Hakutulokset

  1. S

    Termoablaatio eli lämpöpallohoito kokemuksia?

    Eli kokemuksia termoablaatiosta, auttoiko runsaisiin kuukautisiin?
  2. S

    Kutina

    Kutina! Meidän poika 2v raapii itseään ihan älyttömästi ja tietenkin öisin. Pakko oli viime yönä antaa taas Ataraxia. Hydrokortisonia menee voiteena paljon. Onko teillä tietoa onko se just niin tarkkaa, että sitä voidetta saa laittaa vaan 2 vko ja sit 2vko tauko. Me ei pärjätä yhtään ilman sitä...
  3. S

    Hormonikierukka+runsaat kuukautiset+alhainen hemoglobiini

    Hei! Minulle on kierukka laitettu runsaisiin kuukautisiin, nyt jo toisen kerran, eka kerta ei auttanut, mutta lääkäri halusi kokeilla vielä ennen lämpöpallohoitoa. Mutta olen jo nyt niin täynnä koko härveliä. Se on ollut paikallaan kohta 2 kk ja tänä aikana on ollu 3 päivää, ettei ole...
  4. S

    Lomudal GI

    Voi ei, kuullostaa lupaavalle... sitä aina toivoo että jospa nyt seuraavasta kokeilusta olisi vihdoin apua...mutta ei. Toivotaan nyt kuitenkin...
  5. S

    Lomudal GI

    Hei! Sain vauvalleni refluksin ja allergian hoitoon zyrtecin tilalle Lomudal GI lääkkeen. Onko kenelläkään kokemuksia siitä ja miten olette saaneet liotettua sen veteen?Minulla siinä on vähän hankaluuksia, ei tahdo kunnolla liueta... Vai oletteko antaneet jonkin ruoan mukana? Onko ollut...
  6. S

    Ihme näppyjä 5kk

    Hei! Vauvallani on maitoallergia, johon me pidämme aina joka toinen viikko kortisoni kuuria, siis ihoon. Normaalisti saan aina ihon kuriin, mutta nyt siihen on ilmestynyt ympäriinsä mahaa ja käsiä pieniä punaisia näppylöitä. Kuumetta ei ole ollut, ainoastaan nuhaa. Tuleeko kenellekään...
  7. S

    Cam-syöttötuoliin pehmuste!?

    Tarvitsisin Cam-merkkiseen syöttötuoliin pehmusteen, mutta lastentarvike ei enää sitä myy. Uudemman mallin pehmuste ei käy. Mitä olette käyttäneet, jos ette ole löytäneet varsinaista pehmustetta?
  8. S

    Refluksi ja Nexium/neocate

    Meillä syöty prepulsidia nyt kolmatta viikkoa, mutta suurempia muutoksia en ole vielä havainnut. Aluksi rohina hävisi, mutta nyt on tullut takaisin, kuin myös uutena iho-oireet. Luulen,että maito alkaa tulla läpi zyrtec suojasta huolimatta. Onko muilla myös kokemuksia, että iho-oireet pahentuvat...
  9. S

    Refluksi ja Nexium/neocate

    Hei! Millaisia kokemuksia teillä on siitä, miten nopeasti prepulsid on auttanut? Meillä se on ollut käytössä 4 päivää, eikä vielä muutoksia, mutta lääkäri sanoi, että 1-2 vko päästä näkyy onko apua. Meillä ongelmana rohina, yskä ja nuha koko ajan ja yölevottomuus. Päiväunetkin ovat 30 min...
  10. S

    PIK-apua: vaihtaakko korvike?

