Hakutulokset

  1. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    Moikka! Täälläkin tuli vuosi täyteen muutama viikko sitten. Luonnetta löytyi jo ennen tuota vuoden ikää. Tuntuu että kunnon kiukunpuuskia usein, jos yritän estää menemästä johonkin tai jos vaikka sattuu minun jalka olemaan vaan tiellä :ROFLMAO: Tuossa päivä sitten lelutkin saivat tämän kiukun...
  2. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    @Montecea Moi vaan taas Tuossa sunnuntaina alkoikin hammasta näkymään. Alahammasta näyttää pukkaavan :) Täällä nyt syödään vaihteeksi myös 3 kertaa yössä, joku aika sitten meni vain yhdellä syötöllä. Helpotti nyt kun tietää että hampaista kysymys :) Tykkää tällä hetkellä viileistä ruuista...
  3. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    Täällä nyt 7kk ikää. Meno päällä pojalla. :) Tosin vielä ei ole onnistunut konttaamaan, yritys on kovaa luokkaa. Ottanut sitten isän pituudesta mallia, ja kasvanut yläkäyrillä jonkun aikaa. Poika ollut tosi kärttyinen viimeaikoina, luulisi että hampaita tulossa muttei tunnu yhtäkään. Tai sitten...
  4. Johannaz

    Raskaana? Apua testin tulkitsemiseen.

    Kyllä tuossa näkyy todella hailakka toinen viiva, joten luulisin että on onnistanut :D Ja näyttää että on viiva vahvistunut :D
  5. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    Tänään nauratti, itse söin paahtoleipää ja pikkumies(sylissä), vaan tarraa yllättäen, molemmilla käsillä kiinni leivästä ja vei omaan suuhun. Onneksi ei saanut vielä palasta irti. Ei ihan soveltuva ruoka noin pienelle. Neuvottiin neuvolassa ottamaan jo mukaan yhdessä syöntiin niin tein. :D...
  6. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    Niin tais olla lohi,peruna ja porkkana sekoitus. Ei tosin varmaan mikään helpoimmasta päästä oleva maku. Tosin näyttää tykkäävän :) Itse tykkään kalaruuista paljon, tosin ei viime aikoina ole ollut aikaa niitä valmistella. Meillä poika kuolaa vaikka millä mitalla ja haluaa kaiken suuhunsa...
  7. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    Poika nyt vähän yli 4kk, tuossa kävin ensimmäisen sosepurkin ostamassa. Neuvolasta sanoivat että voi alkaa nyt pikku hiljaa maistelemaan, saa nähdä miten käy :) Pitkän aikaa tarkastelin niitä soseita(että mikä just olisi sopiva) ja päädyin pikkukalastajan ateriaan heh :) Tosin otin vain yhden...
  8. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    @Sonde Kannattaa ne säilyttää osa ainakin, voit antaa sitten omille lapsille myöhemin katseltavaksi. Tosin itse varmaan hullu? heh, säilytin pojan ensimmäiset vaatteet sairaalasta, pieni body,tossut ja hattu :D Ei enää mahdu hänelle muutenkaan. Ja minun pikkuveljelle tulossa toinen vauva, niin...
  9. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    Tälläistä neuvoi lisäämään korvikkeen sekaan https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/NUTRITON-NUTRILON En itse myöskään ollut moisesta kuullutkaan. Tosin kertoi että voi ummetusta vauvalle tulla, mutta sitten vaan taukoa tuon pulverin kanssa. Huomenna meilläkin edessä 3kk neuvola ja rokotukset...
  10. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    Moi kaikki. Tässä on ehkä hiukan vähemän puklailtu pari päivää. Vaihdoin korvikkeen kokonaan toiseen merkkiin. Neuvolasta ehdottivat kokeilemaan myös sellaista sakeuttajaa, vaikuttaa vauvan olotila paremmalta :) Ei ole niin levoton ja itkuinen myöskään. Tosiaan pikkusen naamasta aina näen...
  11. Johannaz

