Hakutulokset

  1. K

    1,8- vuotias taapero, ja ei nuku öisin?

    Moikka, en oikein osaa Anoa auttaa muuten, kuin kerron miten meillä nykyisin menee. Kirjoitin siis tähän ketjuun aiemmin. Pari viikkoa sitten kyllästyin totaalisesti siihen yömelskaamiseen ja ajattelin antaa huutaa ja käydä välillä kädellä silittämässä. Tyttö sai tietystí alkuun hirveät hepulit...
  2. K

    1,8- vuotias taapero, ja ei nuku öisin?

    Meillä 1 v 4 kk tyttö ja vähän saman tyyppistä ongelmaa ajoittain. Aiemmin jatkoi yöllä unia, kun nosti ihan hetkeksi syliin ja laittoi takaisin. Nyt rimpuilee sylissä ja ihan kauhea huuto, jos yrittää laittaa takaisin. Isänsä on saanut takaisin nukkumaan, kun pitää sylissä vartin ja kunnolla...
  3. K

    Vinkkejä imetyksen lopettamiseen, pliis!

    Kiitos teille vastauksista :) Joo kertalaakista varmastu paras, se on vaan tehtävä päätös... Meillä yöt sujuu jo hyvin ja niissäkin oli vaan kestettävä alkuun huutoa. Nyt menee niin huonosti muuta ruokaa, että ihan oikeasti on ryhdyttävä toimeen tuon tissin lopetuksen kanssa.
  4. K

    Vinkkejä imetyksen lopettamiseen, pliis!

    Tyttäreni on 10,5 kk ja tuntuu, että edelleen haluaisi tissiä lähes joka tunti, känisee ja kiukkuaa ja rauhoittuu vasta tissiä saatuaan. Tutti on vain lelu ja vastikkeet eivät ole koskaan maistuneet. Nokkamukista juominen on kiva leikkiä ja nesteet on kiva purskauttaa suusta rinnuksille. Yöt...
  5. K

    Pottailusta :)

    Aloitin pottailun kun tyttöni oli 6 kk vanha, nyt 10 kk. Sysäyksen antoi tytön kova vatsa; potalla kakka kulki ja monta kuukautta lähes kaikki kakat tuli pottaan. Kun alkoi ähistää kakkaa, laitoin potalle. Nykyisin on vatsa niin löysällä, kun syö leipää, marjoja yms. ettei useinkaan ehdi potalle...
  6. K

    Millaisia on teidän 6kk vauvat

    Nyt kolme yötä takana :) Tokana yönä nukahti itekseen omaan sänkyyn, sen jälkeen kun olin imettänyt olkkarissa. Laulettiin matkalla makkariin tuutulaulu ja sinne jäi rauhassa. Heräili tunnin päästä ja pari sylittelyä riitti nukahtamiseen. Mutta puoli yhdestä kolmeen itkeskeli ja siis kaksi...
  7. K

    Millaisia on teidän 6kk vauvat

    Hei! Täällä kans 6 kk 3 vko -ikäinen tyttövauva, joka on kova touhuumaan, mutta temperamentti sellainen, että ainakin väsyneenä alkaa kitisemään, jos ei saa jotain mitä haluaa. Sylissä möyryää ja haluaa nousta seisomaan, mutta lattialla lähinnä kierii, ei pääse vielä eteenpäin. Kauheasti...
  8. K

    Nukutusneuvoja kaipailisin

    Kuulostaa tutulta ja itellä sama ongelma, siis sisällä nukahtaa vain tissillä... Ja samanikäinen tyttö on täällä. Olen pistänyt toivon siihen, että kun alkaa syödä kiinteitä enemmän ja saadaan rutiineja iltaan, niin jos se siitä. Eli täältä ei ole mitään neuvoja antaa, josko jollain toisella?
  9. K

    Vaunuangsti

    Hienoa kun teillä Mimosa onnistuu jo noin hyvin! Ehkä mekin kokeillaan ens viikolla, vähemmällä vaatetuksella... Siihen asti pientä happihyppelyä kantorepussa.
  10. K

