot prick-testeissä eivät olisi merkittäviä. Millaisia kokemuksia teillä on asiasta? Miten lääkärit ovat asiaan suhtautuneet? Meillä tuli viiveellä selkeät reaktiot munalle, maidolle, viljoille, perunalle ja sinapille. Nyt mietin, että viitsinkö edes soittaa...
  14. M

    Opiskelijat synnytyksissä

    Meillä kuului terveydenhoitajaopintoihin synnytyksessä mukana oleminen ja itseasiassa olin useammassakin. Kaikki äidit suhtautuivat myönteisesti, kun lupaa kysyttiin. Mun puolesta omassakin synnytyksessä saa olla mukana opiskelija. Pääosin hoitoalan opiskelijat ovat valikoituneet niin, että ovat...
  15. M

    Vammalan aluesairaala

    Mä olin Vammalan aluesairaalassa synnärillä jokin vuosi sitten opiskeluihin liittyvää harjoittelua suorittamassa ja tykästyin todella paikkaan. Silloin päätin, että sinne menen sitten joskus synnyttämään, jos vain mahdollista. Paikasta, jossa nyt asun, lähes kaikki synnyttävät TAYSissa, mutta me...
  16. M

    Umppari kysymys

    \ Minä myönnän tuollaisia kirjoitelleeni. Mulle siis parikin lääkäriä ennusti lapsettomuutta vuosia sitten. Silloin olin 12-vuotias enkä asiasta osannut enempää kysyä (äitikään ei huomannut kysyä, vaikka vieressä seisoi). Asia on vaan vaivannut mieltä kaikki nämä vuodet. Mulla siis oli...
  17. M

    vatsakalvontulehduksesta lapsettomuutta?

    Tulin Titinalle kertomaan sinulle, että tein tänään raskaustestin, jossa positiivinen tulos. Vaikka mulle annettiin huono ennuste niin kävi näin hyvin. Tästä osaa nyt nauttia kahtakauheemmin. Toivon onnea teille :heart:
  18. M

    vatsakalvontulehduksesta lapsettomuutta?

    Hei! Mulla on ollut vatsakalvontulehdus ja tuolloin lääkäri sanoi minulle (tuolloin 12v.) ja äidilleni, että todennäköisesti et lapsia tule saamaan. Nyt yritystä takana puolisen vuotta ja joka kerta osuttu oviksen paikkeille ja silti ei ole tärpännyt. Todennäköisyyshän olisi melko suuri, että...
  19. M

    Virtsatie-infektiot

    Mitä puolukkamehua olette käyttäneet vai valmistaneet itse??
  20. M

    Homeopatia apuna?

    :attn: Kiinnostaa kovin minuakin :attn: :attn:

Yhteistyössä