Hakutulokset

  1. A

    Syyskuun söpöläiset <3 - Toukokuussa

    Kävin taas tänään äitipolilla kontrollissa kohdunkaulan vuoksi -kontrolleja on parin viikon välein. Tilanne kohdunkaulan alueella on miltei ennallaan: 3,3-3.5cm on tämän hetken tilanne. Ehkä millin pari tapahtunut lyhennystä, mutta ollaan sentään yli kolmen sentin vielä! Olen tässä kotona...
  2. A

    Syyskuun söpöläiset <3 - Toukokuussa

    Keltakukka: Olen löytänyt koukuttavan pelin puhelimestani ja addiktoitunut siihen :P Onko teillä muilla jatkuvasti nälkä? Voisin syödä norsun, vaikka vaan makoilen kotisohvalla! Ihan järkyttävää, paino vain tippuu jatkuvasta nälästä huolimatta. Olenkin kavereilleni vitsaillut, että pääsen...
  3. A

    Vuodelepäilijät!!

    Pink89: Sinulla on tullut hienosti mittaa tuohon kohdunkaulaan :) Minäkin haluan lisää millejä :)
  4. A

    Vuodelepäilijät!!

    Hei! Minäkin ilmoittaudun pötköttäjien ja lepäilijöiden joukkoon. Ensimmäisessä raskaudessa (2011) jouduin kotiin lepäämään vkolla 25, kun kohdunkaulaa oli rutiinitarkastuksessa ultrattuna 2,5cm jäljellä. Tuolloin minua supisti, mutten ensikertalaisena sitä tunnistanut. Tuolloin viikolla...
  5. A

    Syyskuun söpöläiset <3 - Toukokuussa

    Hei taas! Olen myöskin pysynyt taka-alalla kommentoinnin suhteen, sillä luen tätä sivustoa puhelimen kautta enkä jostain syystä saa sillä kommentoitua mitään. Teksti kääntyy vinksin vonksin. Keuhkokuumeesta selvisin, mutta nyt jäin sairauslomalle loppuraskauden ajaksi. Kohdunkaula on...
  6. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *huhtikuussa*

    Vuuti 3g pystyy ottamaan. Tätä tarkistelin itsekin panadolin tuoteselosteesta! Yritähän levätä ja parantua pikaisesti! Täällä liikkeitä on tuntunut jostakin 13+ lähtien. Liikkeiden tunteminen on ollut tosi lohdullista, vaikka kuinka joutuu lääkkeitä syömään, silti toinen vaan pumpsuttaa...
  7. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *huhtikuussa*

    Hei, piti tulla kirjoittamaan -vihdoinkin-, kun vointi sen sallii. Nyt on ollut todella kamalaa tämä odotus! Viime viikolla minulla epäiltiin veritulppia molemmissa jaloissa, ja jouduin käymään keskussairaalassa monena päivänä. Tukoksia epäiltiin sen vuoksi, että minulla on nilkat...
  8. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *maaliskuussa*

    [B]Elea85[B] Tervetuloa joukkoon! Tuli tässä mieleen, että pyydä lääkäriäsi ottamaan sinusta veren hyytymisarvo. Minulla on perinnöllinen veren hyytymishäiriö, eli veri hyytyy liikaa. Vaikka tämä tiedetään,lääkäri oli vastahakoinen tätä arvoa ottamaan. Sallittu arvo oli 0,5 ja minulla oli 5,3...
  9. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

    Nana H Minun kohdallani sikiön koot olivat seuraavat: viikolla 6+6 8.75 mm, 9+1 23.17mm, 10+6 reilu 40+mm. :)
  10. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

    Moi taas kaikille! Kaksi viikkoa sitten kirjoittelin karmeasta vuotokokemuksesta ja siitä, että pitäisi odottaa tähän päivään asti ultraamista. Vuodosta huolimatta kaikki oli edelleen kunnossa:sikiöllä oli pituutta reilu neljä senttiä ja normaali niskaturvotus!!! JEEEE! Olin kauhuissani...
  11. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

