Hakutulokset

  1. Tyttöni Tuulispää

    Onko muita, joiden lapset eivät halua mennä kaverisynttäreille?

    Esikoinen nykyään menee mielellään, mutta alle kouluikäisenä oli vaihe, ettei olisi millään halunut mennä. Nyt meidän keskimmäisellä 5v on alkanut sama vaihe. Sunnuntaina olisi hyvän ystävän synttärit, mutta neiti vaan väittää, ettei halua mennä sinne? Syytä ei kerro. Sanoo vaan, että en vain...
  2. Tyttöni Tuulispää

    Koululaisten toppahousuista kysyttävää

    Meidän tokaluokkalainen poika sanoi, että heidän luokkalaisilla pojilla ei ole tapana riisua toppahousuja, kun tulevat sisälle. Ainoastaan tytöt kuulema riisuvat. Mites muilla? Onkohan ihan näin? Vähän epäilen poikani juttua ja luulen, että hänellä itsellään on niin kova kiire ulos, että...
  3. Tyttöni Tuulispää

    Hitsi, miten törkeä lehtimyyjä!

    Hetki sitten soitti lehtimyyjä ja kaupitteli Anna-lehteä. Sanoin etten tilaa, koska naapurilleni tule kyseinen lehti ja saan lehdet häneltä. Lehtimyyjä vastasi, että tuollainen on epärehellistä toimintaa :o Lehdet on kuulema tarkoitettu vain tilaajalleen, ei mihinkään kierrätykseen. Jokaisen...
  4. Tyttöni Tuulispää

    Tarkoittaako pyykinpesuaineessa...

    ...optiset kirkasteet valkaisuainetta? Ostin sellasta valkoista Persil sensitive pyykinpesunestettä, joka sisältää optisia kirkasteita. Nyt en sitten tiedä, että voiko sitä käyttää kaikille pyykeille vai vaan valkopyykille.
  5. Tyttöni Tuulispää

    Onko kellään tänään siivouspäivä?

    Tarvitsen vertaistukea :snotty: Siivota täytyis, mutta mistähän aloittais :/ Onneksi koti on kumminkin järjestyksessä, ettei sitä hommaa tarvitse ensin tehdä.
  6. Tyttöni Tuulispää

    Kenkäasiaa...

    Olin ajatellut ostaa 1,5v. kuopukselle talveksi GoreTex-kengät. Kävikin sitten niin, että eilen naapurini lahjoitti minulle juuri sellaiset Goret, mitä olin ajatellut ostaa. Ovat olleet hänen pojallaan viime talven käytössä ja nyt ne olisivat juuri sopivan kokoiset omalleni. Mitä mieltä...
  7. Tyttöni Tuulispää

    PartyLiten kynttilöistä

    Ostin vuosi sitten kutsuilta votiiveja, joita olen tänä syksynä vasta alkanut polttaa. Jokaiselle votiiville oln käynyt niin, että se on palanut puoliksi ja sen jälkeen sammunut. Se sydänlanka on palanut niin lyhyeksi, ettei se edes syty uudelleen. Ja toisekseen se votiivi ei edes ole sulanut...
  8. Tyttöni Tuulispää

    Muffinssi vai muffini?

    Kumpaa sanaa käytätte kyseisistä leivonnaisista? Itse olen aina sanonut muffinssi, mutta kaikissa resepteissä lukee nykyään muffini.
  9. Tyttöni Tuulispää

    Kuinka moni vie lapset hoitoon vaikka on itse lomalla?

    Kun näistä hoitojutuista nyt kovasti täällä puhutaan... Meillä on töissä (päiväkodissa) kysely joulunajan hoidontarpeesta. Kaikki vanhemmat ovat jo merkanneet siihen listaan. Ajalla 22.12.-31.12. on vain kolmella lapsella muutama satunnainen vapaapäivä :o Ryhmässä on yhteensä 16 lasta. En...
  10. Tyttöni Tuulispää

    Mikä ihme siinä on? Vauvakuumeesta...

    Olen pitänyt jokusen kuukauden taukoa palstailusta ja nyt kun se tauko on ohi, niin iskipä sitten vauvakuume :headwall: Varmaan vaan joku mielen oikku :whistle:
  11. Tyttöni Tuulispää

    Missä syötte pääsiäisaterian ja ketkä syö samassa pöydässä?

    Meille tulee huomenna äitini, veljeni ja veljen avovaimo syömään. (muokkasin vähän otsikkoa)
  12. Tyttöni Tuulispää

    Ansku07

    Sulle on yv:tä.
  13. Tyttöni Tuulispää

    Aukileen ennenaikainen sulkeutuminen

    Käytiin tänään nauvolääkärissä 9kk pojan kanssa. Saadaan lähete PHKS:aan, koska lääkäri epäili, että pojan aukile on alkanut sulkeutumaan ennenaikaisesti. Myös päänympäryksen kasvu on hidastunut. Onko kellään kokemusta vastaavasta?
  14. Tyttöni Tuulispää

    Äidin nettituttava-asia on selvinnyt

    Äitini toive on, etten yksityiskohtaisesti asiasta kirjoita täällä. Mies on kuitenkin sanotaanko vaikka että "hyvässä tallessa" ;)
  15. Tyttöni Tuulispää

    "Puolikkaat" sisarukset

    En keksinyt parempaa otsikkoa, mutta älkää välittäkö siitä. Ihmettelen vaan, että mikä teitä monia ärsyttää sanoissa siskopuoli ja velipuoli? Nehän ovat ihan tavallisia suomen kielen sanoja. Eihän ne sanat kuitenkaan sitä tarkoita, että ihminen olisi puolitettu.
  16. Tyttöni Tuulispää

    Mikä on Suomen ja Australian aikaero?

    Mies pyysi selvittämään...
  17. Tyttöni Tuulispää

    Mirena-kierukka ja kelakorvaus

    Mulle laitettiin tänään Mirena ja ihmettelin, miten sain siitä kelakorvauksen, vaikka reseptissä luki "raskauden ehkäisyyn" :o Maksoin 91?. Oon kuullut, että ainoastaan, jos reseptissä lukee "sairauden hoitoon", niin silloin Kela korvaa osan. Niin sanoi lääkärikin, joka sen reseptin...
  18. Tyttöni Tuulispää

    Jos lapsesi hölmöilee tai käyttäytyy huonosti

    etkä itse ole paikalla, niin haluisitko että paikalla ollut aikuinen kertoo sinulle tapahtuneesta? Vai onko joitain asioita, mitä et halua omasta lapsestasi kuulla?
  19. Tyttöni Tuulispää

    Näinkin voi käydä, kun jää lasten kanssa yksin kotiin...

    Mies lähti kauppaan ja isommat lapset menivät nukkumaan. Minä menin kuopuksen 8kk kanssa kodinhoitohuoneeseen viikkaamaan pyykkejä. Meillä säilytetään aluslakanoita kaapin ylimmällä hyllyllä, joten minun täytyy kiivetä pöytätason päälle, että yletän laittaa lakanat sinne. Juuri päästyäni...
  20. Tyttöni Tuulispää

    Joku vanha täti toi kiukuttelevan lapseni sisälle

    Poistin tämän nyt. Varmaan riittää tältä erää...

Yhteistyössä