Hakutulokset

  1. Olivia78

    8kk yöheräily - unikoulu vs ohimenevä vaihe APUA!

    Ihana huomata, että on kohtalotovereita :hug: . En haluaisi todella unikouluun ruveta, varsinkaan, kun tuo "tassuttelu" ei meillä päde, kun rauhottuu heti tutista. Ja huudatuskoulu kuulostaa liian rajulta. Olen kuitenkin lukenut, että joku "eroahdistus" kausi olisi meneillään johon kuuluu...
  2. Olivia78

    8kk yöheräily - unikoulu vs ohimenevä vaihe APUA!

    Meillä on 7,5kk tyttövauva, joka ei ole koskaan nukkunut täysiä öitä, saati sitten selvinnyt ilman yösyöttöjä. Täysimetin tyttöä 6kk saakka(ja lopetin-unohdin imetyksen kiinteiden myötä 6,5kk ilman ongelmia) ja öisin 2h välein tyttö söi. Sen jälkeen meni hetki kahdella syötöllä, mutta sitten...
  3. Olivia78

    Onks täällä ketään kel on epävakaa persoonallisuus?

    Tuo on ns. roskadiagnoosi eli massadiagnoosi samoin, kuin keskivaikea masennus/yleistynyt ahdistushäiriö joka lätkäistään miltei kaikille nuorille 16-35v jotka tuolta psy.polilta on ton diagnoosin saanut. En lähtis vielä ton diagnoosin perusteella sen kummemmin pohtimaan...oikean...
  4. Olivia78

    Mitä vaunuihin päälle plussa-kelillä?

    Mulla on 2kk tyttö pehmeässä kantokopassa makuupussin sisällä body+potkarit+mummun tekemä villasekotepuku johon kuuluu potkarit ja takki. Hyvin riittää ja välillä pitää pussia avatakkin. Tosin meillä ei tuo tuuli pääse sisään, kun vauva nukkuu ja koppa "kiinni" vielä tyynyliinalla.
  5. Olivia78

    Koska voi imettää jos syönyt jotain epäsopivaa?

    ihanko totta?? juu kyllä tiedän mitä eroa niillä on, mutta tuo valkosipuli näyttäisi olevan myös noiden vatsaa ärsyttävien tuotteiden listalla niin en sitä tietentahtoen herkkävatsaiselle haluais lähteä kokeilemaan..
  6. Olivia78

    Koska voi imettää jos syönyt jotain epäsopivaa?

    Joo tuosta ei tosiaan ole tietoa missään...miten ruoka-aineet kulkeutuu maitoon ja sieltä pois. Hmm...no lämmitellään pulloa sitten, kun tota maitoa on pakkasessa ja pumppailen sitten pois maitoa ja paljon vettä..(hmm...miten se sitten auttaisikaan asiaa). Tosiaan ei sitä paljon ole voinut olla...
  7. Olivia78

    Koska voi imettää jos syönyt jotain epäsopivaa?

    Moikka, pikakysymys...pizzaan oli "piilotettu" valkosipulia" ja huomasin liian myöhään. Kyseessä varmaan melko pienet määrät, mutta mun 2kk vauvaa saa hirmusen kipukohtauksen sipulista. Nyt en uskalla imettää...Eli jos syötän yhden syötön pullosta juon paljon vettä ja pumppaan kummatkin...
  8. Olivia78

    Miten synnytyksesi käynnistyi?