    Napsi Lääkäri ei käytännössä selittänyt miten ultraus rasittaa. Jotenkin yhdistin tämänkin tapauksen edelliseen odotukseeni. Silloin minulla lyheni kohdunkaula viikolla 25 9mm:iin, ja silloin yhdynnät kiellettiin kokonaan. Neuvolatätikin sanoi ultrauksen rasittavan vehkeitä silloin, kun se...
  12. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

    Napsi Arvaapa vaan olisinko halunnut juosta suoraan jonnekin, missä voitaisiin ultrata tilanne? Kuitenkin minua ultrataan jatkuvasti ja lääkärin mukaan sekin jo rasittaa vehkeitä. Samaa toisteltiin neuvolassa, että pää kylmänä vielä hiihtolomaviikolle (vko 9), sitten nähdään, ollaanko raskaana...
  13. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

    Täällä on muutama päivä sitten olleesta vuodosta hyvin raskaana oleva olo: voisi syödä norsun koko ajan ja välillä on huono olo. :) Näistä oireista olen hyvin kiitollinen, oletan olevani raskaana edelleen. Meillä on viiden huoneen omakotitalo, johon mahdutaan 2v-lapsen ja tulevan pienen...
  14. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

    Crocus 76, katoithan viestini aiemmin tuosta vuodosta? Minäkin vuosin 9+2 ja säikähdin, synnytyslääkärin kanssa juttelin: "jos keskenmeno tulee näillä viikoilla (9+2) verta täytyy tulla kahvikupillinen, eikä siis mikään pyyhkimisverenvuoto riitä. Tämä siis tiedoksi kaikille muillekin...
  15. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

    Viime yö oli ihan helvetillinen! Heräsin yöllä vessaan kolmen aikaan ja pyyhkiessäni huomasin, että verta tulee kahteen paperilliseen ihan kunnolla. Tietenkin aloin stressaamaan keskenmenosta siinä ja koko aamuyö meni pilalle. Alavatsaan koski vähän. Minähän kävin eilen ultrassa ja siellä näkyi...
  16. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

    Tsemppiä Mirkkuselle, ja toivottavasti selviät säikähdyksellä! Tänään kävin ultrassa (2.krt) ja pieni oli 2,3cm pitkä ja viuhtoi pienillä jaloillaan minkä kerkesi. :) Vähän jäi askarruttamaan se, että istukasta (?) on tullut verenpurkauma, joka ei nyt kuitenkaan lääkärin mukaan ole mitenkään...
  17. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

    Nenna81 Olen tosi pahoillani huonoista uutisista! :( Tuollaisten uutisten jälkeen ei tee mieli valittaa mistään! Naurun aihettakin kyllä löytyi, kiitos mminille sutkautuksesta: "Haluan päästä kuuluisaan keskiraskauteen, missä himot heräävät ja posket hehkuvat onnesta!!" Tuota olotilaa...
  18. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

    Varhaisultrasta Ultra tehtiin alakautta viikolla 6+6 neuvolan lähetteellä. Alakautta ultraaminen ei oo koskaan sattunut, ultraajat osaavat hommansa! Sydän sykki hurjasti, ruskuaispussi näkyi ja pienen pieni hahmo, joka oli kokonaiset 8,75 mm pitkä :) Nyt ensi viikolla ultrataan uudelleen...
  19. A

    Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

    SandriRaskausdiabeteksen syntyyn vaikuttaa suuresti myös perintötekijät.
  20. A

    Kirjaimet ja herkkyysvaiheet

    2-vuotias poikani tunnistaa ja nimeää tällä hetkellä 10 kirjainta: "Onnin kirjain, mummin kirjain", lisäksi hän osaa erottaa kirjaimien ja numerojen symbolit toisistaan. Olin myös itse lapsena kiinnostunut kirjaimista, osasin luetella ja tunnistaa kirjaimet 2 ½-vuotiaana. Millään tavalla...

Yhteistyössä