Hakutulokset

  1. M

    mistä löydätte siistejä mammahousuja kohtuuhintaan?

    jos sattuisi löytymään. Itse löysin tukholmasta aivan ihanan secondhand liikkeen, mut sinne nyt on vähän matkaa...
  2. M

    raskaana ja pieninkin vasta 1v 2kk

    Meillä aikalailla samoin kuin Onni09:lläm, mut nyt nelosen ja vitosen väliin tulee 2v2kk. Aina olen imettänyt edellistä raskaaksi tullessani. Olen imettänyt niin kauan, kun se on molemmista (minusta ja vauvasta) ollut mielekästä. Pisimmillään 3v2kk, lyhimmillään 7kk. En ole kokenut pieniä...
  3. M

    iso vauva?

    Oon pähkiny asiaa yksin....vaikka miehen kanssa voi jutskata kaikesta, mut ei siltä saa viisaita vastauksia tällaisiin. Kaverit taas puhaltelee noita vauvoja pihalle niin, et taidan olla ainut jolla synnytys on sattunut ja vähän kestänyt. Moni ajattelee,et mitä enemmän synnyttänyt niin "sähän...
  4. M

    iso vauva?

    Ootko minkä kokoinen? Kauan synnytykset on kestäneet? Ite oon pieni 158cm ja kapea lanteinen. Aikanaan lääkäri sanoi, et 3kiloinen mahtuu, mut juuri isompi ei. Asiaa ei ole kyllä koskaan esim. kuvattu. Olen kuitenkin synnyttänyt isomman, joten voinko luottaa et 4kiloinenkin mahtuu tulemaan...
  5. M

    iso vauva?

    ja toki otan mielelläni lisääkin kokemuksia vastaan. Esim: ketkä synnyttäneet myös normaali kokoisia vauvoja niin miten synnytys on eronnut isomman vauvan synnytykseen? Onko iso vauva kääntynyt vielä loppuvaiheessa vai ollut jo pitkään oikeassa asennossa? Hb:N lasku siis lienee normaalia...
  6. M

    iso vauva?

    että piti vielä kertoa, että tuntuu kuin vauva olisi kaikkialla mahassa? Eilen jo kysyin mieheltäni, että voiko olla 100%varma(ultrattu 3kertaa), että vauvoja on vain yksi? kun tuntuu, että käsiä ja jalkoja on jokapuolella, mutta lienee isolla vauvalla voimakkaammat liikkeet...??
  7. M

    iso vauva?

    Meille on lääkärin ottamien mittojen mukaan tulossa iso vauva. Kaiken kukkuraksi vauveli on väärinpäin ja minulla takana neljä vaikeaa(edellinenkin kesti 14h) synnytystä. Onko kellään kokemuksia? Tiedän, että aihe kuuluisi enemmän synnytys puolelle, mutta täällä on hieman vilkkaampaa...
  8. M

    inhottava valkovuoto?

    mut muistan vaan, kun tokassa raskaudessa lääkäri totesi, et sulla saattaa olla hiivaa ja se kannattaa hoitaa ennen synnytystä pois. En tuntenut mitään muuta oiretta kuin valkovuodon runsauden, joten hiiva jäi hoitamatta ja koko asia unohtui. Nyt kun "sama vaiva" toistuu olen googlettanut (tosi...
  9. M

    **SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

    olen tosi huono kirjoittelemaan tänne, mutta käyn usein lukemassa mitä teille muille syyskuisille kuuluu. Meidän vauveli on tosi vilkas mahassa. Ultrassa veikkailtiin poikaa. Mulla on kuitenkin itsellä tosi erilaiset tuntemukset kuin kolmesta pojasta. Mutta kai ne hormoonitkin voi tehdä...
  10. M

    inhottava valkovuoto?

