Hakutulokset

  1. S

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

    Ihana ketju :) Meillä siis asustaa maailman suloisin juuri 1-vee täyttänyt tytön tylleröinen :heart: Aikoinaan koetimme saada vauvaa sen vuoden verran ihan luomusti ja sitten mentiin tutkimuksiin, joissa mulla todettiin PCO-tyyppiset munasarjat (ovulaatiota ei oikein luomuna ilmeisesti...
  2. S

    Kokemuksia Graviditaksesta Helsingissä?

    Suosittelen ihan hurjan lämpimästi Eero Varilaa, aivan mahtavan ihana ihminen ja Suomen parhaita lapsettomuuslääkäreitä, muutti juuri täältä Tampereelta (Väestöliitosta) sinne Helsinkiin ja varmasti iso joukko jäi häntä täällä kaipaamaan. Saimme ihan mielettömän ystävällistä, yksilöllistä...
  3. S

    Tampereen pipariporras - Aloitusketju. Kannattaa lukea!

    Heips!Täälläkin yksi trelainen kaipaa äippä- ja vauvaseuraa, asustellaan tässä keskustassa. Olen itse 28v. ja vauveli kohta 6kk :) Mukava ois tulla seuraanne siis!
  4. S

    *ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

    Mä en osaa nyt käyttää tuota kerhoa ilmeisesti. Pääsen kyllä salasanalla sinne mukaan, mutta jostain syystä kun painan sinne "keskustel"-osioon niin siihen tulee, että pääsy kielletty muilta kuin kerhon jäseniltä. Mutta siis pääsen siihen kerho-osioon kyllä ja valokuviin ja juttuihin (joissa ei...
  5. S

    *ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

    Mäkin haluaisin salasanan :)
  6. S

    *ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

    Sadepäivänilo: Myös mun äiti on töissä lastenneuvolassa terkkarina (ollut kans reilut 20 vuotta) ja samaa sanoo, kuin Luminellankin äiti, että maitoruokinnassa olevan vauvan syömisiä ei todellakaan tarvitse rajoittaa, vaan sitä lapsentahtista ruokintaa tosiaan sen pitääkin olla, niin kuin sunkin...
  7. S

    Rota-rokotteesta

    Me nyt sitten otettiin se Rotateq tänään, samalla pistettiin Pneumokokki-rokote...ihan hirveesti pelottaa, että mitä tästä nyt seuraa...lähettelen tuonne yläkertaan rukouksia, että selvittäis suht pienillä sivuvaikutuksilla.
  8. S

    Rota-rokotteesta

    Epätietoisen tässä mietin, että annanko antaa vaavilleni rota-rokotteen huomenna vaiko enkö..tosiaan aika karuja juttuja oon noista sivuoireista lukenut...ja kun pienellä on tosi herkkä vatsa reagoimaan ja koliikkivauvamme on alkanut juuri hieman rauhoittua niin tuntuu tosi inhottavalta syöttää...
  9. S

    *ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

    Aniit: Kaivoin vanhat omat painonvartijoiden pistevihkoset myös tässä esiin ja aloitin itsenäisesti pointsit. Imettäjillä on sen verta erilainen se pistesysteemi, että saamme syödä 10 pistettä enemmän kuin muuten tavallisesti laihduttaessamme, eli homma on siis tavallaan paljon iisimpää (jee!!)...
  10. S

    Vauvan vatsavaivat-->äidin syömiset?

    Meillä auttoi myös maidoton ruokavalio. Tuntui aluksi hieman hankalalta jättää maito kokonaan pois, mutta kun välittömästi huomasi niin ison muutoksen vauvan olotilassa niin eipä se kovin kovalta uhraukselta tunnu. Kolmen viikon tauon jälkeen kokeilin taas maitoa ja seurauksena oli muutaman...
  11. S

    *ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

    Meidän tytön vatsavaivat saatu nyt muutamaksi päiväksi ainakin kuriin, ihanaa kun toinen ei koko ajan kärsi vatsanväänteistä!Kaikenlaista kokeiltiin tässä muutaman viikon ajan ja meillä toimii tämä (ainakin toistaiseksi, koputtaa puuta!!): ennen syöttörupeamia Cuplatonia 5 tippaa (Disflatyl ei...
  12. S

    *ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

    Mäkin ilmoittaudun mukaan pinoon :) Eli meidän pieni neiti syntyi 31.7., painoa 3210 kg ja pituutta 50 cm. Mukavasti on mennyt nämä ensimmäiset neljä viikkoa, vatsavaivaa neidillä kyllä ajoittain on kovastikin, Relat jätettiin nyt pois, Disflatyliä kokeillaan nyt Cuplatonin sijaan, Jekovittiä...
  13. S

    Raskauteni on myrkkyä minulle!!!

