Hakutulokset

  1. C

    Miks miä aina haluan että mun lapsi on paras? Mitä muut ajattelette?

    Sinun pitäisi mietti, miksi lastesi paremmuus on sinulle niin tärkeää, että stressaat ja toivot aina vain parempia suorituksia hampaat irvessä. Toivotko muiden ihailua? Parantaako se jotenkin lapsesi ja sinun onnellisuutta ja elämänlaatua, jos todistus on täynnä kymppejä ysien sijaan? Onko...
  2. C

    "Kreikkalaiset suhtautuvat nyt aggressiivisesti euromaihin, jotka ovat vaatineet Kreikalta säästöjä"

    Minusta kyllä EU:kin on mokannut Kreikan kohdalla pahasti. Taloussanomista olen lukenut, että kyllä EU:n virkamiehet tiesivät, ettei Kreikka aikoinaan ollut eurokelpoinen, mutta asian annettiin olla. Kukaan ei kunnolla perehtynyt Kreikan talousasioihin ennen euroon ottamista vaan kreikkalaiset...
  3. C

    Paljonko asuntolainaa?

    Itse huomasin autolainaa ottaessa, että vaikka piti täyttää yksityiskohtainen luottohakemus menoineen ja tuloineen, pankkia kiinnosti eniten vakuudet. Jos teillä tai vanhemmillanne on vakuudeksi kelpaavaa omaisuutta riittävästi, pankki voi hyvinkin suostua. Oma stressirajani olisi kyllä puolta...
  4. C

    Ärsyttää kun mies ei suostu ostamaan lapselle vaatteita.

    ? Vastahan sinulla oli pitkä ketju siitä, että säästätte lapsilisät ja ostatte sitten lapselle oman asunnon, ja ihmettelit sitä, ketä haittaa, että jotkut pystyvät lapsilisät säästämään...
  5. C

    Ärsyttää kun mies ei suostu ostamaan lapselle vaatteita.

    No, jospa ette nyt pariin kuukauteen laita sitä lapsilisää säästötilille, vaan ostatte sillä lapselle vaatteita? Eikö miehestä ole noloa, että lapsi kulkee liian pienissä tai rikkinäisissä vaatteissa?
  6. C

    Kellään ollut kunnon hammassärkyä ja selvinnyt ilman juurihoitoa???

    Mulla on ollut pari viikkoa särkyä alaposkihampaassa ja juuri eilen kävin h-lääkärissä. Röntgenkuva otettiin, mutta ei mulla ollut reikää tai mitään juurihoitoa vaativaa. Hammaslääkäri sanoi, että luultavasti puren yöllä hampaita yhteen ja jos särky ei lopu, tarvitsen öisin pidettävän kiskon...
  7. C

    Paljonko tuli s-bonuksi ja/tai plussapiste seteleitä?

    Noin 21 euroa. Ruoka ostetaan miltei aina S-kaupasta ja ostin myös jonkin verran joululahjoja. Plussapistesetelit menevät suoraan Itämeren suojeluun, mutta ei niitä tule vuodessa kuin ehkä 4 - 5. Luuletteko, että ruoka yms. olisi halvempaa, jos ei olisi näitä bonussysteemeitä? Toisaalta...
  8. C

    Sairas siskoni hoitaa lastani aina välillä.

    En tiedä, oletko ihan tosissasi. Tietenkin psyykkisissä sairauksissa on hyvä olla jotakin kuntouttavaa työtoimintaa, mutta ihmettelen, miksi haluat lapsellesi vastentahtoisen hoitajan. Siskollasi on varmasti jokin hoitosuhde ja häntä voisi kannustaa sitä kautta kyselemään oman asuinpaikkansa...
  9. C

    Sossun tuista

    Onhan tätä ehdotettu, mutta luultavasti syynä siihen, ettei ensisijaisia tukia nosteta, on ihan taloudellinen. Kaikki kotihoidontukea tai työttömyysturvaa saavat eivät tarvitse tai ole oikeutettuja toimeentulotukeen esim. puolison tulojen perusteella, mutta jos esim. kotihoidontukea...
  10. C

    Onko paha, jos lapsen päiväkodista hakeminen myöhästyy toistuvasti 10 minsaa?

    Totta, on se pitkä päivä, mutta jos on kahdeksan tuntia töissä ja työmatkoihin menee puoli tuntia suuntaansa, niin ehkä ehdit, ehkä et. Mies tekee vielä pidempää päivää ja mummut asuvat kaukana. Veljeni asuu kyllä lähellä, mutta en haluaisi soitella häntä varahakijaksi muutaman minuutin takia...
  11. C

    Onko paha, jos lapsen päiväkodista hakeminen myöhästyy toistuvasti 10 minsaa?