    Onko teillä muilla odottajilla runsasta valkovuotoa. Itseäni häiritsee se tosi paljon, vaihdan pikkuhousuja monta kertaa päivässä, sillä inhoan pikkuhousun suojia. Joskus tuntuu, että alapää haisee pahalta vaikka juuri olen käynyt suihkussa. Olen jo miettinyt voiko se olla jokin bakteeri? Vai...
  11. M

    onks kellään muulla tälläsiä kipuja

    tai siis jos ymmärsin oikein... Vihloo välillä tosi lujaa. Olen ajatellut sen niin, että olen kuudetta kertaa raskaana (yksi keskenmeno, 4tervettä lasta) ja se kuuluu asiaan. En ole itse huolissani, sillä vauva voi hyvin. Ikävältä se tuntuu. Varsinkin jonkun tekemisen jälkeen tunnen kovaa...
  12. M

    ultra ja sukupuoli?

    Onko se vaan oma hormoni toiminta mikä vaikuttaa? Mulla on ekaa kertaa laskenut Hbkin, mitä ei ole tapahtunut edes synnytysten jälkeen juurikaan. Nyt neuvolasta käskettiin aloittamaan rautakuuri enkä ole koskaan joutunut sitä syömään. Edellis raskaudessa olin niin täynnä virtaa, että olisin...
  13. M

    ultra ja sukupuoli?

    Tästä aiheesta täällä varmaan jutellaan paljon... =) Olin rakenne ultrassa jo kauan aikaa sitten, nyt viikkoja jo 26+. lääkäri vastasi sukupuoli kysymykseeni, että ei tässä tarvitse arvailla, poikahan sieltä on tulossa! Olen ihan super onnellinen pojasta, mutta todella ihmeissä raskaus...
  14. M

    Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

    Mitenkähän minä pääsisin tuonne listalle. Eli La olisi 11.9 ja viides lapsi tulossa! Olikos siinä muuta....Taysissa ajattelin synnyttää, kuten edellisetkin.
  15. M

    Sydämen sivuääni

    Eikä se tarkoita mitään- Voi olla ns hyvänlaatuinen sivuääni. TOKI se on hyvä tutkia. Minun pojaltani kuului hyvin hyvin lievä sivuääni lähtötarkastuksessa, kun poika oli 2vrk:ta vanha. Sydämestä löytyilin kolme reikää. Nyt meidän poitsu on 1,5vee ja enemmän kuin hyvin voiva (ollut siis...
  16. M

    Molluskoita - kokemuksia kysytään...

    Kaikki alkoi ilmeisesti uimahallista. Ensin sai yksi lapsista, sitten toinen, kolmas ja nyt niitä on kuopuksellakin kymmeniä ja osa todella isoja. Lopetettiin uiminen nyt siksi aikaa, että ollaan "tartuttavia"...oltu siis uimahallista poissa kohta vuosi ja näyttäisi siltä että kuopuksenkin iho...
  17. M

    jäykkäkouristus rokote ja täit

    Luultavasti pyydänkin päästä ultraan, kun menen neuvolaan. Tiedän vaan, että vielä on turhan aikaista, joten odotan vielä pari viikkoa.
  18. M

    jäykkäkouristus rokote ja täit

    Kyllähän ne noin sanoi apteekistakin, mutta minä olen luonteeltani ylihysteerinen huolehtija! Ammun vieläkin yli ihan kaikessa lasten turvallisuuteen ja kaikkeen mahdolliseen liittyen vaikka tämä on jo kuudes raskauteni (4ihanaa lasta ja yksi keskenmeno). Kai tämä joskus helpottaa... :hug:
  19. M

    Syyskuun Sydäntenmurskaajat

    Ihan vaan kokeilen mihin tämä viestit tulee, kun en ole ennen täällä ollut. La 11.9. Ehkäpä jatkossa saatan vierailla
  20. M

    jäykkäkouristus rokote ja täit

    Olen onnellisesti raskaana LA joskus syyskuulla. Mutta miten voi sattuakin näin paljon heti alkuun... En tiennyut olevani raskaana, kun kävin työterveyshoitajalla, joka tuikkasi minuun jäykkäkouristusrokotteen, sillä edellisestä oli yli 15 vuotta. Laksujeni mukaan olen saanut rokotteen...

Yhteistyössä