Hakutulokset

  1. T

    Cuplaton?

    Kiitos kaikille vastauksista!
  2. T

    Cuplaton?

    Mä epäilin, että poika söisi vain ohuen etumaidon ja se rasvainen jäisi syömättä ja sen takia olisi taas nälkä. On öisin hidas syömään ja nukahtelee kesken, myös äiti nukahtelee... tietty yöllä on väsynyt. Ajattelin, et voisiko ehdottaa, että nousisi yöllä istumaan imetyksen ajaksi, niin se...
  3. T

    Cuplaton?

    Kummipoikani on 3 vko ikäinen, syö 2h välein, päivin öin, maha vaivaa, ei oikein röyhtäile. Lapsi on vanhempiensa eka... meillä auttoi aikanaan tytölle (nyt 6v) Cuplaton tipat. Onko niitä vielä tai jotain vastaavaa? Niitä neuvoin... Tuntuvat olevan aika pulassa siellä, isä lähtee huomenna töihin...
  4. T

    Kummitäti vs täti!

    Siskollani kolme tyttöä joista vanhimmalle (nyt jo 17v) olen sylikummi. Jostain syystä hän on myös tunnetasolla minulle se läheisin ja on aina ykkösenä! Tottakai ostan synttäri- ja joululahjat kaikille tytöille mutta ero on hinnassa ja tälle kummitytölle aina yksi ns.henk.koht "kummilahja"...
  5. T

    voiko 1v 1vkoselle antaa

    en sinuna antaisi missään nimessä ilman lääkäriä jollei aiemmin ole ollut käytössä.
  6. T

    Kotiruokaa?

    Mitä vaan.. jollei allergioita.. eikä kauhiasti mausteita tai suolaa.
  7. T

    5-vuotiaan eroahdistus

    Olipa lohduttavaa lukea.. meillä myös 4,5v poika on nyt erityisen huomionkipeä. Ollut "vaan" kotihoidossa ja aiemmin oikein reipas isoveli 2v pikkusiskolleen. Nyt on äidissä kiinni enemmän, haluaa yöllä viereen (uusi juttu) ja muutenkin uhmailee enemmän. Toivon tämän olevan vaan joku vaihe..
  8. T

    neuvolatäti kommentoi

    En ole käynyt sossuluukulla ja ammattiani varten olen vuosia kouluja käynyt kuten miehenikin. Työpaikkakin odottaa.. jotenka arvelusi menivät vieras kyllä nyt pahasti pepulleen. Minullakin on kunnianhimoa, nimittäin lasteni suhteen, He kun kulkevat meidän arvomaailmassa urakehityksen edellä. Ja...
  9. T

    Tyyny

    Meillä poika heitti aina tyynyt pois, oli sitten littana tai ei. Noin 4v alkoi käyttään "kunnon" tyynyä. Tyttö 2v ei kans oikein tyynyistä perusta. Jostain syystä olen vain pitänyt sellast littanaa hänellä. Kait sitä ite rutinoitunut et tyyny tarttee olla...
  10. T

    neuvolatäti kommentoi

    \ tämä kommentti jaksaa aina huvittaa minua yhtä paljon :laugh: :laugh: Mieheni ei ole mikään "supertienaaja" ja usko pois, vaikka toinen meistä hoitovapaalla, laskut on meilläkin. olen ihan jäänyt paitsioon kun en tiedä paikasta mihin kotihoidontuella elävä voi viedä maksettavaksi laskunsa...
  11. T

    ero tuli meillekin

    \ No, ei se sitten sinulle käy. Sääli, hauska harrastus. No, miten olisi jos alkaisit tehdä töissä pitkää päivää aina ne viikot kun lapset on isän luona ja keräilisit ylityökorvaukset pois? Jos tuo ei onnistu, niin mitä jos hommaisit toisen työn, sellaisen jonka työajat itse voit valita...
  12. T

    Kehtolaulun sanat hakusessa

    huh huh!! Onneksi en ole moista laulua kuullut. Kuka sinulle tätä lauleli? Olisiko mahdollisesti keksinyt sanat itse? Aikamoisen hurjalta kyllä kuulostaa, mut onhan esim. Hannu ja Kerttu satukin tarinana aivan kauhea.
  13. T

    Aamu- ja iltapalasta

    Meillä syödään puuroa aamulla ja illalla. lapset 4,5v ja 2v. Useimmiten 4viljan puuroa ja vaihtelua tuomaan laitan päälle marjoja, mehuja, hedelmäsosetta yms. Joskus kun äitiä laiskottaa tai kiirus, syödään mysliä.
  14. T

    ero tuli meillekin

    Miten olisi juopottelu aina silloin kun et ole töissä ja lapset on isänsä luona?
  15. T

    Mitä sisältyy 5-vuotis neuvolaan..?

    Minun poikani täyttää viisi marraskuussa. Hän kyllä piirtää mutta niin vilkas mielikuvitus ettei muut välttämättä saa selvää. Viimeksi kun piirsi ihmisen oli keskiosassa" jotain ihme viivoja. kysyin mitäs ne ovat, niin katso mua ihmeissään ja sano:"no, lihakset!" Mutta tikku-ukko ei todellakaan...
  16. T

    Toinen lapsi hoidossa

    \ Hyvä että vielä joku jaksaa pitää huolta lähimmäisestäänkin!! Puuttuminen kun ei aina ole kyttäämistä!
  17. T

    miten te voitte huudattaa lastanne..

    alkuperäisen kanssa osittain samaa mieltä. Mutta kuten em. sanoi joskus on vaan pakko huudattaa mutta tietysti eri asia miten. Kun lopetin yöimetyksen, tottakai pieni huusi mutta AINA sylissä, EI KOSKAAN YKSIN! samaten kun vanhimmalla voimakkaat uhmakohtaukset, oli pakko antaa hänen huutaa...
  18. T

    Milloin ensimmäistä kerta parturiin?

    Leikkasin pojalta takatukan itse kun hän oli noin 2v3kk. Nyt poika runsas 4v ja edelleen leikkaan itse hiukset itse. Tytöltä 1v10kk olen leikellyt etuhiuksia mutta hänen takatukkansa saa vielä kasvaa. Aluksi pyöri videot kun leikkasin tai annoin syödä keksiä, nyt ei mitään erityisjutskia enää...
  19. T

    vanna

    Molemmilla omat ammeet. Poika 4,5v ja tykkää vielä leikkiä leluilla vedessä ja loiskuttaa. Onneksi pesuhuoneemme on tilava ja mahtuu hyvin kaksi ammetta vierekkäin. Nuorimmaisen syntymän aikaan poika oli vasta 2,5v ja tarvitsi vielä ammetta. Minä en ole koskaan tykästynyt suihkutteluun, aina...
  20. T

    Huono omatunto kiroilusta

    Kuulostaapa tutulta.. En ole koskaan ollut kova kiroomaan mutta kun on väsynyt ja pinna herkässä niin ärräpäitä välillä pääsee. Onneksi melko harvoin kuitenkin ja luulenpa sen olevan pienempi paha kuiteskin jos höyryt sitä kautta tulevat ulos.

Yhteistyössä