Hakutulokset

  1. A

    Pottakoulu

    Meillä on tänään aloiteltu pottakoulua 3v pojalle, jolla ei tunnu olevan mitään tajua koko asiasta mutta pitäisi oppia elokuun puoliväliin mennessä kuivaksi kun menee yli 3v ryhmään päiväkodissa. Onko hyviä vinkkejä miten hommaan saataisiin järkeä, kun pissat tulee aina vaan lattialle...?
  2. A

    Poika kieltäytyy syömästä itse

    Mitä tehdä? Kohta 3v poika kieltäytyy syömästä itse vaikka hyvin osaa, syö päiväkodissa itse mutta kotona odottaa palvelua. Ehkä palvelua on ollutkin liikaa, siitä meille risut mutta miten nyt eteenpäin? Olen nyt kohta parin tunnin ajan houkutellut poikaa syömään itse aamupuuronsa, vaan eipä...
  3. A

    Laihduttamisen vaikeus

    Terve! Ajattelin kirjoittaa tänne vaikken ole tällä sivustolla käynyt aikoihin, mutta kun halusin saada vähän uutta näkökulmaa. Mulla on ylipainoa 15-20 kg - riippuen siitä miten laihaksi haluaa. Ongelma on tunnesyöminen ja se että tuntuu että koko elämä on epätyydyttävää. Tai ei sen pitäisi...
  4. A

    Uuden vuoden lupauksia?

    Onko muita perinteisiä uuden vuoden lupauksen tehneitä eli siis laihduttamaan ryhtyneitä? Meikäläinen marssii tänään Painonvartijoihin ja tavoitteena olisi ainakin 10 kg vähemmän minua, mielellään saa mennä enemmänkin.
  5. A

    Mites muilla?

    Onko kellään vastaavaa tilannetta ja miten siitä on selvitty: meillä on poika 1,5 v. joka ei halua nukkua omassa sängyssään sitten niin millään. Iltaisin saattaaa vahingossa nukahtaa sänkyynsä, mut herää vajaan tunnin unien jälkeen ihan järkyttävään huutoon, jota voi kestää puolikin tuntia...
  6. A

    Vauvani täyttää tänään 1v

    ... ja pojasta taitaa siis tulla taapero! Täytyypä opetella käymään tällä alueella ton vauva-alueen sijaan... :)
  7. A

    Mikä avuksi liikunnasta innostumiseen?

    Mä haluaisin liikkua enemmän, mut kun en yhtään tykkää liikunnasta. Siis se ei innosta mua yhtään! Mulla on tosi huono kunto ja haluaisin vähän petrata sitä ja tukishan se laihdutustakin. Mutta kun ei siis nappaa. Millä ilveellä mä saisin itteni SÄÄNNÖLLISESTI vaikka ihan vaan kävelylenkille? Se...
  8. A

    Salaateista

    Millasta salaattia tai vihannespuolta te syötte yleensä? Mua on alkanu tympimään kun aina sitä samaa eli jäävuorisalattia, tomaattia, kurkkua ja siihen päälle raejuustoa. Tai sitten vaihtoehtoisesti porkkanaraastetta joskus jos jaksan raastaa. Olisko mitään vaihtoehtoisia salaatti ideoita ettei...
  9. A

    Laihdutus ei nappaa vaikka pitäis...

    Mulla on nyt motivaatio kadoksissa! Harmittaa kun aloitin marraskuun alussa ja paino putos 5,5kg ennen joulua, mut sit joulu ja sen jälkeinen aika sekoitti pasmat pahemman kerran. Päätin etten jouluna laske pisteitä, ei siinä mitään, olis varmaan menny hyvin mut sain niin hirveen räkätaudin et...
  10. A

    Marssin tänään Painonvartijoihin!

    No niin, nyt se tapahtui: marssin tänään heti aamulla Painonvartijoiden ovesta sisään ja aloitin laihdutuksen! Mä en saanu mitään tolkkua tohon mun syömiseen yksinäni. Oon ollu ennenkin vartijoissa ja kaikki vanhat laput tallella mut ei siitä tullu mitään ilman sitä ryhmän tukea ja sitä et joku...
  11. A

    Housut ratkes!!!!!!

    Siis nyt olis tosiaan korkee aika aloitella sitä laihista: huomasin tänään et uudet housut jotka ostin ihan pari viikkoa sitten on ratkennu jo saumasta lantion kohdalta! \|O Yritin täs jo aiemmin syksyllä käynnistää pientä ruokaremonttia, mut elämä on 3v. ja 3kk ikäisten kans niin haipakkaa...
  12. A

    Tietääkö joku?

    Kuinka pian synnytyksen jälkeen voi mennä Painonvartijoihin? Kuulin joskus et vauvan pitäis olla 4kk ennen kuin ottavat asiakkaaksi, onkohan tää sääntö viel voimassa vai voiko mennä ennen? Mun vauva on 2,5kk. Niillähän on se imettävien ohjelma ainakin ollu ennen. Pitäis laihtua, mut yksin ei...
  13. A

    ONPAS VAIKEA PÄIVÄ!!!

    Alotin tän makea- ja herkuttelulakon maanantaina ja tähän asti on menny ihan hyvin, ei pahemmin oo tehny edes mieli mitään herkkuja, mut tänään... ihan kauhee suklaanhimo koko päivän ja iltaa kohti vaan pahenee!! \|O Onneks kotona ei oo mitään herkkuja, muuten söisin oikein urakalla. Tekis mieli...
  14. A

    Nyt se sitten alkoi!!

    Kävin viikonloppuna vaateostoksilla ja kauhukseni huomasin et en löydä mitään vaatteita kun oon niin iso! Housukoko oli 46 ja hameen 48!!! :o Niinpä viikkojen vatvomisen jälkeen päätettiin miehen kanssa aloitella laihdutuskuuria yhdessä, ensin ihan kotikonstein, myöhemmin ajattelin mennä...
  15. A

    Mistä löytää motivaatiota?

    Tai kai mä sen tiedän: kattelen vaan peiliin tai yritän ujuttautua vanhoihin housuihin, mutta mutta... Laihduttaa pitäis mut en vaan saa tätä hommaa alkuun. Ehkä vika onkin siinä et imetän eikä synnytyksestäkään oo vielä ku pari kuukautta aikaa, eli en voi laihduttaa vielä kunnolla. Pitäisi...

Yhteistyössä