Hakutulokset

  1. C

    Marginaalinen istukka ja alatiesynnytys

    Mulla oli ekassa raskaudessa marginaalinen/etinen istukka, jota seurattiin. Se oli vasta vk 35 noussut n. 2 cm yli kohdunkaulan, joten sen puolesta olisi alatiesynnytys onnistunut. Raskauden puolesta välistä mulla oli jonkun verran supisteluja ja sen myötä tuli aina vuotoja ton istukan takia.
  2. C

    Tammikuun Vauvat 2012

    Heissan pitkästä aikaa! Käytiin 5 kk neuvolassa tänään, mitat 7230 g ja 66,5 cm. Mun oli tarkoitus täysimettää vähän pidempään, mutta sitten itse sairastuin ja silloin alettiin antamaan kiinteitä pojalle myös. Nyt onneks maidontulo on kuitenkin normaalistunut. Hedelmäsoseet maistuu paremmin...
  3. C

    Tammikuun Vauvat 2012

    Neiti10 Ruotsissa on pidempi vanhenpainvapaa kuin Suomessa. Muistaakseni 13 kk ja siitä on varattu vain äidille 60 päivää ja vain isälle 60 päivää, loput päivät voi käyttää kumpi tahansa. En osaa sanoa, minkäsuuruinen päiväraha täällä on, koska olen itse vielä Suomen sosiaaliturvan piirissä ja...
  4. C

    Tammikuun Vauvat 2012

    Moi! Mä en oo juurikaan ehtinyt koneelle lueskelemaan juttuja. Kiva kun on tullut taas uusia tammivauvojen mammoja. Tää ketju näyttikin olevan vähän hiljainen välillä. Meillä on arki alkanut jo vähän rutinoitua, mikä tekee siitä hieman helpompaa. Ollaan siis asuttu nyt kuukauden verran...
  5. C

    Tammikuun Vauvat 2012

    Hejssan! Mä en olekaan ehtinyt lueskelemaan saati kirjoittelemaan mitään pitkään aikaan. Ollaan nimittäin muutettu ulkomaille tässä välissä miehen työn perässä. Ja sitä ennen piti hoitaa ristiäiset ja kaikenlaista muuttoon liittyvää. Ja esikoinen kaikenkeskellä sairasti influenssan. Jotenkin on...
  6. C

    Tammikuun Vauvat 2012

    Uskomatonta, miten nopeasti aika kuluu, vaikka vaan olla möllöttää kotona. Pikku-ukko on tänään jo 3 vk ja miehen isyyslomakin jo loppui. Anoppi tulee avuiksi, kun miehellä on pitkä työpäivä heti edessä. Esikoisen kanssa ollaan oltu vähän helisemässä, uhmaikää ja mustasukkaisuutta ja itse vähän...
  7. C

    Tammikuun Vauvat 2012

    Ninnatar Mä puhdistan vielä poitsunnapaa, kun se vähän erittää. Sitten kun on kuiva, niin ei tarvi enää putsata niin. joskus tietty hyvä katsoa ja putsata, jos on syvä napa eikä normaali pesu/kyvyt riitä. D-vitamiineja on erilaisia, mä annan D-tippoja, joka on D3-valmistetta. Sitten on lisäksi...
  8. C

    ~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

    Onnea vauvautuneille!:flower: Ja tsemppiä vielä Mimsy, An-Ri ja muut masun kera! Bassets Vaikka mullakin tuli verenhukkaa melko paljon synnytyksessä, kun istukka ei irronnut, niin kaikenkaikkiaan jäi synnytys mieleen ihan positiivisena. Vuoto tietysti sillä hetkellä pelästytti, mutta homma...
  9. C

    ~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

    Inkalilla :hug: Ihan itku tulee, kun ajattelen tilannettasi! Voimia sinulle!
  10. C

