Hakutulokset

1. K

5kk vauvan pituuskasvu hidastunut

En täysimetä, rintamaidon lisänä on jo pari soseannosta päivässä sekä iltapuuro. Voisko jollain allergialla olla osuutta tällaiseen? Lisää kokemuksia, kiitos :)
  2. K

5kk vauvan pituuskasvu hidastunut

Eli siis eilen käytiin tytön kanssa neuvolassa ja pituuskasvu oli pudonnut -3 käyrälle. Viidessä viikossa pituutta oli tullut lisää vain 1,5cm. Muutenkin tyttö ollut pieni koko ajan menty -2 käyrällä tasaisesti mut nyt oli sitten tuo tipahdus. Paino oli ihan ok. Mitat olivat nyt siis 6085g ja...
  3. K

Joulukuiset 2010

Minä voisin myös liittyä tonne suljettuun ryhmään, eli mitenhän se tapahtuis.. :)
  4. K

Maitoallergian tutkimisesta

Epäilen, että tyttärelläni 3,5kk on maitoallergia. Tyttö pulauttelee erittäin runsaasti, posket punoittavat ja ovat karheat. Punoitus lisääntyy vielä syödessä. Vatsassa tuntuu olevan ilmaa, sillä piereskelee ja vääntelehtii. Tyttö on jatkuvasti itkuinen ja levoton. Myös päiväunien nukkuminen on...
  5. K

Milloin vauvan saa antaa istua?

Meillä 3kk 1vko ikäinen tyttö sylissä ollessaan jo nostaa itsensä istuma-asentoon. Saako antaa sylissä istua vai onko väkisin pidettävä makuuasennossa?
  6. K

Joulukuiset 2010

Hei, nyt täytyy päivittää sillä tultiin juuri 3kk neuvolasta. Mitat oli 4865g ja 56,5cm. Hyvin meni käyrillä. Saatiin myös rokotukset, pikkaisen tuli itku, mutta tissin kun sai suuhun niin kaikki oli taas hyvin :) Sitten tuo viikonlopun yökyläily mummun luona, hienostihan niillä oli...
  7. K

Joulukuiset 2010

Moi! Eipä ole tullut kirjoiteltua sitten alkuaikojen, lukenut olen kyllä ketjua ahkerasti. Nyt voisi vähän kertoa kuulumisia kun on tapahtunut niin paljon. Rytmi on meillä ollut jo pitkän aikaa melko hyvä. Tyttö menee 19.30-20.30 nukkumaan ja herää kerran tai kaksi yössä syömään. Yleensä...
  8. K

Joulukuiset 2010

Heippa! Taidanpa myöhäisenä ilmoittautua ketjuun :) Eli pikkutyttömme syntyi 22.12. klo 8.15, 2975 g ja 47 cm, rv 39+2 (la 27.12.) Eli nyt siis lähestytään jo huimaa viiden viikon ikää! ;) Arki vauvelin kanssa kotona tuntuu mukavalta, harmittaa vaan nuo jokapäiväiset lumisateet kun...
  9. K

äitiypäiväraha

Näin olen itsekin asian ymmärtänyt että YEL:n piirissä olevilla toimii näin. Mutta toimiiko samalla tavalla TYEL:ä maksavilla?
  10. K

äitiypäiväraha

Olen vuoden alusta alkanut yrittäjäksi osakeyhtiössä, ja kuulun TYEL:n piiriin. Millä perusteella siis äitiyspäiväraha mulle määräytyy ja kuka sen maksaa? Yrittäjyys on mulle niin vielä niin uutta, että nämä asiat on vielä vähän pimennossa.. :o
  11. K

Ensimmäiseni

Kiitokset neuvoista!! Vuotoa ei luojan kiitos ole ollut, toivottavasti myös nuo pienet kivut loppuvat ja raskaus etenee normaalisti. Mieheni kanssa me kovasti haluamme tämän pikkuisen :heart:
  12. K

Ensimmäiseni

Tein lauantaina raskaustestin ja nyt siis odottelen ensimmäistäni. Tänään menossa rv 6+5. Olen ihan innoissani, vaikka yritän välillä itseäni toppuutella, kun ei koskaan tiedä mitä vielä tapahtuu. Soitin neuvolaan ja ensimmäisen neuvola-ajan sain rv 8:lle. Mitä tuolla ensimmäisellä käynnillä...

Yhteistyössä