    Vivianna: mulla on kokemusta b-12-vitamiinin puutostilasta (johtui aikoinaan yhdestä lääkkeestä ), se Betolvex kyllä tehoaa, kun otat sitä joka päivä sen 1 tai 1 ja 1/2 tablettia, se on siinä sellaisessa muodossa, että vaikkei mahasta imeydykään niin imeytyy sitten suolessa. Eli sitä popsi ja...
  14. S

    ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

    Täällä kotiuduttu pienen suloisen tyttövaavin kanssa :heart: Uskomaton fiilis!!Tässä vähän synnärikertomusta: Vaavi syntyi siis rv 40+2. Viime ke-yöllä alkoi supistukset, tulivat koko päivän melko kipeesti 10-15 minuutin välein, illalla mentiin synnärille mutta kohdunkaulaa oli jäljellä 2 cm...
  15. S

    ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

    Mulla täällä 40+1 menossa ja viime yönä neljän aikaan kävi vessareissulla sama ilmiö kuin Mandylläkin ennen synnytystä eli paperiin jäi sellaista vaaleenpunaista nestettä (jota hieman myös pikkareissa). Sitten alkoi supparit, tullu siitä saakka noin 10-15 minuutin välein, välillä jo sattuu ihan...
  16. S

    ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

    Olen palstaa aktiivisesti lueskellut, mutta en juuri kirjoitellut....nyt tuntuu, että virtuaalituki alkaisi olla enemmän kuin tarpeen. Täällä mennään rv 39+5 eikä mitään tuntemuksia suuntaan tahi toiseen...eipä juuri ole koko raskausaikanakaan supistellutkaan. Vauva tuntuu hieman laskeutuneen...
  17. S

    ****HEINÄKUISET HEINÄKUUSSA Vol.2****

    Olen palstaa aktiivisesti lueskellut, mutta en juuri kirjoitellut....nyt tuntuu, että virtuaalituki alkaisi olla enemmän kuin tarpeen. Täällä mennään rv 39+5 eikä mitään tuntemuksia suuntaan tahi toiseen...eipä juuri ole koko raskausaikanakaan supistellutkaan. Vauva tuntuu hieman laskeutuneen...
  18. S

    Sormien nivelkivuista loppuraskaudessa

    Moi! Aloin kysäseen onko joku muu teistä kärsinyt sormien nivelivuista nyt loppuraskaudessa? Mulla menossa rv 38+1 ja eilen ihan yhtäkkiä vasemman käden (ja nyt myös oikean) sormet kipeytyivät niin, ettei niitä oikein pysty taittamaan ollenkaan nyrkkiin ilman ihan hirveetä tuskaa (etenkin...
  19. S

    ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

    Sormien nivelkivut Moi! Aloin kysäseen onko joku muu teistä kärsinyt sormien nivelivuista nyt loppuraskaudessa? Mulla menossa rv 38+1 ja eilen ihan yhtäkkiä vasemman käden sormet kipeytyivät niin, ettei niitä oikein pysty taittamaan ollenkaan nyrkkiin ilman ihan hirveetä tuskaa. Semiturvotusta...
  20. S

    **Heinäkuiset heinäkuussa**

    Moi! Aloin kysäseen onko joku muu teistä kärsinyt sormien nivelivuista nyt loppuraskaudessa? Mulla menossa rv 38+1 ja eilen ihan yhtäkkiä vasemman käden sormet kipeytyivät niin, ettei niitä oikein pysty taittamaan ollenkaan nyrkkiin ilman ihan hirveetä tuskaa. Semiturvotusta niissä on ollut...

Yhteistyössä