    Yks kaltoinkohdelluimpia eläimiä aikanamme on mielestäni kana/broileri

    Totta puhut, mutta ajattelen että sika/kana molemat ovat todella kaltoin kohdeltuja. Mikäli olet jostain nähnyt näitä "imetyshäkkejä" sun muuta, se äippä sika pystyy vaan kyljellään makaamaan ja imettämään/syömään/kakkaamaan ja sitten teuraaksi kun pikkusiat on tarpeeksi vanhoja :(
  12. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    Osaako joku kokeneempi äiti neuvoa? heh :unsure: Tämä minun pikkumies alkaa olemaan 3kk vanha ja nyt alkanut olemaan todella itkuinen/levoton, ei kelpaa rinta ei korvike. Eikä sylissä tykkää pitkään olla myöskään. (Tuntuu haluavan liikkua kovasti vaan ylös päin sylissä) o_O Pikkuinen nukkuu...
  13. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    Meillä kanssa vähän sama, ennen tykkäsi tutista mutta nyt oman nyrkin ja lelut haluaa suuhunsa. Vaikka tutti on suussa pitäähän ne sormetkin sinne saada samaan aikaan :) Itse myös miettinyt milloin toisen kerran raskaaksi, ei tosin mikään kiire ole. Mutta mielessä on käynyt useaan kertaan :whistle:
  14. Johannaz

    Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

    @Montecea Täällä syntyi poika lokakuussa, esikoinen on Kovasti jo höpöttelee meille vanhemmille ja vieraille :D Meinannut kantoliinan hommata kun poika on todella läheisyyden kipeä persoona, en voi poistua huoneesta ilman että pikkuinen alkaa itkemään. Sitten kun tulen takaisin niin johan...
  15. Johannaz

    Vauva 3,5 kk, maidon tulo ehtyy ja kuukautiset alkoi

    Kannattaa varmaan pumppailla ahkeraan vaikka et voisi imettää aika ajoin, pitää sitä maidon tuloa yllä. Vaikka maito ei olisikaan syömä kelpoista. :)
  16. Johannaz

    Lokakuu 2018

    Täälläkin viime perjantaina oli pikkusella 2kk neuvola käynti. Sai rotavirus hommelin vaan. Selvästi sen jälkeen oli enempi itkuinen ja ärtynyt. Nyt kuitenkin rauhoittunut ja voi paremmin :) Painoa tullut sen 5.8 kg poika hyvin kasvanut ja syö todella paljon :eek: Joskus ihmettelen että miten...
  17. Johannaz

    Lokakuu 2018

    Onnea kaikille :) Itselläkin vähän haikea olo kun en ole raskaana enää, ikävä niitä potkuja ja hikkoja masussa. Tosin pikkuinen hikottelee edelleen paljon :LOL: Painokin lähtenyt kivasti nousuun nyt. Oli kohtutulehdusta ja rintatulehdusta, niin imetys ei oikein ollut riittävää alku päivinä :(...
  18. Johannaz

    Lokakuu 2018

    On se kiirettä pitänyt vauvan kanssa, suloinen poika on kerta kaikkiaan :) Miehen kanssa muuta voida kun katsella häntä, kun tuhisee ja nukkuu :love: Onnea kaikille :) Tosin minulla ei sittenkään se synnytys mennytkään niin hyvin kuin luulin. Kohtutulehdus iski ja kaavinta/antibiootti hoito...
  19. Johannaz

    Lokakuu 2018

    Pääsin kahden päivän päästä kotiin, eli tänä sunnuntaina, tosin pyysin itse :unsure: Oli imetyksen kanssa ongelmia, ja yllätys kotona vasta maidot kunnolla lähti liikenteeseen. Tressaan ihan liikaa noissa sairaala oloissa aina :( Ja onnea Kerttuliina (y)
  20. Johannaz

    Lokakuu 2018

    Sieltähän se poika tuli. Tänään klo 13.20. Nopeahko oli onneksi synnytys ja kaikki meni hyvin. :D

Yhteistyössä