Hakutulokset

  1. R

    Ottaa päähän.. päivähoidosta murinaa.

    Haettiin paikkaa ryhmäperhepäivähoidosta elokuusta alkavaksi jo hyvissä ajoin, helmikuussa. Lapsemme aloittaa siis hoidon jo 1v 2kk iässä ja olisin halunnut pienen ryhmän tästä läheltä. Nyt tuli sitten päätös Espoon kaupungilta jossa meille oli nimetty hoitopaikaksi PÄIVÄKOTI ja vielä 1,5km...
  2. R

    Vauvan vatsatauti - milloin pelätä kuivumista??

    Meillä vauva 9kk alkoi viime yönä ihan yhtäkkiä oksentamaan ja oksensikin yön aikana 8 kertaa. Päivällä ei nyt oksentanut mutta kaikki neste/ruoka tuli vesiripulina ulos. Illalla yritin vielä antaa tilkan maitoa, jonka joikin mutta se tuli kaaressa heti syönnin jälkeen pitkin kämppää.. :(...
  3. R

    Vauvalla 6kk viimeinen mahdollisuus huomenna saada sikainfluenssarokote - ottaako vai ei?!

    Meidän kotikaupungissa tosiaan huomenna on viimenen mahdollisuus rokottaa sikainfluenssarokote 6kk vauvalle ja en osaa päättää otetaanko vai ei! Olen käynyt läpi monen monta aiempaa keskustelua aiheesta ja vieläkään en silti tiedä mitä tehdä! Monen monta ajatusta pyörii mielessä...
  4. R

    UNIKOULUSTA

    Tänään oltiin tuon mun puolivuotiaan kanssa neuvolassa ja siellä täti kehotti lopettamaan yösyötöt kokonaan kun syö päivisin hyvin. 5krt päivässä sosetta tai puuroa. Meillä siis syödään pullosta nykyisin 2 kertaa yössä keskimäärin (aika pieniä määriä, 40-80ml) ja siihen päälle heräilee...
  5. R

    Pahoinvointia hormonikierukasta??

    Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia hormonikierukasta: Mulle asennettiin se noin 3kk sitten ja nyt viimeisen viikon aikana on ollut aika voimakasta pahoinvointia, samoin rintojen arkuutta. Raskauden mahdollisuutta tuskin on koska vuoto alkoi taas perjantaina ja kaiketi kierukan...
  6. R

    5,5kk oppi nousemaan seisomaan tukea vasten!

    Mä olen aivan ihmeissäni kun tuo mun 5,5kk vauva oppi tänään nousemaan tukea vasten seisomaan! Viikko sitten ei vielä osannut kunnolla ryömiä, oppi vasta muutama päivä sitten kääntymään "akselinsa ympäri".. Nyt samana päivänä tapahtui kaikki: oppi ryömimään lelun perässä, istumaan...
  7. R

    Onko turvakaukalo silloin liian pieni kun vyöt lähtevät selän alta??

    Tämä voi olla taas sellainen sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta mietinpä vaan että onko turvakaukalo silloin liian pieni kun vyöt lähtevät selän alta ylimmässä asennossakin? Meillä on vajaa viisikuinen poika joka on tosi pitkä, 4kk neuvolassa 71cm, joten nyt varmaan jotain 73-75cm...
  8. R

    5 kuukautta vanhan päikkärit - hyviä vinkkejä??

    Meillä tuo viisikuinen nukkuu yöt tosi hyvin, 10-12h yhdellä-kolmella syötöllä, mutta päiväunet ovat nyt tulleet ongelmaksi. Ei meinaisi millään nukkua, ei vaan malta ja sitten on kiukkuinen. Monetko päikkärit teidän samanikäiset vauvat nukkuu ja minkälaisia aikoja kerrallaan? Meillä...
  9. R

    Pakko kysyä aiemman ketjun inspiroimana noista syömisistä... :)

    Pakko kysyä nyt kun lueskelin aiemmin tänään aloitettua ketjua vauvan syömisistä.. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1552766,25#m17842561 Mitä teillä vauvat 8-9kg syövät ja kuinka vanhoja he ovat? Meillä sama tilanne kuin tuon ketjun aloittajalla, vauva vajaa 5kk, painaa yli 8kg ja on yli...
  10. R

    Kivut hormonikierukan asennuksen jälkeen

    Minkälaisia kokemuksia teillä on hormonikierukan asennuksesta? Itselläni se asennettiin kolme päivää sitten ja itse toimenpide ei sattunut juurikaan PAPA-kokeen ottoa enempää, mutta jälkikivut ovat olleen inhottavia.. Vatsaan sattuu niinkuin olisi menkat tai supistelisi, välillä vihloo...
  11. R

    3-6kk ikäisten vauvojen äidit - millainen uni- ja ruokailurytmi?

    Pientä galluppia: Minkälaiset unirytmit ja ruokailurytmit teillä on?? Vai onko vielä mitään rytmejä? Mitä teidän vauvat syö ja milloin nukkuu päiväunet?Missä vaiheessa voi alkaa yrittää vaikuttaa vauvan rytmeihin?
  12. R

    Vauvan kakan väristä - outoa..

    Ihmetyttää kovasti kun tuon meidän 3,5kk vauvan kakan väri oli äsken tosi outo.. Siis sekoitus ORANSSIA ja vihreää ja joukossa hieman limaa!?! Syö jo soseita jonkin verran: peruna-porkkanaa, luumua ja päärynää. Soseita kokeiltu nyt n. 2 viikkoa. Pitäisköhän olla huolissaan vai onko tuo...
  13. R

    Manduca vai joku muu kantoreppu?

    Hei! Kertokaas kokemuksianne Manduca- kantorepusta tai muista repuista jota teillä on ollut käytössä! Meillä on 3kk ikäinen vauva, painaa 7,5kg ja on 67cm pitkä ja trikooliina tuntuu jotenkin huteralta vaikka sen laittais miten tiukalle kietaisuristi II sidontaan.. Ollaan reppua siis...
  14. R

    Miten pian imetyksen loppumisen jälkeen kuukautiset alkaa?

    Miten pian imetyksen loppumisen jälkeen teillä on alkanut kuukautiset? Mulla on imetyksen loppumisesta jo melkein kaksi kuukautta ja kuukautiset ei ole vieläkään alkaneet ja raskauden mahdollisuutta ei pitäisi todellakaan olla koska olemme käyttäneet kondomia ehkäisykeinona.
  15. R

    Korvikemaidon hurja määrä

    Hei, ajattelin kysäistä onko täällä muita äitejä joiden vauvat saa pelkkää korviketta 2kk ikäisenä? Itselläni loppui tahtomattani imetys 6 viikon iässä, vaikka yritin mitä, maito ei vaan koskaan noussut kunnolla. Kova harmitus tästä vieläkin päällä mutta ei sille enää voi mitään. Nyt siis...

Yhteistyössä