    Hei! Meidän vauvalla 3,5 kk todettu silent refluksi ja Neocate ei käynyt. Tällä hetkellä menee rotaatiossa zyrtec suojassa Althera ja Nutramigen, lääkkeenä Nexium ja ens viikolla aloitamme prepulsidin. Olen kuullut, että monelle refluksi lapselle ei Neocate juuri sovi, esim. öljyjen...
  11. S

    Maitoallergia vai silent refluxi

    Hei! Sain kunnon apua vasta Helsingistä Tiina Tuomelalta, joka ottaa äidit vakavasti. Kunnallisella puolella kukaan ei tiedä mistään mitään, sanovat vain että koita pärjätä. Meillä siis diagnoosina maitoallergia ja silent refluksi. Tällä hetkellä olemme kokeilleet 5 eri maitoa ja nyt...
  12. S

    Refluksi ja Nexium/neocate

    Kyllähän tuo Rimpsukka refluksilta kuullostas näin äkkiseltään...Meillä nyt todettiin maitoallergia, parin viikon päästä pitää vaan vielä altistaa Almironille, vaikka Neocatella ja Nexiumilla nyt tosi hyvänä :) Paljon on saanut tehdä töitä, että lääkärit uskovat. Oikeastaan Tiina Tuomela...
  13. S

    Refluksi ja Nexium/neocate

    Kiitos vastauksista! Olen huomenna viemässä vauvan lastenpolille, jotta he todella näkevät tilanteen, kun tuntuu, että kukaan ei tahdo uskoa tätä. En tiedä raaskinko jättää yöksi, mutta toisaalta jos itse sinne jään, niin minähän sitä joudun sitten hoitamaan. Toivon, että saadaan vahvempi lääke...
  14. S

    Refluksi ja Nexium/neocate

    Hei! Onko täällä kohtalotovereita? Minun vauva 2kk on saanut Nexium refluksilääkkeen ja juo Neocate maitoa. Nexiumia on syöty 5 päivää ja Neocatea parisen viikkoa. Minusta mitään ihmeempää muutosta ei ole tapahtunut ja olen kuin kuuta nousevaa odottanut Nexiumin vaikutuksen alkamista, mutta...
  15. S

    Ruokavalio dietti

    Minun pitäisi jättää seuraavat ruokaineet pois allergiaepäilyn takia: maito, kananmuna, soija, nauta ja kaikki viljat. Mitä ihmettä minä voin syödä, vai testaisinko suoraan allergiamaidolla? Jos diettiä on suht helppo noudattaa, olen valmis kokeilemaan sitä. Apuja:attn:
  16. S

    Koliikkivauva

    Olen ollut kohta kaksi viikkoa maidottomalla ja munattomalla ruokavaliolla, luulisi, että sen vaikutus rupeaisi kohta näkymään...Tänään oli 3. krt vyöhyketerapiaa, seuraavaksi ehkä kokeilen homeopatiaa, mutta pitääpä etsiä käsiin kesäkuun vauva-lehtikin...Niin, allergiaakin voisi olla, koska...
  17. S

    Koliikkivauva

    Hei ja kiitos kannustavista sanoista! En minä ymmärrä miten voi näin paha koliikki olla. Se alkaa aamulla kun herätään ja koko päivän saisi olla melkeinpä kantamassa. Suositelkaa jotain hyvää kantoliinaa...
  18. S

    Koliikkivauva

    Voiko koliikkilapsen jättää välillä huutamaan yksin, sillä en yksinkertaisesti jaksa koko ajan kävellä hänen kanssaan, koska huutaa aamusta iltaan? Tulen hulluksi.
  19. S

    Maitoallergia vai silent refluxi

    Kiitos maiskuttelija vastauksestasi. Olen yrittänyt saada yksityiselle aikaa, mutta kun täällä korvessa asutaan, niin ei ole niin yksinkertaista. Olen ollut nyt 6 päivää maidottomalla ja munattomalla ruokavaliolla. Välillä tuntuu, että päivät helpottuvat, mutta yöt ovat menneet mahdottomiksi...
  20. S

    Maitoallergia vai silent refluxi

    Hei! Minulla on kohta 2 vko ikäinen vauva. Iso vauva, joka syö usein ja on pelkällä rintamaidolla, jota tulee runsaasti. Ähkiii, puhkii ja örisee lähinnä öisin. Kakkii hyvin. Päivisinkin nukkuu melko levottomasti. Ei pulauttele, mutta selvästi imetyksen jälkeen maito nousee ylös ja...

Yhteistyössä