Hakutulokset

  1. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Tammikuussa!

    Pakkasrajasta tuli vielä mieleen... Kuulostaa ehkä hurjalta, mutta meidän neiti on nukkunut pahimpina pakkaspäivinä varastossa :laugh: Siellä on noin 5 astetta lämpimämpää kuin ulkona ja sinne mahtuu hyvin vaunut. Ikkunakin siellä on, niin ei ole mitenkään pimeä. Harso ja villashaali on...
  2. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Tammikuussa!

    Pitkästä aikaa heippa! Nopeasti tulin nytkin ihmettelemään syyskuisten menoa :) Meillä neiti kasvaa kovaa vauhtia, nyt mittarissa 4kk 1vk. Ruokia on alettu maistelemaan maltilla; viikko syötiin bataattia ja nyt aloitettiin porkkana. Alas on mennyt, mutta eipä juuri enempää kuin se 1tl. No ei...
  3. R

    Vauvan nukuttaminen mahallaan

    Meillä kans nukutettu sekä esikoista että nyt 5 viikkoista pientä masullaan, jos on ollut mahavaivoja. Ja aina ovat nukkuneet levollisemmin niin. Esikoinen nukkuikin koko ekan vuoden aina mahallaan ja hyvin nukkuikin! Tämä uusi tulokas nukkuu milloin mitenkin päin, mutta jos mahaansa kitisee...
  4. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

    Nuppu09: Ah, ja meillä ei toimi tuokaan tuossa tutin syönnissä :headwall: Tuollain ollaan alusta asti tuttia houkuteltu syömään, mutta kun ei kelpaa niin ei. Vaunuissa kyllä syö ja turvakaukalossa, mutta ei ikinä muulloin. Ulos plopsahtaa samantein. Meillä on tuo Wonder Weeks -kirja ja...
  5. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

    dindei: Vielä noista korvikkeista, et tuossa iässä voi vauvalla muutenkin alkaa vatsaa vääntämään eli ei välttämättä johdu ollenkaan siitä mitä syö. Mutta jos masuvaivat jatkuu, niin kokeilkaa NANnin jauhemaista korviketta. Löytyy aika monista ruokakaupoista. Meillä on se käytössä ja se...
  6. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

    Tepa: Meillä menee nannin jauhemaista korviketta noin 8dl vuorokaudessa. Rattaista: Meillä on Phil&Tedsin Vibet sisaristuimella. Tosi hyvät ovat olleet! Tukevat, mutta silti tuplarattaiksi todella näppärät. Ei mitkään hyökkäysvaunut :) Ollaan menty metsätiellä, hiekkatiellä ja hyvin kulkee...
  7. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

    dindei: Höpöhöpö, nyt korvat tukkoon moisista syytöksistä! Kukaan muu ei voi tietää toisten imetyksen onnistumisesta tai syytellä äitiä, jos jokin meneekin mönkään syystä tai toisesta. Mä imetin 2vk (nyyh), kun homma ei vaan toiminut. Tytöllä oli niin hirveä ruokahalu, ettei malttanut tissillä...
  8. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

    Roona: Mäkin taisin laittaa vahingossa yksäriä vaan tuolla odotuspuolella, kun ei ole tuossa tän palstan listassa meidän vauvan mittoja. Laittelen vielä uusiks, niin saadaan meidätkin tuohon listalle. Ja kyllä ne lapset vaan kasvaa niin nopsaan! Meillähän on 1v5kk poika ja joka päivä mietin, kun...
  9. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

    jooseppi: mulla oli manduca lainassa keväällä esikoisella ja kun muutenkin tulee hartiat helposti kipeiksi, niin tuli tuostakin. nyt on käytössä trikoinen liina on ihan ykkönen! ei tunnun missään :) et yksilöllistä tuokin.
  10. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

