Hakutulokset

  1. L

    Isovanhempien tupakointi

    juuri on jenkeissä valmistunut uutta tutkimusta että passiivinen tupakointi on vaarallisempaa kuin on luultu....
  2. L

    2,5v nukkumaanmeno

    Meillä 2,5v alkoi pistään myös hanttiin tuota nukkumaanmenoa. On pissa ja kakka vaikka potalla on käyty ja tarvii sukat jalkaan ja lisää unileluja tai peitto on huonosti yms. Pari kertaa peittelen normaalisti hyvät yöt toivotellen, sen jälkeen jos huoneesta tullaan pois, ohjaan takaisin mutta...
  3. L

    Nukkuuko teidän 2-vuotiaat

    Meidän 2,5v nukkuu joka päivä parin 1,5-2h päikkärit. Unille joutuu ehkä laittamaan pari kolme kertaa ennen kuin jää sänkyyn. Aina väittää ettei ole väsynyt, mutta nukkuu sitten kuitenkin ;)
  4. L

    2 v 1 kk:n pissa- ja kakkajuttua

    Meillä poika tässä kuussa 2,5v ja vaipatta. Viitteet vaipattomuuteen näkyivät viime syksynä kun yövaipatkin alkoivat olemaan kuivia. Kokeilin useaan otteeseen syksyn kuluessa vaipattomuutta kotioloissa. Kakan ilmoitti mutta pissaa ei ja vahinkoja tuli, jos ei äiti muistanut säännöllisesti...
  5. L

    asian vierestä taitaa olla mut raivostuttaa

    Mun on pakko kommentoida tota rahapuolta. Joku kirjoitti että hyvätuloisemmat voi heikommin jäädä muutamaks vuodeks kotiäideiks kodinohoitotuelle, koska lainat on mitoitettu normaalien palkkatulojen mukaan. Koen myös olevamme keskituloinen perhe (isä, äiti ja 1,5v) ja meillä tuo juttu menee...
  6. L

    Rasvaton vai kevytmaito?

    Ja meille ei sanottu neuvolassa mitään että mitä maitoa, maitoa vaan kun en tullut kysyneeksi. Mutta luin niistä neuvolasta saaduista oppaista että jos antaa rasvatonta maitoa niin lapsen ruokaan tulisi sekoittaa niin ja niin paljon öljyä kun lapsi tarvitsee rasvaa. Joten päädyin antamaan...
  7. L

    Mitä taaperolle päälle leikkipuistoon?

    Kiitos kaikille vastauksista. Tämä auttaa suuresti kun kuulee toisten vaatetusratkaisuista. Minä kun olen sellainen himovaatettaja että lapsiparka läkähtyy ulkona. Jos jonkulla lisäniksejä niin kertokaa vaan. =)
  8. L

    Mitä taaperolle päälle leikkipuistoon?

    kiitos vastauksesta. =) Mitä teillä on fleecepuvun alla? Onko pelkkä kevätpipo eikä mitään kypärämyssyjä? Onko monet sukat saappaassa?
  9. L

    Ruoka ei kelpaa...help!!

    Meillä myös poika 1v 3kk aina syönyt hyvin, vaikka olisi hieman nuhainenkin. Vain silloin kun hampaat vaivaa jää lämpimät ruoat ja varsinkin puuro joskus syömättä, mutta jugurtit ja viilit menevät. Esim. nyt on parina iltana kieltäytynyt iltapuurosta, mutta muut päivän lämpimät ateriat on...
  10. L

    Mitä taaperolle päälle leikkipuistoon?

    Mitä puette taaperoillenne päälle leikkipuistoon näillä keleillä? Siis joko keväthaalari käytössä? Mitä sinne alle laitatte? Käytättekö kurahousuja vaikka haalarit vettä hylkiviä? Entä hanska ja hattupuoli? Mitä jalkaan? Kumisaappaat? Meillä vuorelliset Goretexsaappaat. Olisiko hyvät nyt?
  11. L

    yli 1v:n imettämisestä.

    \ :attn: Toisilla imetys toimii "ehkäisykeinona", jos ei muutenkaan ole kovin sikiävää sorttia. Ehkä toinen lapsi lähtee alulle kun imetys loppuu. Imettköön ken tykkää vaikka minkä ikäiseksi, mutta mieluummin enemmän kuin vähemmän on minun mielipiteeni. :D WHO:n suositus on 2 vuotta...
  12. L

    minua vähän suututtaa...(tutista)

    Meillä tuttia syöty yks vuotiaaks ympärvuorokautisesti. Sen jälkeen huomasin että juttua tulisi jos tutti ei olisi suussa ja tutti tekee jotenkin väsyneemmäksi. joten siirryin antamaan tutin vain unille mennessä eli parin tunnin päikkäreille ja iltaunille. Näin on hyvin toiminut kun siitä ei...
  13. L

    karkin makuun?

    Meillä poika 1v 3kk ei ole vielä karkkia saanut, saa sitten joskus kun osaa itse pyytää eikä mikään terveellisempi kelpaa tilalle. Pyytää kyllä jo kaikenlaista kun äiti istuu mimmilla kahvipöydässä, mutta on onnellinen jos saa omenaa, klementiiniä, banaania, viinirypäleitä, leipää yms. (tässä...
  14. L

    1 v mitat ?

    meidän pojan 1v. mitat 75 cm ja 9710g
  15. L

    samaan ruokaan siirtyminen...

    Syömme yhdessä koko perhe ruokapöydän ääressä kun isi tulee töistä. Maustan ruoan normaalisti (normaalisti maustan aika miedosti), mutta jätän resepteistä suolan pois neuvolan suosituksesta, koska yleensä joka reseptissä on jotakin muuta missä jo paljon suolaa (esim. liemikuutiot, ketsuppi yms)...
  16. L

    Neuvoja vaunusta sisälle nukkumaan !

    Lisään vielä että helpotuksena mulla on sisällä nukuttamisessa se että on pinnasänky ja pieni poika joka ei vielä osaa tulla sieltä pois. eli ei pääse karkuun juoksentelemaan.
  17. L

    Neuvoja vaunusta sisälle nukkumaan !

    Mulla ilmeisen helppo vesseli 1v2kk mitä päikkäreiden suhteen tulee. tuolla se nytkin ulkona vaunuissa koisaa. Aion nukuttaa vaunuissa niin pitkään kuin mahdollista. Onneks mennään kesään päin ja voin muuttaa vaunut sit kuomurattaiks, jos ei pussiin enää mahdu. Pelkäsin tosiaan että sisällä...
  18. L

    äitin omaa..

    Mulla vain yks poika 1v 2kk enkä saa tehdä mitään noista asioista rauhassa, muuta kuin pojan nukkuessa. :wave:
  19. L

    1-vuotiaiden päiväunet!

    Meillä poika 1v2kk nukkuu n. 2 tunnin päikkärit ulkona vaunuissa. Herää aamuisin n. 7-8 ja menee illalla nukkumaan n. klo 21-22. Kovina pakkaspäivinä on ihmeekseni nukkunut n. 2 tunnin päikkärit myös sisällä, mutta pääsääntöisesti nukkuu ulkona.

Yhteistyössä