    Mulla alkoi 6.1 kevyillä, mutta säännöllisillä supistuksilla 8.1 03.30 sisään synnärille 2cm auki ja 09.14 syntyi. Missään vaiheessa en nähnyt vesiä tai tulppia :)
  9. Olivia78

    Lastenlaulu CD - Kas auringon

    Hei nyt apua papua, mistä löytyisi lasten cd jossa olisi kyseinen laulu tai onko jossain verkkokaupassa yksittäisenä...
  10. Olivia78

    Naistenklinikka synnytyspaikkana

    Hei, kivaa mimmu 84 mä tulin sisään 08.01.09 klo. 03.30, oltiinko samaan aikaan punnertamassa vai kerkisitkö osastolle :)
  11. Olivia78

    Vauvan kova kipuitku (2kk)

    Heippa, tähän ei varmaan ole mitään "suoraa" vastausta, mutta jotain tukea tarvitsisin asiaan. Meidän 2kk vauva on kärsinyt 1kk iässä d-vitamiinista johtuvista todella rajuista vatsavaivoista, josta johtuen kovaa kipuitkua pari vrk. Tämän jälkeen ei mitään ongelmia. Nyt yhtäkkiä tänään vauva...
  12. Olivia78

    Naistenklinikka synnytyspaikkana

    Synnytin 8.1 2009 NKL:llä ja ruusut lähti kätilöille synntysosastolle sekä perheosastolle. Voisin ylistää tätä kokemusta maasta taivaisiin. Kummatkin kätilöt jotka olivat mukana synntyksessä olivat aivan upeita ja ihania. Topakoita, mutta ystävällisiä. En kertaakaan joutunut soittamaan kelloa...
  13. Olivia78

    kauan teillä kesti ponnistus vaihe esikoiselta?

    9min :heart: :heart: ja avosuu tarjonta.
  14. Olivia78

    Ilokaasua ei enää saa synnytyksessä

    8.1 synnytin NKL:llä ja sillon ainakin sai ja hyvin toimi :heart:
  15. Olivia78

    Tammikuun toivot 09

    Monna79 Onnea vielä :heart: :heart: Nyt sitä ollaan nyytti kainalossa :D Imetyksestä mistä luulet sen johtuvan ettei imetys onnistu? Tuleeko maitoa? Onko vauvalla hyvä imuote? Saivatko kätilöt imemään NKL:llä?Onko oma rinnanpää matala? Vaikka ei imetyksen lopettaminen mikään synti missään...
  16. Olivia78

    TAMMIKUUN TOIVOT helmikuussa

    Onnea Monna79 ja JiiMi :heart: :heart: , kyllä sitä odotettiinkin!! Nähdään tuolla kerhon puolella!!
  17. Olivia78

    Tammikuun toivot 09

    tulia elikkäs tämmönen ohjelma, kun www.kalorilaskuri.fi. Kyllä on maksullinen, mutta tosiaan maksaa vaivansa takaisin (joku pari euroa kuussa). Sinne kirjataan tavoitepaino, päivän kulutus sekä minkälaista ruokavaliota haluaa noudattaa, sitten ohjelma laskee sallitun kalorimäärän johon otettu...
  18. Olivia78

    Tammikuun toivot 09

    Onnea JiiMi!!! :heart: :heart: Ihanaa, kun saatiin runotyttökin tälle puolelle. Kerho hain jäsenyyttä ja sainkin, mutta silti en pääse keskustelut osioon?Kan du hjälpa mig :heart: , olenko blondi...mistä pääsen lisäämään oman jutun. Painonpudotusta 4 päivää takana ja tulos miltei 2kg...
  19. Olivia78

    Tammikuun toivot 09

    Mrs O tsemppiä ja jaksamista :hug: Painonpudotus eka viikko namilakkoa puolivälissä ja neljäs päivä menossa, voi pojat että on vaikeaa!!Paino silti tänä aamuna 68,8 WHOOP WHOOP!!Ruokia seuraan kalorilaskurilla.Vauvallakin just nyt jotkut super huuto päivät :ashamed: . Huutanut kahtena...
  20. Olivia78

    Tammikuun toivot 09

    Jonna-75 ja Lilli70 :hug: kiitos viesteistänne!! Olen todellakin samaa mieltä teidän kansssa. Minulla on ensimmäinen menossa ja vaikka tyttö ihan normaali vauva onkin eli ei ole koliikkinen tms. niin on todella ollut välillä koettelemista. Olen kironnut/tuskastunut/turhaantunut/huolehtinut...

Yhteistyössä