Hakutulokset

1. O

toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

Teillä on juuri sama riskiluku kuin meilläkin oli. Tuo odottaminen on tuskaisaa, kun ajatukset pyörivät yhden asian ympärillä. Onneksi pääsette heti jatkotutkimuksiin. Me saimme kromosomeiltaan terveen lapsen tulokset, mutta tämä koko raskaus on muuntunut edellisiin verrattuina aivan...
  2. O

Voimia ja jaksamista tuleviin päiviin ja päätökseenne. odottaa :hug:
  3. O

En tiedä rauhoittaako tämä sinua yhtään, Helmiina, mutta tuo keskenmenoriski on todellisuudessa paljon pienempi kuin mitä virallisesti ilmoitetaan. Se on kuulemma aivan samaa luokkaa kuin lapsivesinäytetutkimuksessa, mutta tuo riskiprosentti molemmissa tapauksissa perustuu _kansainväliseen_...
  4. O

Helmiina, tunnistan tunteesi hyvin ja myötäelän. Tuo riskiluku ei sinulla onneksi ole häkellyttävän hälyttävä, mutta ei se tunteiden kuohunassa paljon taida lohduttaa. Itse varmaankin ensimmäistä kertaa elämässäni sisäistin viime viikkojen aikana, kuinka pitkä ja tuskallinen voikaan olla...
  5. O

Olin työreissussa torstain ja perjantain ja istuin palaverissa, kun kännykän näytöltä tunnistin perinnökkisyyskliniikan numeron. Jouduin kärvistelemään pari tuntia, ennkuin pääsin soittamaan takaisin. Kromosomeiltaan terve poika tulossa! Siinä sitten punasilmäisenä nieleskelen loppupäivän...
  6. O

Kävin tänään perinnöllisyyspoliklinikalla, ja lääkäri pystyi ottamaan istukkanäytteen, vaikka istukka olikin hankalasti takaseinässä ja kohdunsuuta koskien. Mukavaa, kun ei tarvitsekaan odotella lv-tutkimusta! Tulokset ilmoitetaan ensi viikon perjantaina, eli pyöreästi viikon päästä. Huh...
  7. O

Ihanaa saada tällaisia uutisia! Upeaa! Viestisi toi toivoa meillekin!
  8. O

Pääsen ensi viikolla perinnöllisyyspolille! Lääkäri suostuu katsomaan tilanteen, vaikka istukkanäytettä ei voitaisikaan ottaa. Hoitaja sai viikolla aikaistettua ultraa, ja hän oli hyvin ymmärtäväisen myötätuntoinen. Viikon päästä selviää siis tarkka nt-luku ja se, näkyykö nenäluuta vai ei...
  9. O

Jäimme maanantaina kiinni niskapoimu-ultrassa ja seerumiseulassa. Viikkoja oli takana 10+3 ja tuolloin niskapoimuraja on 1,7. Meillä turvotusta oli 2,5, mutta kuulin lääkärin sanovan, että "mahdollisesti paljon enemmän". Olin niin järkyttynyt, että en edes huomannut kysyä, mitä hän sillä...
  10. O

Jos saisit tietää lapsesi olevan vammainen?

Esitit kysymyksen, jonka eteen olen nyt joutunut. Nuorempana vastaukseni olisi ollut itsestäänselvä: jokainen syntymätön elämä on syntymisen arvoinen. Nyt 40-vuotiaana odotan kuopustani ja joudun kysymystäsi pohtimaan. Jäin kiinni niskapoimu-ultrassa ja seerumiseulassa, riskiluku...

Yhteistyössä