Hakutulokset

1. lurppa

Synnytys pystyasennossa? Episiotomian mahdollisuus?

Olen vähän pidempi :) Kyllä siinä tunnin ponnistusvaiheessa ehti pari kertaa jakkarallekin päkertämään :) Onneksi itsellä ei ollut epparin tarvetta, eikä mitään suurempia repeämiäkään tullut. Muistaakseni pari ommelta laitettiin. Kohta olisi taas synnytys edessä, saas nähdä mikä silloin...
  2. lurppa

Synnytys pystyasennossa? Episiotomian mahdollisuus?

Minä synnytin enimmäkseen seisovilteni - jakkaraa kokeilin, mutta pitkälle ihmiselle tuntui tosi matalalta. Ja ainakin minulle sanottiin, ettei epparia voida leikata, vaan repee jos repee. Kai tapauskohtaista, jos ei ongelmia ole, niin seisovilteen saa ponnistaa loppuun asti.
  3. lurppa

äidit vm. -74

Täällä yksi vuosimallia 74 oleva mamma lisää. Aiemmin 09 syntynyt tyttö ja uuden tulokkaan LA 15.9 Pahoinvointia oli ensimmäiset 16-17 viikkoa, ja koville otti, vaikka kotona olenkin edelleen tytön kanssa. Ekassa raskaudessa tuli lopussa raskausmyrkytys, ja synnytys käynnistettiin. Saas nähdä...
  4. lurppa

Alkiot maljalla

Hei mustaruusu :wave: Meillä miehen päätökseen vaikuttaa myös se, että hänellä on kaksi kohtuullisella varmuudella periytyvää sairautta, jotka molemmat vaikeuttavat elämää enemmän tai vähemmän oireillessaan. Myös yhden hänellä käytössä olevan lääkkeen on todettu aiheuttavan siittiöihin...
  5. lurppa

Alkiot maljalla

Meillä toisen ICSIn tuloksena tänään puhdas nega :'( Munasoluja saatin 12, joista 6 oli kypsää. Näistä 3 hedelmöittyi, mutta kaksi epänormaalisti. Yhden varassa mentiin, mutta onneksi siirtoon sentään päästiin - alkio oli pirteä nelisoluinen. Laatu huomattavasti parempi kuin viimeksi, mutta...
  6. lurppa

Alkiot maljalla

Meillä myös eka ICSI takanapäin helmikuulta. Ollaan julkisella puolella hoidossa. Minä 34 ja mies 39. Miehellä vikaa siittiöissä, niitä on vähän, liikkuvat huonosti ja ovat epämuotoisia. Minussa ei ole tutkimuksissa todettu mitään vikaa. Ekan hoidon tulos oli tosi pettymys, 8 kypsästä...

Yhteistyössä