Hakutulokset

  1. M

    Onko tämä hyvä mekko ristiäisiin?

    Jaa-ah, kyllä tuo mielestäni sopisi ristiäisiin.
  2. M

    Erilaisten äitien jakso katsomossa

    Juu, oli minustakin suloinen nuori äiti. Ja rehellinen, raskausajan vaikeuksista kertoi kivan avoimesti. Eli varmaan oli siinäkin rehellinen, että nautti pikkuisestaan. Mun mielestä sillä meni paremmin kuin mulla ekan kanssa, vaik olin 25 v.ja avoliitossa.:)
  3. M

    Olen yllättänyt siitä, kuinka oma lapsi on niin eriluonteinen kuin vanhemmat

    Mun mielestä lapsen luonnetta on aika vaikea määrittää. Menee niin paljon kaikkien maailman kehityvaiheiden yms. mukaan. Vanhin lapseni nyt aikuisena onkin yllättäen hyvin samanlainen kuin minä. :)
  4. M

    Olenko kohtuuton nipottaja, jos kysyn lapsen todistuksen arvosanoista?

    Toihan kuulosti jo ihan järkevältä. Mutta ehkä voisit antaa vuosien hieman vieriä, ei ole iällä pilatu muksusi. =)
  5. M

    Olenko kohtuuton nipottaja, jos kysyn lapsen todistuksen arvosanoista?

    No mutta kun ei niillä arvosanoilla oikeasti ole merkitystä tuossa vaiheessa. Usko nyt jo hyvä ihminen. Mun isommat kersat ovat korkeimmissa suomen opinahjoissa tällä hetkellä. :D ..tuollaiseen vaikuttaa aika monet asiat, voit itse opettaa empaattisuutta, reiluutta jne. Se on tätä päivää.
  6. M

    Olenko kohtuuton nipottaja, jos kysyn lapsen todistuksen arvosanoista?

    Nytpä suosittelisin sinua ottamaan vähän rauhallisemmin kouluasiat. Olen mäkin joskus ihmetellyt lasteni esim.käytösarviointia. Jotenkin nuo on muuttuneet sitten omilta kouluajoiltani, ainahan ne oli kymppiä melkein. Ainoa mitä olen kyylännyt, on varmaankin se, että onko ope tasapainoinen ja...
  7. M

    Olenko kohtuuton nipottaja, jos kysyn lapsen todistuksen arvosanoista?

    Juu, ei herran tähden mitään rahoja lupaamaan. Lapsihan käy koulua itsensä ja tulevaisuudensa tähden. .eikä miellyttääkseen vanhempiansa arvosanoilla. Olen joskus antanut kesäloman kunniaksi muksuille rahaa ihan vain ilahduttaakseni ja toki kehunut hienoja todistuksia.
  8. M

    Olenko kohtuuton nipottaja, jos kysyn lapsen todistuksen arvosanoista?

    Mielestäni olet kohtuuton nipottaja, jos tuollaisia rupeat kyselemään. Mutta hei, tulikin mieleeni, että mulla oli ope, joka ei tykännyt musta..juuri ekalla luokalla. Antoi matikasta seiskan, vaikka olen lahjakas siinä. Mun vanhemmat sai fiksailtua mut eri luokalle. Eihän ne noi arvosanat...
  9. M

    Lisää lapsia? Iso ikäero mietityttää.. Kokemuksia?

    Mulle ei ole iskenyt tuota vapauden ajatusta kertaakaan. Eiks me nykyään eletä ainakin kahdeksankymppisiksi :D Joten sitäkin aikaa tulee olemaan. Ja lapsenlapsiakaan ei kovin aikisin voi odotella, kun haluavat ensin opiskelut sun muut hoitaa. Itseasiassa nyt vähän jo harmittaa, kun kuopus jo 10...
  10. M

    Antaisitko lapsesi muuttaa avoliittoon 16-vuotiaana?