    Tammikuun Vauvat 2012

    Hyvä, että tännekin alkaa ihmiset löytää, toivottavasti saadaan aktiivinen porukka tännekin! Raskauskiloista: mulle tuli yht 13 kg ja nyt lähtenyt 10 kg siitä. Muistan, kun esikoisen jälkeen jäi monta kiloa ylimääräistä ja maha oli tooosi iso pitkään. Mä ajattelin, että se, siis mahan...
  11. C

    ~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

    Onpas tämä pino hiljentynyt niin, että on pudonnut jo kakkossivulle! Vauva-arki taitaa jo viedä ajatukset monella! Niinkuin täälläkin. Esikoinen alkanut selvästi reagoimaan ja on tosi huomionkipeä, ainakin silloin kun imetän. Onneksi kuitenkin vauva nukkuu hyvin päivisin, niin jää aikaa...
  12. C

    ~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

    emakko:hug: ehkä pääsitkin jo synnyttämään, toivottavasti täällä kaikki muut, eli mies ja molemmat mukulat, nukkuu. Ihanan rauhallista, ajattelin käyttää hyväkseni oman ajan syömällä vähän suklaata ja lukemalla lehtiä :)
  13. C

    ~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

    Onnea Bassets, LillaMe ja Niiiskuneiti!:flower: Augusta87 Me juteltiin just synnärillä kätilön kanssa tosta supistusten voimakkuuden katsomisesta monitorista. Jos on ulkoinen mittari, siis se mahan päälle laitettava, se kertoo vaan kuibka usein supistuksia tulee. Se miten "voimakkaana" se...
  14. C

    Tammikuun Vauvat 2012

    Heips, ellen ja muumimamma Meillä vähän sama tilanne. Esikoinen 1 v 7 kk ja vaatii osansa huomiosta. Muutenkin tuntunut, että ennen pikkuveljen syntymää alkoi näkyä vähän uhman merkkejä. Onneksi on mies kotona vielä. Meilläkin on esikoiselle päiväkotipaikka vielä osa-aikaisesti, mutta ei ole...
  15. C

    ~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

    Onnea felicia ja Maijuli84!:flower: LeenaT Mulla kaveri synnytti esikoisensa perätilassa. Hyvin oli kaikki mennyt, muksu oli ihan normaalinkokoinen, muistaakseni vähän alle 3500 g. Mulla oli esikoinen perätilassa, painoarviot oli jo vk 36 3200 g, joten laskettuna aikana paino olisi ollut...
  16. C

    Lastenvaatekirppiksiä kymenlaaksossa?

    Hei, tiedättekö onko Kouvolan tai Kotkan suunnalla lastenvaatekirppiksiä? Jos, niin millaisia kokemuksia niistä on ostajana/myyjänä?
  17. C

    ~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

    :flower: Onnittelut vauvautuneille Lyydia76, Maira, raparperitaivas ja maka! Anskutin ja An-ri ja muut limakalvojen kuivuudesta kärsivät: mä käytin myös Ceridal-öljyä. Sellainen pieni suihkepullo oli kätevä. Rasvailin sillä myös masua, kun kutisi. Ja sitä voi käyttää jatkossa vaikka...
  18. C

    Tammikuun Vauvat 2012

    Täällä alkaa olla jo vähän pirteämpi olo, sekä äidillä että pojalla. Josko huomiseen olis osastolla. Ehkäisystä MLM kyselit. Mä oon miettinyt, että ottaisin hormonikierukan. Mulla on ollu aikaisemminkin ja se sopi mulle tosi hyvin. Vuodot jäi oikeestaan kokonaan pois. Onko teillä jo nimi...
  19. C

    Tammikuun Vauvat 2012

    Tosi kiva MLM, kun teit tälläisenkin pinon! Mukana ollaan. Eli Carcas ja poika 11.1.12, 40+4, 4180g/53cm
  20. C

    ~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

    Meille syntyi poika eilen illalla vk 40+4. Paino 4180g ja pituus 53 cm. Aika hurja kokemus, kirjoittelen synnytystarinaa, kun päästään kotiin.

Yhteistyössä