Hakutulokset

  1. D

    miksi synnytys tässä tapauksessa pitäisi käynnistää???

    elikäs on raskauden aikainen diabetes,ens viikon pe 38viikkoa täynnä, vauva EI ole liian suuri,painoarvio 3100g, ja kaikki lääkärit ennen sanonu (joka viikkoisessa kontrollissa ) että ei tartte käynnistää. nyt viimeksi menin sellaselle lääkärille jolla ennen en ole käynyt,joka ei selittäny...
  2. D

    Cervixsestä,mitä tarkoittaa tää???

    kun epikriisissä lukee muutoksia cervixissä (kohdunkaulassa ) että on pehmentynyt joo ja 2,5cm mutta että CERVIX KORKEALLA eli mitä? hyvä vai huono? ja että TARJOUTUVA OSA LIIKKUVANA???? kiitokset tietäville jo etukäteen :)
  3. D

    ottaisiko teitä aivoon tälläinen tyyppi???

    LAINASIN kaverini lapselle pyörän ja sanoin että palauttaa sitten kun minun lapseni on sen ikäinen että tarttee. No,hän unohti sen edellisen kämpän varastoon kun muuttivat,ja sanoin hankkivansa uuden sitten kun tarvitsen. Lainaamani pyörä oli siis uudenveroinen-uusi (4kertaa ajettu...
  4. D

    APUA! hirvee suonenveto...

    siis onko tää nyt joku raskausajan vaiva? heräsin aamuyöstä aivan tautisen sairaaseen suonenvetoon että karjuin niin lujaa että mies heräsi toisesta huoneesta katsomaan että joko mä synnytän (rv32 ) kun huusin ja porasin vimmatusti.Tuntui et koko jalka halvaantuu ja lähtee irti. pelkään että...
  5. D

    Virusperäinen korvatulehdus lapsella,kokemuksia?

    lapsellani on ollut nyt lähes vuoden ajan kokoajan korvatulehdus joka on hetkellisesti mennyt ohi antibiooteilla mutta sitten taas uusiutunut. Lääkäri mietti putkitusta,mutta sanoi ettei ole tarpeen kesään varten. Nyt sitten käytiin taas lääkärissä kun lapsi ei ole syönyt yhtään mitään 5vrk:teen...
  6. D

    jos sulle tarjottais tukiperhettä lapsilles,onko hyvä vai huono asia???

    lähinnä sillä vaan kyselen,että eihän tuolle perheelle joka ottaisi lapseni tukiperheeseen,olisi heillä oikeutta sekaantua lasteni elämään ja saada jotain oikeuksia? tai leikkiä "äitiä" lapsilleni jne...menisivät sinne kerran kuukaudessa viikonlopuksi. Voiko sellaisiin perheisiin luottaa,etä he...
  7. D

    oikeaan hartiaan pistää!

    oon raskausviikolla 31 ja nyt alkoi illan mittaan särkeen oikeaan hartiaan selänpuolelle,hartiapistosko? mitä pitäs tehä,lähtee päivystykseen,kun eikös se ole kytköksissä kohtuun tuo oikea hartija?
  8. D

    kertokaa te kokeneet sakoista ja maksusta...:/

    eli ajoin ylinopeutta ja sakko pamahti 115ekee :/ ei o mitään ylimäärästä rahaa maksella sitä kahdenviikon sisällä takaisin,ja luin niitten oikeusrekisterikeskuksen sibuilta että maksuhuomautuksen jälkeen voi anoa lisäaikaa maksulle ja maksusuunnitelman,MUTTA asia on se että kun se...
  9. D

    mitä tarkoittaa?

    kun seuraamassani ketjussa viimeisenä lukee nosto tai up ja sen jälkeen ei ole mitään,eli mistä voin löytää samasta aiheesta lisäjuttua...?
  10. D

    mitä maksaa ikean hoitoalusta Gullunge?