    Ystäväni haluaisi ottaa eskariin menevälle lapselleen max viiden tunnin hoitoajan eskarin lisäksi säästääkseen hoitomaksuissa. Päiväkodin johtaja sanoi, että he ovat tosi tarkkoja, eikä tuota viittä tuntia saisi ylittää viidelläkään minuutilla. Nyt ystäväni miettiikin, mitä tehdä, kun aina ei...
  12. C

    Kauheasti joutuu mies maksamaan veroja.

    Ymmärräthän, että jos osa ihmisistä jätettäisiin täysin oman onnensa nojaan, he tuskin kaikki kipaisisivat marjametsään. Se pieni bisnes tarkoittaisi rikollisuuden kasvua ja tekin joutuisitte käyttämään säästämiänne verorahoja omaisuutenne suojeluun. Ei voi tietää, miten ihan tavalliset...
  13. C

    Kauheasti joutuu mies maksamaan veroja.

    Sinulla on paljon sairauksia, olet ollut ensimmäisen miehesi omaishoitaja, et ole pystynyt opiskelemaan oppimisvaikeuksien takia ja ennen kaikkea sinulla on ollut niin vaikea tilanne elämässä, että olet joutunut antamaan oman lapsesi adoptoitavaksi. Normaalille ihmiselle se olisi elämänikäinen...
  14. C

    Kauheasti joutuu mies maksamaan veroja.

    Olen ihmetellyt, miksi miltei kaikki aloituksesi liittyvät jollakin tavalla rahaan. Tunnut kovasti haluavan vertailla, mitä teillä on ja mitä muilla on. Uskon, että olisit paljon tyytyväisempi elämääsi, jos miettisit vähän vähemmän materiaa ja mammonaa. Toiseksi ihmettelen, miksi ihminen...
  15. C

    Naisilta pitää poistaa äänestysoikeus

    Naiset äänestävät miehiä aktiivisemmin. Jos miesten mielestä naiset äänestävät "väärin", heidän pitää sitten vain itse käyttää äänioikeuttaan. Ja mikä sitten on väärin äänestetty? Facebookissa moni miespuolinen kaverini ilmoittautui Haaviston kannattajaksi ja useat naiset taas Niinistön.
  16. C

    Voiko kiusattu olla osittain itse syyllinen tilanteeseensa?

    Ei. Ärsyttävienkään ihmisten kiusaaminen ei ole oikein, puhumattakaan herkistä ja helposti itkevistä, tosikoista, eri tavalla pukeutuvista ja ajattelevista jne. Huonosta käytöksestä saa sanoa, leuhkijaa voi kehottaa lopettamaan, mutta kiusaamiseen se ei oikeuta.
  17. C

    Mitähän tässä tekisi? Mummolla alkaa putkiremontti eikä voi asua asunnossaan.

    En tiedä, voiko mummoa pakottaakaan... Onko hän hyväkuntoinen, jaksaisiko siis käydä vessassa alimmassa kerroksessa? Talossa ei ilmeisesti ole hissiä? Voihan olla, että mummo muuttaa mielensä, kun remontti alkaa ja hän näkee ja kokee, millaista se on. Voisiko joku toinen sukulainen ottaa kissan...
  18. C

    Haavisto vai Niinistö??

    Niin, minulle Kokoomus edustaa vuorineuvoksia ja jakkupukuisia juppeja, hyvä veli -systeemiä ja markkinavoimien miellyttämistä. Jokainen on oman onnensa seppä -ajattelussa köyhyys on oma vika ja elämänhallinnan puutetta. Niinistö ei kuitenkaan ole sieltä Kokoomuksen "oikeistolaisemmasta" päästä...
  19. C

    Minkä ikäisen lapsen aikaisintaan veisit päivähoitoon?

    Opettaja-lehdessä varhaiskasvatuksen lehtori Nina Sajaniemi Helsingin yliopistosta sanoo, että yksivuotiaan voi huoletta laittaa päiväkotiin. "Hänen kehityksensä ei siitä vaarannu vaan hyötyy. Lapsi on sosiaalisesti niin ainutlaatuinen, että hän voi saada päiväkodissa helmet monilta aikuisilta...
  20. C

    missit ilman meikkiä

    Nykyisin monet kauniit, pitkät neidot haluavat mieluummin malleiksi, enkä ihmettele. Eivätkös missit miltei aina valita, että töitä on vähän ja organisaatio vetää välistä, niin etteivät palkkiot ole kummoisia? Sitten pitäisi olla yhtä aikaa puhtoinen naapurintyttö ja jonkinlainen esikuva, ja...

Yhteistyössä