    No enhän mä antaisi. Liian nuori, ellei sitten ole joku ylikehittynyt. Onhan nää peevelin liitot meille aikuisillekin haastavia. :whistle:
  11. M

    Lisää lapsia? Iso ikäero mietityttää.. Kokemuksia?

    No kyllä mä ehkä suosittelisin sitä iltatähteä. :) Meillä sellainen on. Kaikki on ollut jotenkin niin helppoa ja suorastaan nautinnollista. Osaa luottaa tietty itseensä, kun isommistakin naperoista kasvanut hienoja tapauksia. Ja seuraahan heistä on ollut puolin ja toisin. Sellainen isoveljen...
  12. M

    Mulla on rakastaja

    Tuskinpa kertoo. Siinähän voisi itse saada vaikka turpiinsa. ;)
  13. M

    Lapsi tarvitsee muutakin kuin ruokaa ja rakkautta. Pienillä tuloilla lapsi jää oleellisista asioista paitsi ja kärsii

    Jeps, apua mikä ajatus :D Itseasiassa luulen, että lapsilla on tarve saavuttaa jotain enemmän kuin vanhempansa, siis ihan itse. :laugh: Mä olen ainakin omilleni sen suonut. Tosin kaikki perusjutut olen toodella huolella hoitanut.
  14. M

    Lapsi tarvitsee muutakin kuin ruokaa ja rakkautta. Pienillä tuloilla lapsi jää oleellisista asioista paitsi ja kärsii

    Kääks, 8 sivua juttua, enpä ihan jaksa lukea. Jotensakin ap vaikuttaa vähän pateettiselta :whistle: Meitä nyt on katsos moneen junaan, on sitten rahaa tai ei. Sen verran vilkaisin vastauksia, että monet kertoivat miten vähemmilläkin tuloilla voi kannustaa ja varustaa lastansa.
  15. M

    Mulla on rakastaja

    Annat vain homman hiipua, silleen pehmeästi. Käsittääkseni olet tuon seikkailun ansainnut. Mutta esim. lapset ovat vaan kerran siinä jaloissa. Ja hitsin paljon helpompaa heitä hoitaa, jos kummatkin vanhemmat paikalla. =)
  16. M

    Toinen lapsi nyt, vai hieman myöhemmin?

    Niin, no toisaalta se on kait aika sama, onko ikäero 5 tai 7. Pieni koululainen tosiaan tarvitsee kotitukijoukkoja mielellään. =)
  17. M

    Toinen lapsi nyt, vai hieman myöhemmin?

    :D Juu, alkakaa vaan yrittää heti kuin mahdollista. Nuorimpien poikieni ikäero on 11 v. Ei ihan hyvä ollut aikoinaan. Yllättävää mustasukkaisuutta näkyi.
  18. M

    Mikä yllätti eniten äitiydessä?

    Mua yllätti se, kuinka paljon ahdisti se sitovuus. Rakkauden määrä ei yllättänyt, sen olin kokenut jo, kun lapsi polski vatsassani. Sen voisin sanoa, että nämä haastavimmat mukelot ovat sellaisia tulevaisuuden toivoja!:D Tämä vaativin lapsi on niiin kiva, ystävällinen, lahjakas..ja kaikkea...
  19. M

    Voisitko alkaa kulissilittoon?

    :laugh: epäilen, että siinä ohessa voi tulla turpaan ja muuta "kivaa".
  20. M

    Lapset leirillä nälissään! Mitä tehdä?

    No tuo nyt on nimenomaan totta, etteivät tuonikäiset pojat puhu potaskaa. Olen tässä tavannut monta poikalasta ( vanhin poikani on 22 v.). Kyllä ovat rehellisiä kaikki lasteni ystävät. Varsinkin tuossa iässä, nuorin on nyt 10 v. Kaverinsa ovat ihania, katsovat silmiin ja kertovat jos joku painaa...

Yhteistyössä