Hakutulokset

  1. V

    refluksi vauva?

    Meidän lapsi oli pienenä refluksi, ja jouduin ties kuinka kauan ajamaan asiaa eteenpäin, ennenkuin kukaan uskoi. Onneks saatiin muuton takia uusi neuvolantäti, joka otti asian heti todesta. Ihan pikkuvauvana poika pulautteli maitopullollisen jälkeen aika paljon mutta kun vaiva ei alkanut vähetä...
  2. V

    TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

    Meidän pikku poikamme päätti tulla maailmaan parisen viikkoa etuajassa, 4.1.2009 rv 38+1. Kotiuduimme tänään laitokselta. Pikkuherran mitat oli 3430g ja 49,5 cm. Kirjoittelen joskus synnytystarinaa. Onnea muille pikkuisen jo saaneille ja tsemppiä teille muille, se on muuten hurjaa menoa se...
  3. V

    Varhaisultran hinnat

    Hämeenlinnassa Kelan korvauksien jälkeen jäi maksettavaksi vähän päälle 60 euroa.
  4. V

    TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

    Terveisiä 4d ultrasta! Olipa se hieno kokemus, oletteko muut käyneet? Ihan huipputarkkaa kuvaa ei kasvoista saatu, kun aina oli joko istukan reuna tai napanuora edessä, mutta kyllä siitä kuitenkin ihan näkyi pikkuisen piirteet. Tärkeintä oli kuitenkin että rakenteet näyttäis olevan kunnossa ja...
  5. V

    TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

    Palstailu on jäänyt vähemmälle viime aikoina, oli kiva tulla lukeen teidän juttuja pitkästä aikaa. Me asutaan n.60 m2 vuokra-asunnossa tällä hetkellä, mutta tarkoitus on elämäntilanteiden vakiinnuttua muuttaa omaan isompaan asuntoon. Alkuun pitää täällä pärjäillä, vaikkakin makuuhuone on...
  6. V

    Raskausarpien ilmestyminen -> millä viikolla?

    Tuolta voi tilata sitä Weledan öljyä! http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/1648
  7. V

    Painoarvio rakenneultrassa?

    Rakenneultrassa 20+5 paino 445g. Ultraaja tosin sanoi, että joko isokokoinen vaavi tulossa tai sitten on vähän edellä viikkojaan.. :)
  8. V

    Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, elokuussa

    Moi, oon taustaillut jonkin aikaa ja lomaillutkin siinä sivussa.. Masu alkanut kasvaa jo kovaa vauhtia, mitähän se on sitten loppusuoralla, huh. Ootteko muut kärsineet alaselkäkivuista..? Mulla menee pahimmillaan tosi jumiin ja ihan kuin puukolla iskettäis tonne ristiselän tienoolle. tosi kivan...
  9. V

    Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, heinäkuussa

    Tulin kertomaan oman navan kuulumisia, kun on niin iloinen olo! Käytiin tänään nimittäin np-ultrassa ja siellä näkyi 7,5 cm sikiö, joka iloisesti heilutteli käsiään. Hengaili vielä pää alaspäin melkein koko toimituksen ajan :laugh: . Niskaturvotusta oli 1mm, joten sen suhteenkin voi henkäistä...
  10. V

    Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, heinäkuussa

    Moikka! Onnee hyvistä kuulumisista kaikille! Ihan nopeesti tuli kyselemään teidän mielipidettä, että ootteko värjänneet hiuksianne raskaana ollessanne..? Itellä alkaa kuontalo näyttään siltä, että jotain ois tehtävä, mutta silti mietityttää.. Pitäiskös odottaa tonne 12 vkon jälkeen vai...
  11. V

    millä viikolla kuulunut sydänäänet neuvolassa???

    Mulla kuului heti ensi yrittämällä rv 9+2.
  12. V

    onko väliä np-ulra-ajalla

    No on tosiaan eri käytänteet. Mä varasin tänään aikaa ja sanoivat että pitää olla väh. toi 12+0 viikot täynnä. Itelle ei sitten käynyt kuin vasta 13+2 viikolle, mutta sanoi et silloin vielä voi. Täälläpäin siis viikoilla 12-14 tehdään. Jotkut sanoo täällä, et viikot joille sain ajan, ois liian...
  13. V

    Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, kesäkuussa

    Tosta pukamavaivoista vielä, apteekista kysyessä ne ei kyllä suositelleet näitä perus lääkkeitä, esim. pukamarasvoja ja puikkoja raskauden aikana. Bepanthenia suosittelivat haavaumiin ja sitten täti antoi vielä yhden vinkin, jos verenvuoto tulee ulkoisesta pukamasta: laittamalla vähäksi aikaa...
  14. V

    TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

    Moi kaikille. Ihana kuulla teidän onnistuneista ultra- ja neuvolakuulumisista. Lukiessani juttujanne, jäi ihmettyttämään mua kans tämä eri kunnissa vallitseva erilainen käytäntö asioiden suhteen. Itse varasin tänään np-ultraan ajan, niin täti sanoi, että sitä ei voi ottaa kuin vasta kun on 12+0...
  15. V

    Millä kiertopäivällä teitte plussa testin?

    Kp 24/28 haaleasta haaleampi haamu, joka vahvistui koko ajan. kp 28/28 jo ihan selkee viiva. :)
  16. V

    Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, kesäkuussa

    Kiitos vinkeistä Niiskunenä-78, onneks vaivat alkaa vähän laantumaan jo. Eilen tuli 9+0 täyteen ja ajattelin sen kunniaksi kokeilla tuota kotidoppleria. Ja kuinkas ollakaan - just kun olin jo pitkällisen etsiskelyn jälkeen luovuttamassa - kuului ihan alhaalta, karvoituksen ylärajasta tiheä...
  17. V

    Verenvuoto - haavaumat/peräpukamat?

    Oletteko kärsineet ummetuksesta ja sen sivuvaikutuksena haavaumista takapuolessa..? Mä ihan säikähdin tossa illansuussa vessareissulla kun huomasin et paperiin ja pönttöön tuli oikein kunnolla verta, ja vihlas ulostaessa ikävästi. Siitä epäilen et jonkinsortin haava sinne on kehittynyt kun...
  18. V

    Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, kesäkuussa

    Moi kaikille. Kiva kuulla hyvistä kuulumisista monilla. Mäkin kävin ekassa neuvolassa tällä viikolla ja sattui mukava terkkatäti. Ens viikolla olis eka lääkärintarkastus, ja sanoi että sydänääniä jo kuunneltaisiin. Tosin olen vähän skeptinen, josko ne vielä kuuluu - mut kivahan se on koittaa...
  19. V

    Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, kesäkuussa

    Moro, täällä kans yksi 3-kympin rajapyykin jo helmikuussa ylittänyt tuleva mamma. Saanhan liittyä joukkoonne? Mulla menossa 8+0, laskettu aika ois tossa tammikuun 18. Tarkentunee vielä neuvolakäyntien jälkeen. Eka neuvola mulla onkin keskiviikkona. Varhaisultrassa käytiin 1,5 viikkoa sitten ja...
  20. V

    TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

    Käytiin tänään varhaisultrassa ja siellä näkyi pieni 4-5mm papu! Vastasi viikkoja 6+3 ja sydän sykki kovasti. Helpotus on nyt huokaistu, ainakin pieni on oikeassa paikassa ja olemassa. Tietty riskejä on vielä, mutta näillä mennään ja parasta toivotaan. On se vaan liikuttava hetki nähdä siellä...

Yhteistyössä