Hakutulokset

  1. Tamlin

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Luovuttajasta saa tietää todella laajasti ja onko hänellä sisaruksia (millainen perhe), uskomus ja elämän asenne. Luonne/psykologisesti. Tällä luovuttajalla oli itsestään 9v-10v kuva eli näkee hyvin tulevat piirteet lapsillansa. Geeniperimän ja koulutuksen ja sairaudet isovanhempien asti. Kaikki...
  2. Tamlin

    Heinäkuun hellevauvat 2017

    Hei! Joukkoonne liittyisin. Laskettuaika olisi siinä 8.7.2017. Facebook ryhmään liittyisin mielelläni. Ainoina oireina tällä hetkellä vatsan tuntemukset -> nippailee ja tuntuu turvonneelta. Ja öisin ei nukuta. Tamlin/39v/MKS/3.lapsi
  3. Tamlin

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Hienoa, kun tämäkin ketju edelleen voimissaan. Itse en ole paljoa kerennyt kirjoitella tänne -> lapset. Tuolta jostain kaukkaa löytyykin kirjoituksiani. Eli olen saanut IVF:llä 2 lasta (2010 & 2015). Nyt progynova käytössä ja lugesteronit aloitin tänään ja ensi viikon ti pakastealkion siirto...
  4. Tamlin

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Santi30 En tiedä mistäpäin Suomea olet, mutta olisiko mahdollista vaihtaa klinikkaa?
  5. Tamlin

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    May80 Sitkeä olet kun olet jaksanut käydä useamman inssin läpi. Itse vaadin jo ekan inssin jälkeen IVF-hoitoon pääsyä. Tahdoin tietää hedelmöityykö minulla edes munarakkulat, etten turhaan haaskaa aikaani ja rahaani insseihin. Ja onnekseni lääkärini suostuikin tähän. Ekasta IVF:n ekasta...
  6. Tamlin

    Rivarikaksio+sähkölämmitys=paljon maksaa kuukaudessa?

    63 m2 saunallinen rivarikaksio ja sähkölaskut 68-180 euroa <-riippuen vuoden ajasta. Tähän summaan kuuluu lämmitys, käyttösähkö ja lämminvesivaraajan veden lämmitys +lattialämmitys kylppärissä. Saunomme harvoin, mutta kokkailemme usein pitkän kaavan mukaan +leivomme.
  7. Tamlin

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    44-vuotias hankki lapsen ilman miestä: ”39-vuotiaana hälytyskellot jo huusivat kovaan ääneen” 44-vuotias hankki lapsen ilman miest
  8. Tamlin

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *marraskuussa*

    Tamlin/37/LA 5.5/2. lapsi/Mks/poikaepäily terpille laitettu viestiä. Ensi kertaa laittelen viestiä... Ekaan raskauteen verrattuna ei huonoa oloa ole oikeastaan ollut ollenkaan. Suola/salmiakki himoa esiintyy ja vielä ainakin saan salmiakkia syödä, kun verenpaineet alhaiset 107/74. Hemppakin...
  9. Tamlin

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Tsemppiä kaikkien piianiluihin ja odotteluihin. Se on todella raastavaa aikaa. Tuntuu ettei aika kulu millään. Itse päädyin ensimmäisessä raskaudessa ensimmäisen inssin jälkeen IVF-hoitoon. Halusin varmistaa että munarakkulani ovat soluisia ja hedelmöityvät normaalisti ettei turhaan laita...
  10. Tamlin

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Tsemppiä ja onnen tuulahduksia hoitoihinne. :) Itsekkin palailen IVF-hoidon pariin tai tarkemmin... aloitin piikittelyn viime perjantaina ja eka gyne käynti huomenna jossa tarkastellaan tapahtuuko mitään hormooneista huolimatta. Ainakin on erittäin turvonnut olo viime hoitoon verrattuna...
  11. Tamlin

    Tänään sitten vihdoin sähähdin pulloruokkijalle

    En sanonut että nainen on syyllinen vaikka näin ymmärsit.Itse en imettänyt kun ei tullut maito, mutta sentään selvisimme lapseni kanssa hätäsektiosta elävinä jälkikomplikaatioista huolimatta. Ja olen vielä totaali-yh omasta halustani. Eli paska äiti joka ei imettänyt, on yksinhuoltaja ja vei...
  12. Tamlin

    Tänään sitten vihdoin sähähdin pulloruokkijalle

    Tökeröä käytöstä aloittajalta. Voihan olla että naisella on ollut rintasyöpä. Tai lapsen kanssa oli kahvilassa hänen tätinsä, kun äiti omilla asioillaan. Ja niin kuin monet ovat jo sanoneet/kirjoittaneet, joskus ei vaan maitoa syystä tai toisesta tule. Eli annetaanko lapsen silloin kuolla...
  13. Tamlin

    Zalandon mainos -lapsi pelkää hysteerisesti

    Meillä sama pikku neidin kanssa.
  14. Tamlin

    Kissa probleema

    Kissanhiekan vaihto voi myös auttaa ja yhteiset leikkihetket. Kissalla oltava oma paikka korkealla. Ruoka- ja vesikuppi "turvallisessa" paikassa. Joskus nämäkin teot voivat auttaa. Itselläni nämä eivät auttaneet, mutta syykin oli että jouduin muuttamaan rivarista (oma aidattu piha) kerrostaloon...
  15. Tamlin

    Kissa probleema

    Yksi kissoistani oli myös merkkailija. Auttoi kun annoin kissan maalle missä saa olla ulkona ja olla ainut kissa mummelilla.
  16. Tamlin

    Vuorotyön tekijät!

    Itselläni työvuorot menee mukavassa syklissä. 2 aamua (klo 6-14), 2 iltaa (klo 14-22) ja 2 yötä (klo 22-06) ja 4 päivää vapaata ja jälleen alusta. Vaikka välillä kaipaankin 8-16 työvuoroja totaaliyh:na. Varsinkin kun mietin tulevia koulupäiviä tytölläni. Vielä sopii meille tämä vuorotyö.
  17. Tamlin

    Vieläkö löytyy miehiä... ("vauvansiemenistä")

    Itse olen klinikan kautta raskautunut ja pienen tytön äiti. Lapsellakin on oikeutensa ja siksi päädyin tähän. Näin hän saa jos haluaa täysi-ikäisenä tavata luovuttajan. Jo ihan oman identiteetin kehityksenkin vuoksi näin on parempi lapselle mielestäni kuin joku randompano. Ja myös...
  18. Tamlin

    Maitoallergiaa????

    Neocate on "kivan" hintaista, mutta jos todetaan maitoallergia (KELA-korvauksen kanssa) tippuu hinta n 15 euroon/purkki. Tytölläni oli samat oireet, mutta alkoivat jo 1,5kk iässä ja maitoallergia altistus testeihin pääsimme vasta 6kk iässä eli omasta taskusta oli maksettava Neocate siihen asti...
  19. Tamlin

    Minkä kokoisia teidän 1,5-vuotiaat?

    Tyttö oli 1v 6kk iässä 86,2cm ja 12,4kg.
  20. Tamlin

    Lapsille ei maistu ruoka aamulla...

    Mikä sinua estää esim laittamasta pari omena lohkoa tai banaani reppuun mukaan. Voi sen syödä välitunnilla.

Yhteistyössä