Hakutulokset

  1. T

    Puhdasta tattaria, hirssiä ja riisiä?

    Ahmutar, sama lääkäripä meilläkin. Tosi ihana tyyppi kyllä. Mulle jäi esikoisen kanssa vähän huono maku saman paikan R.S:sta, ohitti kysymykseni maitoallergian mahdollisuudesta toteamalla, ei näy prickeissä, eikä rastissa, ei ole mahdollista. Jaaha. Ihan samat oireet kuin pojallamme (nyt 10.5...
  2. T

    NC:n ostamisesta/maksukatosta/hamstrauksesta :)

    kiitokset teille tiedoista, nyt vasta tajuan asian. Siis jos olisi ihan törkeä (olen saanut kelan altistus- , korvaus- yms. touhuista aivan tarpeekseni) tekisi niin, että ottaisi maksimit mahd. pian ja "ilmaiseksi" kaiken mitä voi ja myisi "ylimääräiset" sitten omavastuuhintaan sitä...
  3. T

    Puhdasta tattaria, hirssiä ja riisiä?

    Kiva tietää, että sitä tattaria saa sieltä cittarista, yleensä vain prisman puolella on käyty. Sinnepä siis heti, hiutaleet varmaan kätevämpiä kuin tuo jauho. Kiitos kovasti! !!! Huomasin kanssa tuossa meidän lähi-prismassa, Viikissä tuota Kousaa, ja hinta onneksi oli edullisempi kuin Lifessa...
  4. T

    Puhdasta tattaria, hirssiä ja riisiä?

    Kiitos vinkistä, täytyypäs kysyä, kun tässä ihan lähellä itistä asutaan! :D
  5. T

    Puhdasta tattaria, hirssiä ja riisiä?

    Itsekin Helsinki-Vantaa alueelta kyselen. Laitoin allermiinaankin muutaman tuotteen osalta kyselyn puhtaudesta, katsotaan, mitä vastaavat. Jotenkin silti tuntuu, ettei esim. riisi kaikissa muodoissaan käy, vaikka olisi puhdastakin. huoh. Mulla on virtasalmen viljatuotteen tattarijauhoa, tekevät...
  6. T

    Puhdasta tattaria, hirssiä ja riisiä?

    Meillä ei käy peruna, tai on kokeltu oolannin pakasteperunasosetta, jos saisi sen rotaatioon, mutta sopivuus on vähän epävarmaa. Meille käy toistaiseksi vain kesäkurpitsa, aprikoosisose, muksun ja Kousan riisihiutaleet ja uudenseelannin lammas. Hirssi on rotaatiossa, mutta ei taidakaan käydä...
  7. T

    NC:n ostamisesta/maksukatosta/hamstrauksesta :)

    Hei! Meillä käytössä neocate ja nihkeästi löytyy kiinteitä 10 kk-pojallemme. Lääkärin ohjeena reseptissä on: 1l/pvä. Puhui viimeksi, että saa sitten vähän sitä varastoonkin. Sitä Jäin miettimään, kannattaisiko sitä siis jotenkin hamstrata? Kuinka siis yleensä ostatte korvikkeen, paljonko...
  8. T

    Puhdasta tattaria, hirssiä ja riisiä?

    Moi! Meillä käytössä Muksun riisipuurojauhe ja Kousan riisdiet. haluaisin leipoa jotain kakkaroita riisistä ja kesäkurpitsaraasteesta, kun 10 kk poika tahtoisi jotain "leipää" mutustella. Mitä jauhoja kannattaisi kokeilla, ja mistä niitä PK-seudulta saisi? Entäs sitten tattarihiutaleet ja...
  9. T

    suun kaivelusta

    Moi! 2.5 v. tyttäreni on kaivellut suutaan koko elämänsä, ja valitellut isompana "pipiiä suussa". Hänellä on ollut laajat vilja-allergiat, samoin, suurin osa kasviksista, hedelmistä ja marjoista. Nyt sietää jonkun verran ainakin joitain niistä. Olen havainnut suussaajoittain jotain ihme...
  10. T

    rotaatiosta

    Moi! Meidän pitäisi saada lisää ruokia rotaatioon, tai siis aloittaa rotaatio. Nyt menee kesäkurpitsa, muksun riisipuurojauhe, aprikoosisose ja us-lammas. Hirssi, mustikka, tattari ja bataatti olisi ympättävä hiljalleen mukaan, kun neocate ajetaan alas ja vähitellen pois, kun se ei ilm...
  11. T

    hirssi

    Tuo onkin mielenkiintoista, että teillä yöheräilyjen takana oli astma. Mitä oireita teillä oli, ennenkuin aloitte epäillä astmaa? Oliko teillä ihan selvää, että heräilyt johtuivat siitä? Itselläni on kyllä allerginen lievä astma ja eläin- ja siitepölyallergiat, mutta astmaepäily tuli ihan puun...
  12. T

    hirssi

    kiitos nopeasta vastauksestasi! menen siis Jumboon tänään :) Oletko käyttänyt hirssisuurimoita jotenkin itse? Onko teille hirssi sopinut hyvin? Meillä olisi kiire saada rotaatioon jotain, mitä voisi kierrättää, nyt vaan us-lammas, kesäkurppa, muksun riisipuurojauhe ja aprikoosi mukana. Ja...
  13. T

    hirssi

    Hei! Mistä löytyisi puhdasta hirssiä, josta tehdä moniallrgikolle puuroa tms. Hirssi pitäisi siis saada kokeiltua seuraavaksi, mutta kuinka olette aloittaneet ja millä? Ja mistä hankkineet? Asun helsingissä. On aika herkkis poika, 4 ruoka-ainetta + neocate tällä hetkellä. Onkohan gogreenin...
  14. T

    babyhaler ja astma-asiaa 8 kk ikäisellä.

    Moi! Meillä on 8 kk ikäinen poika (tyoinen lapsi, ekallakin vilj- yms. allergiat), jolla ruokavaliossa us-lammas, aprikoosi, muksun riisipuurojauhe ja kesäkurpitsa. Jokin ehkä vielä pahis. Maissi, peruna, parsakaali ja bataatti tauolla. Almiron ja soijakorvikkeet ei käy, neocate menee ehkä...
  15. T

    ostetaan neocatea

    Olisiko jollakin ystävällisellä ihmisellä myydä neocatea? Emme ole vielä saaneet soija-altistusta tehtyä, ja neocate on tosi kalista, ja on ainut joka käy? Olemme ihan ihmeessä, kun kohta loppuu varat.. Riina: rl25@suomi24.fi
  16. T

    KAIKKI ÄIDIT HEI!

    Täällä 30v. nainen Pihlajamäestä etsii seuraa pitkiin päiviin kotosalla. Miel. lähiseudulta. Mullla on 2.5v tyttö ja 8 kk poika. Ulkoilu, leikki- yms. seuraa etenkin minä ja tyttäreni kaipailevat, miksei pojukin :) Laita yv:tä tulemaan :)
  17. T

    Kavereita 2,5v, 8 kk-lapsille ja 30 v. äidille Pihlajamäestä tai läheltä?

    Moi! Löytyisikö läheltä seuraa pitkien päivien piristykseksi? Mailailkaa yv:n kautta, pian please, olen kuolemassa tylsyyteen, kun päivät niin tappavan samanlaisia... :) Mie vaan ;) :attn:

Yhteistyössä