Hakutulokset

  1. V

    Raskausajandiapeetikot missä??

    elikkäs rakenneultra oli katastrofi - vauvalla on vakavat kehityshäiriöt mm. sydämessä ja aivoissa. tarkemmin voi lukea tuolta "sikiöseuloissa kiinni jääneitä" - pinosta. sokerit on tosi pieni ongelma enää. vanillapuu rv21+1
  2. V

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    tänään rakenneultra, jossa todettiin todella vakavat rakennepoikkeavuudet. viikkoja 21+1. eli aivot, sydän, suolisto ainakin pielessä. mittoja ei oikein edes saatu näiden poikkeavuuksien takia. toivoa ei juurikaan annettu vaan lähete naistenklinikalle, jonne menen nyt sitten ylihuomenna...
  3. V

    Raskausajandiapeetikot missä??

    sitä piti muuten kans sanoa, että meillä diabetes lääkäri testauttaa aina uuden mittarin - siis että pitää käydä labrassa jossa otetaan verinäyte ja samasta näytteestä tai samalla itse mitattuna otetaan arvot. nämä sitten verrataan toisiinsa ja heitto saa olla korkeitaan 0.5yksikköä. ja mä oon...
  4. V

    Raskausajandiapeetikot missä??

    mäkin annan taas kuulua itsestäni - pian on 21 viikkoa jo raskautta täynnä!! ompa kiva kun tänne on tullut aktiivista rd-keskustelua. minulla tilanne taitaa olla eri kuin monilla täällä - pistän insuliiniä kaksi kertaa päivässä ja ennuste on, että näillä viikoilla sokerit alkaa...
  5. V

    Raskausajandiapeetikot missä??

    voisin taas yrittää enemmän seurata tätä keskustelua kun on uusi pinokin. nyt mennään rv19 ja insuliinia olen pistänyt rv8 alkaen. 3. raskaus ja kaksi lasta ja kaikissa insuliinihoitoinen rd, joten sen verran kokemusta tästä jutusta. en jotenkin ole jaksanut stressata kamalasti nyt - arvot on...
  6. V

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    viides sä tiedät näistä varmasti paljon enemmän kuin mä näistä mittauksista, mutta mulla tuli mieleen nuo neuvot tosta mittaamisesta - että peukalosta tai etusormesta ei pitäis mitata ja et pistetään sormenpään sivulle ja eka pisara pitää pyyhkii pois ja sit et sitä sormea ei sais puristaa kun...
  7. V

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    täällä saatiin insuliinit myös matkaan mukaan. ennen päivällistä ja ennen iltapalaa pistän sitä pitkävaikutteista. täksi aamuksi olikin tuo paastoarvo jo korjaantunut. kaipa tämä tästä ja nauratti kyllä ne diettiohjeet... :headwall: pakkohan tässä on syödä kuitenkin varsin tarkasti 3tunnin...
  8. V

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    riitu68: ei kai tätä muuten saa aktivoitua kun kirjoittelemalla B) mä en oo kans vaan saanu aikaan kirjoittaa vaikka maarunen kyselikin et miten sujui. täällä meilläkään päin ei puhettakaan että laitettaisiin sokerirasitukseen tai vuorokausikäyrille, vaan omilla mittauksilla mennään. olen...
  9. V

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    mäkin jätän nyt tänne merkin - minulla siis ekassa sokerirasituksen ja mittausten kautta insuliinihoitoinen diabetes. tyttö käynnistettiin rv38+0 , painoi 3020g ja syntyi 08/05. toisessa (keskenmennyt raskaus) insuliinit aloitettiin heti rv8+ ja keskeytynyt km todettiin vasta rv13. nyt yli...

Yhteistyössä