Hakutulokset

  1. L

    Karkaileva taapero - millä reviiri pienelle selväksi ?

    prinssipäivänpaistetta peesailen. Täyttä asiaa joka sana. Ja minusta myös täysin maalaisjärjellä käsitettäviä asioita. Ja minusta tuonikäiseltä lapselta ei todellakaan voi vielä vaatia sitä, että kykenisi noudattamaan AINOASTAAN sanallista ohjausta. On todellakin vanhemman tehtävä, oikeus ja...
  2. L

    vauva 8kk ja imetyksen lopettaminen?

    ei omakohtaista kokemusta tuohon lopettamisasiaan, mutta tuumin vain, että jos imettäminen sujuu ja sinä ja vauvasi nautitte siitä, niin onnistuisiko se, että lopettaisit vain yösyötöt? eli jonkinlaista unikoulua kehiin :) tuon ikäinenhän ei enää yöllä yleisesti ottaen maitoa tarvitse.no, tästä...
  3. L

    Suositelkaa rintapumppua

    Aventin pumppu ihan loistava!Voin suositella!Todella kätevä ja mukava käyttää :) Ja tosiaan hieman hintavampi kuin jotkut muut merkit, mutta on kyllä ehdottomasti ollut mielestäni hintansa väärti!
  4. L

    Synnytyskokemuksia Lohjalta?

    Jorvissa voi synnyttää rv 35 alkaen, sitä aikaisemmat synnytykset pyritään hoitamaan naistenklinikalla, jossa valmius hoitaa tehokkaasti ennenaikaisesti syntyneitä vauvoja, jos tarve vaatii.Lastenklinikka kun siinä ihan vieressa. Tsemppia synnytykseen! :)
  5. L

    Pienipainoisena syntyneet + imetys

    Heippa! Meidän poju syntyi myös melko pienipainoisena(2725g) rv 36+3. Paino oli alimmillaan sairaalassa 2400g. Sairaalassa sai sekä rintaa, että suurimmaksi osaksi pulloa, koska syntymän jälkeen oli kaikenlaisia hankaluuksia, vauva joutui teholle yms. Oli aika väsynyt vauva ja pullosta...
  6. L

    Lakkoilua rinnalla???

    Minulla myös kokemusta lakkoilevasta/rintaraivareita saavasta vauvasta, ja tosiaan se on kyllä rankkaa :| Mutta lakkoilut ja raivarit ovat kyllä onneksi ohimeneviä, siihen voit luottaa :) Tuo 6kk:n ikä on hyvin tyypillinen sille, että imetys saattaa olla hetkellisesti haastavampaa. En kyllä...
  7. L

    Kuinka monta kertaa päivässä imetät kiinteiden ohella?

    Noin niinkuin suunnilleen...Mun vauva 6kk, ja nyt kun kiinteät aloitettu, mietin, että miten monta kertaa päivässä olisi vielä hyvä käydä rinnalla?kun selkeästi vähentänyt itse rinnalla oloa nyt kiinteiden myötä..miten muilla?
  8. L

    Vauvan kasvu pysähtynyt/hidastunut

    No mulla käynnistettiin viikolla 36+3 epäillyn sikiön kasvun hidastuman takia. Mutta se ei ollut tilanteessani ainut syy, verenpaine oli korkea, vauva todella tuloillaan jo muutenkin. Mutta kokoarvio meni kyllä aika lailla pieleen;ultran mukaan vauvan painoksi saatiin nippa nappa 2kg...
  9. L

    Pakko hehkuttaa

    Onnea isolle miehelle hampaasta :)
  10. L

    saa poistaa

    No en ole kyllä minäkään. Taitaa olla ihan kyseisen terkkatädin omaa juttua... :whistle: täysimetys suositus on kyllä 6kk ja kyllä pituus siinä kehittyy ihan normaalisti ja lapsen omaan tahtiin. Ja siis tietenkin kiinteiden aloitus harkitaan aina yksilöllisesti, mutta ei 6 kk:n imetys...
  11. L

    saa poistaa

    mun poika nyt kohta 6kk, mutta syntymämitat oli 2725g ja 47cm, pipo 31,5 3kk:n iässä: 6310g 59cm 40,7cm täysimetyksellä
  12. L

    Miten/mitä teidän 6kk vauvat syö?

