Hakutulokset

  1. Sydänjää-

    Hyvä hoitolaukku?

    Millaisia hoitolaukkuja teillä on? Etsinnässä olisi sellainen, missä olisi mahdollisimman paljon taskuja - saisi lusikat omaan osastoonsa, samoin pilttipurkit ja tutit ja lelut ja ... :)
  2. Sydänjää-

    Miten saada vauva syömään rintaa?

    Neljän kuukauden ikäinen vauva lakkoilee rinnalla pahasti. Tällä hetkellä suostuu syömään oikeastaan vain heti herättyään. Kaiholla muistelen aikoja, kun tissi kelpasi aina ja sitä suorastaan vaadittiin vähän väliä. Tilanne on niin tulehtunut, että kun vain otan vauvan syöttöpaikalle, alkaa...
  3. Sydänjää-

    Kun maha ei kasva

    Epätoivohan noita mahakuvapinoja katsellessa tulee. Nyt on rv 25 ja kyllästymiseen asti on monta kuukautta kuunneltu, miten varmasti parin viikon päästä alkaa jo kasvaa... Ja tietty myös, miten onnellinen saan olla, kun ei ole isoa mahaa. Noh, ehkä siemen totuutta siinäkin, mutta eipä lohduta...
  4. Sydänjää-

    Veriryhmät ja keskenmenot

    Hei! Kuulin tänään, että minulta olisi pitänyt keskenmenojen jälkeen selvittää rheesustekijä ja tarvittaessa laittaa vasta-ainepistos. Tätä ei kuitenkaan ole tehty, enkä ole itsekään sitä tiennyt vaatia. Nyt olen raskaana viikolla 10+0. Olen syönyt lapsettomuuslääkärini ehdotuksesta...
  5. Sydänjää-

    Joulu

    Millaisia joulusuunnitelmia ihmisillä on? Mä haluaisin ottaa joulun ajaksi 'vapaata' lapsettomuudesta ja nauttia joulun rauhasta. Syödä kinkkua, litkiä punaviiniä, pelata lautapelejä, lukea rauhassa kirjaa suklaarasian keralla :) Kynttilät käyn kuitenkin viemässä meidän pikkuisille ja...
  6. Sydänjää-

    Huono ihminen?

    Tunnetteko koskaan huonommuutta lapsettomuuden herättämien tunteiden vuoksi? Mä en enää tunne yhtään iloa muiden raskausuutisista. En yhtään. Ennen se sentään yhä oli se ensimmäinen tunne. Nyt ei ole edes viimeinen. Ja mitä läheisempiä ihmisiä, sitä enemmän oma ulkopuolelle jääminen...
  7. Sydänjää-

    Lämpöä punktion jälkeen

    Heippa! Onko kellään muulla ollut lämpöä punktion jälkeen? Eilen olin siirrossa ja illalla oli tosi kylmä. Mittasin ja 37,1 oli 'kuumetta'. Tänään samaa luokkaa. Onko tämä normaalia? Ei viitsisi turhan takia lääkäriinkään lähteä, eilen ultrattiin siirron yhteydessä ja kaikki on suht ok. Kai...
  8. Sydänjää-

    Mihin asti hoitoja?

    Hei! Miehelläni on ikää 32 v ja itselläni 29 v. Mieheni huonon siittiötilanteen ja omien ainakin osittain tukkeutuneiden munajohtimieni vuoksi ainoa hoitomuotomme on ollut ICSI. Ensimmäinen tehtiin pitkällä kaavalla, vain kolme alkiota, tuoresiirrosta plussa ja keskenmeno. Toinen ICSI lyhyellä...
  9. Sydänjää-

    Puregonin säilyttäminen

    Heippa! Kerratkaapa tyhmälle miten sen puregonin kanssa oikein oli... Avaamaton ampulli jääkaappiin vai huoneenlämpöön? Entä käytössä oleva kynä? Mietin tässä uskallanko ruokatunnilla jo hakea lääkkeet ja pitäiskö siinä tapauksessa laittaa pakkauksen työpaikan jääkaappiin... Joka ei yllättäen...
  10. Sydänjää-

    Uusi lapsettomuuskirja

    Moikka! Olettekos kuulleet, että nyt elokuun lopulla on julkaistu uusi kotimainen lapsettomuusaiheinen kirja? Ihmeet tapahtuvat muille – Lapsettomuuspäiväkirja
  11. Sydänjää-

    PAS ja ovulaatio

    Mitenhän tämänkin kysymyksen asettelisi... Miten pian ovisplussan jälkeen on tehty PAS siirto ja kuinka on käynyt? Voidaanko huurunokka siirtää samana päivänä kuin se on sulatettu?

Yhteistyössä