    Anrika: Kauniin nimen annoitte pojalle!! Tuo tietsikkajuttu olikin sitten tylsempi :( Voi ei, toivottavasti saatte ne vielä palautettua! Eiks kovalevyn vois lähettääkin jonnekin, et siellä koitettais pelastaa kaikki mahdollinen? Kurjaa kyllä. Pitääkin heti tarkistaa mieheltä, et onhan kaikki...
  11. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

    carmen: Meillä on kans annettu Cuplatonia 2vk iästä lähtien, en tosin katsonut edes et olisko siinä ollut jotain ikärajaa... Huomaa et mennään vähän huolettomammin kuin esikoisen kanssa :D bebes: Meidän tytöllä on ollut syntymästä lähtien noita näppyjä. Ja just naamassa. Mut ei ne mua...
  12. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

    jooseppi: Auh, kun voiskin nukkua, kun vauva nukkuu :| Meillä on talossa myös 1v esikoinen, joka aika tehokkaasti vie kaiken ajan, mitä vauva ei vie. Mutta yhden lapsen kanssa toimii vielä :) Cummastelija: Meillä on hoitopöydällä sitä muovifroteeta alustana. Tai sen alla on sellainen...
  13. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

    Ristiäisistä: Mulle sanottiin esikoisen ristiäisiä suunnitellessa kirkkoherranvirastosta, että yleensä ristiäiset on lauantaina, mut me haluttiin pitää sunnuntaina. Nytkin varmaan pidetään sunnuntaina. Pitäs huomenna soittaa virastoon ja kysellä pappia. Päivä on joko 18.10. tai 1.11. Pitää pitää...
  14. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

    o&o: Meilläkin käytetään tuota jalkojen pumppausta. Joskus auttaa joskus ei :/ Relat on käytössä, mutta nehän on lähinnä vatsan yleiseen hyvinvointiin. Cuplatonia ollaan käytetty vasta eilisestä enkä ole muistanut joka syötöllä antaa. Mut esikoisen ajoilta olis mielikuva, että auttoivat...
  15. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

    inka85: Ehkä ne sitten siellä lastenosastolla helpommin antaa sen tutin, kun ei ole äitiä koko ajan läsnä? Muutenhan siellä (tai ainakin Haikaranpesässä, jossa ollaan oltu molemmilla kerroilla ) suositaan mieluummin vauvan oloa äidin rinnalla kuin tutin käyttöä. Rintakumista oon kuullu, et on...
  16. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

    Cummastelija: No hui! Onneksi kuitenkin kaikki hyvin. Pääasiahan on että vauva kasvaa, oli sitten korvikkeella tai tissimaidolla. Voimia sinne :hug: Mua kävi taas eilen illalla itkettään kun mietin sitä tytön Down-epäilyä. Terkka kyseli silloin päivällä käynnillään siitä kaikkea ja kun...
  17. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

    Vitamiineista: Mä syön edelleen Multivita Raskaus -monivitamiinia. Sehän on ihan hyvää imetysaikanakin. Ja lokakuun alusta otan siihen sit vielä D-vitamiinia vähän lisäks, et tulee tarpeeksi. Rintakumista ja tutista: Onpa tosiaan erilaisia käytäntöjä sairaaloissa! Kätilöopistolla taas EI SAA...
  18. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

    Roona: Auuuu, mullakin palais käämi tuollasen kanssa, sympatia :hug: sinne!!! Uh, menee ihan kylmät väreet, kun oon vähän sellainen, et haluan et hommat tehdään niinkuin mä haluan... Toki tykkään kun joku auttelee, mut sillain et on hyvä yhteisymmärrys siitä, mitä apua milloinkin tarvitaan...
  19. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

    Roona: Joo, en mä kyllä pystykään. Melkein haikeena mietin esikoisen vauva-aikaa, kun aamuisin saatettiin tissitellä sohvalla tunninkin verran (molemmat tissit sen noin 30min ) ja minä katselin samalla sivusilmällä nauhalta CSI:tä :) Sen jälkeen vielä pullosta lisää maitoa ja lopulta nukahti...
  20. R

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

    Mä tunnen aina huonoa omatuntoa, kun puhutaan imetyksestä. Mullakaan ei maito riitä tuolle meidän neidille millään. Tai riittäis ehkä lopulta, jos vaan pystyisin joka kerta imettämään pitkään ja hartaasti, kun neiti vaatii ruokaa. Mutta kun ei millään pysty. Esikoinen on vielä ihan liian nuori...

Yhteistyössä