    Vaunuangsti

    Me ollaan ulkoiltu parina päivänä rintarepun avulla ja tehty silleen lumityötkin... Ehkä joskus viikon päästä uskaltais taas kokeilla vaunujakin...
  11. K

    Vaunuangsti

    Laitatko tytön turvakaukaloon sisällä vai vasta autossa? Meillä rauhoittuu sisällä jo olemaan kaukalossa, niin lähtö on iisimpi. Tosin joskus serkään ei auta, sitten ole pysähtynyt vähän imettämään ja matka jatkuu rauhallisemmin. Joskus myös yritän rauhoitella äänellä.
  12. K

    Paniikkihäiriön hoito ilman lääkkeitä?!

    Juu, pitää ensin rekisteröityä ja sitten voi laittaa viestiä!
  13. K

    Paniikkihäiriön hoito ilman lääkkeitä?!

    Hei a.p., laita mulle yksityisviestiä, niin kerron lisää omista kokemuksista!
  14. K

    Paniikkihäiriön hoito ilman lääkkeitä?!

    Itellä kaksi vuotta kestänyt terapia auttoi, mutta lääkkeet olisi nopeampi ratkaisu ja ne auttavat hyvin. Siis mielialalääkket, ei rauhoittavia! Omalla kohdalla en olisi pysynyt työkykyisenä ilman lääkkeitä ja palasin omaksi itsekseni ahdistuneesta hermokimpusta. Mieti siis vielä lääkitystä...
  15. K

    Vaunuangsti

    Juu, täytyy ootella vaan, ehkä taas vaunuilu onnistuu joku päivä... Mä luulen, että mulla oli liikaa se villa-asu, ainakin kun toinen sai heparit, oli siinä hikinen. Meidän mutsi kyllä luulee aina, että on liian vähän päällä, mutta se ei tajua että nykyajan toppa-asut ovat aika lämpöisiä.
  16. K

    Päivärytminne? (Äidin ja vauvan)

    Moikka Ruutinen ja oon kans näitä 2011 syyskuisia :) , joten tyttö täyttää ens maanantaina 4 kk. Meillä on TÄLLÄ HETKELLÄ sellainen rytmi, että 8-9 heräillään, vaipanvaihto, aamuruokailut molemmille, seurustelua, hereillä n. tunnin verran ja 9.30-12 välillä yhdet tai kahdet 15 min-tunnin...
  17. K

    Vaunuangsti

    Moi, mulla kans vaunujen kanssa ongelmaa. Meidän tyttö sai 3 kk:n iässä (nyt kohta 4 kk) jonkinlaisen vaunu- kammon. Olin silloin vanhemmillani ja jätin tytön äitin hoiviin. En tiedä tapahtuiko siinä jotain, mutta sen jälkeen ei juuri ollenkaan halunnut nukahtaa vaunuihin. Sitä ennen rauhottui...
  18. K

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Heips, ja isot onnittelut kaikille vauvautuneille! Joo oli kiva lukea Jemmiksin synnytystarinaa, kuten allekirjoittaneella, käynnistys aiheutti taas "yllättävän" nopean avautumisen... Täällä kohta pari viikkoa mennyt synnytyksestä ja pikkuhiljaa alkaa ensikertalaisellakin nää hoitohommelit...
  19. K

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Heippa, meille syntyi ihana tyttö 16.9. klo 6.11. Painoa on 3356 g ja pituutta 51,5 senttiä. Laitan tässä nopskaan samantien synnytyskertomusta, meni aika lailla ihan toisin kun saatoin kuvitella... Olin keskiviikkona äitiyspolilla raskausmyrkytyskontrollissa ja koska paineet olivat...
  20. K

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Viikunalle onnittelut poikavauvasta, hienoa kun olette päässeet kotiin. Mutta voi vain kuvitella, miltä tuntuu kun saa tietää, että lapsella on vamma. Paljon voimia!! Monenlaisia asioita täällä nousee, niin kuin tuo Marjan tilanne, on diabetesta ja kaikkea muuta, aika pelottavaa varmasti...

Yhteistyössä