Hakutulokset

  1. M

    hämeenlinna...

    Vauvojen vaalitentti maanantaina 5.3. klo 11-13 Hämeenlinnan kaupunginkirjastossa. Vaunutelkaahan sinne kuulemaan vauvojen asiaa ja tapaamaan toisianne ja meitä muita vauvojen ja vähän isompienkin äitejä!
  2. M

    ystäviä hämeen suunnalta?

    ...Ja livetapaamiseen on tarjolla mahdollisuus heti maanantaina. Vauvojen vaalitentti Hml:n pääkirjastossa klo 11-13. Paikalla kuuden puolueen kansanedustajaehdokkaat, laululeikkiä ja lastenkirjoja, puffetti. Tervetuloa! Järjestää Imetyksen tuki ry. ja Hämeenlinnalaismamit ry.
  3. M

    Vauvoja koolla Hämeenlinnassa ma 5.3.

    Vauvojen vaalitentti Hämeenlinnan kaupunginkirjastossa maanantaina 5.3. klo 11-13. Tule tenttaamaan kuuden eri puolueen kansanedustajaehdokkaita (mm. Tarja Filatov, Kirsi Ojansuu, Päivi Räsänen) vauvojen ja perheiden asioista, ja tapaa samalla muita vauvoja ja vanhempia! Alussa...
  4. M

    MELKEIN 3V

    Meillä kolmivuotias tyttö menee nukkumaan 21.30 ja jää sinne kiltisti- nykyään. On kokeillut kaikki mahdolliset tunteisiinvetoomiskonstit aiemmin, mutta nykyään sanon sille peitellessä aina lopuksi että: Sitten sun ei tarvii yhtään huudella äitiä, koska äiti on olkkarissa eikä tule vaikka kuinka...
  5. M

    Kantoliinako 3-vuotiaalle?

    Kertokaa mulle että tämä on tuttua! Juuri 3v. täyttänyt tyttäreni on täysin riippuvainen minun, äitinsä seurasta. En saa poistua hänen näköpiiristään edes roskia viemään, kun alkaa kauhea itkuraivari.Äiti ei saa poistua minnekään ja näin on AINA ollut, tämä ei ole mikään kausi tms. Tosin nyt...
  6. M

    kakka ym. pissa-aiheesta..

    Kun nyt taas nämä pissakakka-jutut on tulleet puheeksi, niin kysyn teiltä semmoista, että miten hoidetaan kaupunkireissut, jos halutaan päästä vaipoista kokonaan pois ja jos (ja kun) lapsi 3v.ei suostu tekemään pissaa muuta kuin oman kodin pottaan? Sitäkin olen miettinyt että sitten kun oppii...
  7. M

    vinkki helteessä nukutukseen

    Tässäpä teille vinkki miten saada lapsi nukahtamaan kuumassa huoneessa paremmin: Anna kylmällä vedellä kostutettu harso lapselle "unikaveriksi".Meillä tyttö pyyhkii sillä kasvojaan kunnes nukahtaa, eikä hikisenä pyöriskelystä ole tietoakaan. Ja uni tuleekin nopeasti!
  8. M

    Hoitopaikasta

    Kiitos vastauksista.Edelleen pohdin asiaa, mutta alan kääntyä pp-hoidn puoleen.Totta kaikki mitä sanoitte. Hyvää kesää!
  9. M

    Montessoripäiväkodista

    \ Tämäpä hauska kuulla! Turhaan varmaan olinkaan huolissani.Mietin sitä oikeastaan senkin takia, kun tyttäreni on eittäin sosiaalinen tyyppi, eikä yleensä paljoa puuhaile itsekseen(mieluiten äidin kanssa AINA!..). Siksi arvelin että sopiiko hänelle sellainen itsenäinen työskentely mitä...
  10. M

    Montessoripäiväkodista

    Onko kokemuksia montessoripäiväkodista? Kuinka toimii kolme vuotiaalla? En tiedä siitä ehkä ihan kaikkea, lähinnä kiinnostaa onko se kauhean suorituskeskeinen pedakogiikka, vai saako lapsi ollenkaan "leikkiä"? Olisi kiva kuulla mielipiteitänne. Itse olen pehmeän ja leikkiin perustuvan...
  11. M

    Hoitopaikasta

    \ Hoitaja toimii yksiyisenä perhepäivähoitajana, lieköhän siksi..Tyttömme tuli viimeiseä ryhmään.
  12. M

    Hoitopaikasta

    Tyttäremme 2v.11kk on käynyt kohta vuoden ajan perhepäivähoidossa ja nyt mietimme mitä tehdä jatkossa: laittaakko päiväkotiin vai antaakko jatkaa pp-hoidossa, sillä sekin on mahdollista. Ainut syy siihen että tätä mietimme, on se että kolme muuta lasta hoidossa ovat nuorempia,n.1,5v. ja siis...
  13. M

    Yölamppu

    Mitä mieltä olette yölampun käytöstä, voiko kirkkaasta läpiyön valaisevasta lampusta olla haittaa lapselle? Tyttäreni, kohta kolme v. vaatii kirkkaan yölampun ja minua vaivaa se, kun itse en voisi kuvitellakaan nukkuvani valossa.Hän yllä vetelee normaalit unet välillä heräämättä.
  14. M

    Delffiinistä!

    Voi, harmi.. Toivotavasti ei ollut kovin kallis?? On niissä eroja , äänissä ja tärinöissä, valitettavasti tilaamalla ei voi kuulla tai nähdä.. Mulla taas on muita vempaimia,jotka lähes äänettömiä. Ja parikin sellaista joista voi säätää 7 eri värinää/tärinää , jotkut niistä on ihan höyhenen...

Yhteistyössä