    Itse nyt imettänyt 6kk ja hiljalleen tässä aloiteltiin perunalla...Miten nopeasti olette lisäilleet uusia ruokia kuvioihin yms.Joko noudatatte jonkinlaista "rytmiä"kiinteiden kanssa, esim.iltapuuro, lounaalla perunaa yms.Toivon itse näistä kiinteistä olevan jotain apua syömisiin muutenkin, kun...
  13. L

    Yö syötöt jne..

    Mun vauva tulee tämän kuun lopussa 6kk. Syö kerran yössä, yleensä aamuyöstä. Täysimetyksellä vielä mennään. Periaatteessahan sanotaan, että kuuden kk:n ikäisenä ei tarvitsisi enää yösyöntiä...mutta yksilöllistähän tuo on...
  14. L

    Millä pullolla saan rintalapsen kohta 5kk oppimaan juomaan pullosta?

    mutta vielä huonolla menestyksellä...nokkamukiakin kokeiltu. Tarjottu on omaa lypsettyä maitoa ja tuttelia. Ja kokeiltu niin, että isä syöttää. Taidan vielä ostaa semmoisen tommee tippee pullon kokeiltavaksi. Tietääkö muuten joku, että saako niitä muualta kuin lastentarvikkeesta?
  15. L

    Pitäisikö antaa jo lisäruokaa?

    Vähän nyt aiheen vierestä, mutta tuohon tutkimukseen liittyen täysimetyksestä ja allerioista niin tutkimuksessahan todettiin, että YLIPITKÄ TÄYSimetys, (joka tutkimuksessa tarkoitti 9kk)lisää allegiariskiä. Eli ei tuo kuuden kuukauden imetyssuositus siihen kumoutunut. Tutkimuksesta löytyy...
  16. L

    Millä pullolla saan rintalapsen kohta 5kk oppimaan juomaan pullosta?

    Ihan vastasyntyneenä sai sekä pulloa, että rintaa. Nyt saanut moniin kuukausiin vain pelkkää rintaa, eikä hoksaa enää ollenkaan miten pullosta juodaan :/ olisi kiva, että osaisi tarvittaessa syödä pullostakin. Silloin kun pulloa vielä sai oli käytössä joko mam ultivent tai aventin pullo. Nyt...
  17. L

    IMETYKSESTÄ..

    Jos painon kanssa ollut ongelmia, voisitko kuitenkin harkita, että ottaisit vauvan kerran yössä syömään? Useimmilta vauvoiltahan tämä sujuu miltei puoliunessakin, eli kovasti ei edes tarvitsisi herätellä. Näin myös maitomäärä lisääntyisi. Jo yksi yöimetys tekee ihmeitä maidon määrälle. Tai...
  18. L

    3kk:n syömälakko

    hymiöt taas paikoillaan...ei ollu tarkotus olla tossa, että syö kerran yössä :o no samapa se
  19. L

    3kk:n syömälakko

    Heippa! On kokemusta asiasta. Mun vauva 4kk sai tuommoisen lakon/rintaraivarit jokin aika sitten. Olin jo ihan murheissani, että tähänkö tämä nyt tyssää, mutta lakkoilua/raivareita kesti lopulta vain muutaman päivän. Mun vauva alkoi myös huutaa jo syömisasentoon laitettaessa. Minulla toimi...
  20. L

    Onko olemassa sellaisia matkarattaita, joihin voi laittaa 4kk vauvan?

    Kokemuksia hyvistä merkeistä kaipaan, ja siis voiko näin pientä vauvaa sellaisiin laittaa? Saako matkarattaissa selkänojan laskettua ihan vaakatasoon?

Yhteistyössä