    siinä se kysymys jo tulikin.
  11. D

    Kysyttävää kohdunkaulakanavasta

    kuukausi sitten se oli vielä 6cm pitkä ja nyt rv27 enää 3cm pitkä eli lyhentyny puolella,onko normaalia? lääkäri ei sanonu mitään asiasta,luin vaan neuvolakortista,ei sanonu mitään että otetaan rauhallisesti ym....lähinnä ihmettelin sitä siks kun viimex kun menin synnytyksen käynnistykseen rv39...
  12. D

    Mitä tää on???

    ei saa edes nukuttua kun rinnasta polttaa keuhkoista niin kuin olis täynnä tulta tai jäätä ja sattuu ja sattuu oikeen selkärangasn puolelle asti??? tulee 1-2 minuutin välein todella voimakkaana. ei jaksa tätä!
  13. D

    IILIMATO lapsen jalkaan, onko vaarallinen?

    oltiinpa sitten ekaa kertaa rannalla kahlailemassa ja heti meni tyttöni jalasta sisään iilimato,toisen sain pois kun se oli matkalla sisään jalasta,onko siitä sisään menneestä madosta haittaa? ja miten sen saisi pihalle? netistä ei löytyny mitään että onks siitä haittaa....eipä taida edes kuulua...
  14. D

    mikä oikeen on kuin mulla raskauksissa jokakerta mätänee nivustaipeet????

    siis aivan järkkyä! toinen nivustaive jälleen kuin viime raskaudessakin mätänee eli märkii niin pirusti ja kutiaa että alushousut kastuu siltä kohdin jalan takia,iho lähtee irti nivusesta ja haisee karseelle!!!??? mitä tää on,aina rv 20jälkeen alkaa ja loppua kohden tulee myös kainalohin sama...
  15. D

    söin paketillisen PELLAVANSIEMENleipää ja olen raskaana

    huomasin vasta äskettäin että syömässäni ruisleipä-paahtoleivässä mitä nyt just mainostellaan tv:ssä olikin pellavansiemeniä!!! aloitin sen syömisen eilen ja nyt on melkein koko paketti tullut syötyä sitä!!! mitä siitä voi seurata??? senhän syöminen on kielletty raskausaikana...
  16. D

    TODELLA IHME! :)

    mulla olikin aloitus tuolla aiemmin kun mulle todettiin että se on kornuraskaus(eli kohdun ulkoinen,kohdunsarvessa siis) ja annettiin toivoa sen verran että josko ensi ultrassa mikä oli sitten tänään,raskauden sijainti olisi kasvun myötä muuttunut sentillä edes... ja mitä...
  17. D

    Mistä voi ostaa Emmaljunga Scooterit kuukausierissä...?

    kun anttilassa ja hobbarissa ei ole tällä hetkellä jane taitaa olla ainoot missä saa kuukausierissä....?
  18. D

    onko kellään onnistunutta KORNU-RASKAUTTA takana?

    todettiin sitten rv8 sikiö ja syke mutta hilkulla oli että onko kohdun sisäpuolella,ja luokitellaan ilmeisesti Kornu-raskaudeksi,jolloin lapsi että äiti voivat kuolla jos kohtu repeää,tai sitten tehdä keskeytys leikkauksella. onko kukaan onnistunut viemään raskautta loppuun saakka onnistuneesti?
  19. D

    rv 5+ onko normaali hcg-arvo kun sikiötä ei edes näy...? Kertokaa pliis...

    eli kävin ultrassa raskauden määrittämiosen takia kun edellinen km marraskuussa minkä jälkeen ei ole kuukautisia ollut.ja heti raskaaksi uudestaan. ultrassa ei näkynyt ollenkaan sikiötä ja sikiöpussi oli 1,2cm halkaisijaltaan,ei ollut edes ruskuaispussia,vain sikiöpussi. onko ruskuaispussi ja...
  20. D

    Raskaus ja Laihdutus?

    jahas,nyt meni laihdutuskuuri pilalle kun olen raskaana. olin tässä laihdutellut -14kg mutta sikaflunssakauden karanteenin ja joulun myötä tuli +6kg takapakkia. nyt kuitenkin päätin että takaisin vaan salille ja ryhmäliikuntatunneille ja roskaruoat ja herkut pois. siis laihdun pelkästään...

Yhteistyössä