Hakutulokset

  1. P

    Kuumeilua iltatähdestä... onko siitä mitään järkeä?

    Tämä oli kuin minun kirjoittamani! Pohdin aivan samaa, ikää myös kohta 40, lapset 4v.+6v. Meillä arki alkanut helpottamaan (molemmat valvottaneet paljon) ja lapset vähän jo etääntyneet tiukasta napanuoravaiheesta. Olen miettinyt tähän asti ettei lisää lapsia meille tule. Etten halua aloittaa...
  2. P

    40+ so what wol.13

    Pirunpelto: Mun mielestä aukiolotutkimus ei ollut lainkaan paha! Minäkin sitä aikoinaan jännitin ja ihan turhaan. Tsemppiä! Elotar: Lh-huippu on käsittääkseni juurikin nopea ja munasolu irtoaa sen jälkeen 24-48 tunnin kuluessa. Eli kyllä ovisplussankin jälkeen on vielä hyviä mahiksia lähettää...
  3. P

    40+ so what wol.13

    Voi miten ikäviä uutisia ja lääkärikäyntikokemuksia... Tsempit! Xienna: mulla on molemmissa raskauksissa tuhrutellut n. dpo 8-13. Että toivottavasti sullakin olisi kiinnittymisvuodosta kyse! Minäkin kävin Mehiläisessä gynellä tsekkaamassa miltä munasarjat näyttää. Eipä lääkäri mikään...
  4. P

    40+ so what wol.13

    Moi! Liittyisin mielelläni mukaan kuumeilemaan. Olen kohta 39-vuotias, lapsia on kaksi (6v. ja 4v.). Pitkään oli tunne, että meidän perhe on kasassa. Biologinen kello on kai alkanut tikittää ja vauvakuume on nostanut päätään. Mies oli sillä kannalla, että tulee jos on tullakseen, mutta eihän...
  5. P

    *** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

    Hiphei! Raskaus on hujahtanut ohitse supervauhtia, enkä ole ehtinyt täällä juuri muuta kuin kääntymässä käymään. Lueskelin kovasti juttujanne ja tajusin, että synnytyshän lähestyy hurjaa vauhtia! Esikoisen odotus oli niin erilaista, ehti keskittyä tuntemuksiin ja mietiskellä masuasukkia. Sitä...
  6. P

    *Elokuun nassukat huhtikuussa*

    Heippa! Uutena liittyisin joukkoon mukaan! Jonkin verran olen käynyt jutustelujanne lukemassa, mutta aika on 1,5-vuotiaan kanssa sen verran kortilla, että kirjoittelu on toistaiseksi jäänyt. Pikkukakkonen päätti tulla yllättäen maailmaan (esikoinen 10/09) ja laittoi samalla...
  7. P

    ***Lokakuun 2009 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Lokakuussa 2010***

    Hurjasti onnea kaikille 1-vuotiaille! Niin se ensimmäinen vuosi vain hurahti, uskomatonta! alley: Tsemppiä! Tosi hyvä, että pääset nopsaan jatkotutkimuksiin. Toivotaan, ettei mitään ole vialla ja saat puhtaat paperit. :hug: Meilläkin kävellään pieniä matkoja ilman tukea. Yhtenä iltana...
  8. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Elokuussa 2010******

    Onnittelut pikkukävelijöille! Haparoivin askelin kävelevä 1-vuotias on kyllä maailman suloisin näky. :) Hei millaisella kenkävarustuksella syksyyn/talveen? Meillä on tällä hetkellä vain nahkaiset ensiaskelkengät ja kumpparit, kannattaisiko hankkia syksyksi goretex-lenkkarit? Ne menisi...
  9. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Elokuussa 2010******

    Hei mammakonkarit, kertokaahan! Tarvitseeko syksyksi ja talveksi olla kahdet veden- ja tuulenpitävät haalarit (kotihoidossa)? Siis kaksi välikausihaalaria ja kaksi talvihaalaria vai riittääkö yhdet? Vuoden ikäinen kun rymyää ja remuaa, niin äkkiähän ne kastuu ja likaantuu. Ajattelin ensin...
  10. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Elokuussa 2010******

    Tervehdys! Pitkästä aikaa kuulumisia meiltäkin! Pikkumiehestä on kehkeytynyt villi ja vilkas, mitä osasin odottaakin. Mieletön viipottaja! Konttaa, kävelee taaperokärryn kanssa, kiipeää portaat yläkertaan, opettelee seisomista ilman tukea, sanoo äiti ja isi. Eli samoissa mennään kuin monella...
  11. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Heips! Ihan pikaisesti tulin kysymään, että minkälaisia turvaistuimia olette hankkineet? Kaukalo alkaa jäädä pieneksi, joten olisi aika hankkia isompi istuin.
  12. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Toivo82: Meille on käynyt samoin, pikkumies on muksahtanut sängystä juurikin aamutuimaan, kun mies oli lähtenyt töihin ja me jääty nukkumaan. Yleensä myös herään heti pojan touhuamiseen, mutta toisin kävi. Pieni mustelma tuli otsaan, ei onneksi käynyt pahemmin. Me ei käyty lääkärissä, kun poika...
  13. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Ulpu79: Teillähän menee hienosti unikoulun kanssa! Meillä yritetään vähän samaa, ennen syötiin ekan kerran klo 24, mutta nyt ensimmäinen unipätkä on klo 20-02/03. Olen tosi tyytyväinen. Varmaan tuon klo 02/03 heräämisen voisi saada hoidettua tutilla/sylillä, mutta olen itse yleensä niin...
  14. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Sormiruoat: Sama juttu, mäkin pelkään tukehtumista. Oon kyllä antanut leivän palasia ja kurkkuraastetta, mutta vahtaan vieressä silmä kovana ja sydän pamppaillen... Imetys: Me oltiin viikko Välimerellä ja siellä sitten tuli imetettyä milloin missäkin. Meilläkin poika on venkoillut n. 4kk...
  15. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Karkeat soseet: Meillä poika syö niitä yllättävän hyvin, monet kaupan soseet on aika "vetisiä", vaikka niissä kökköjä onkin. Mutta omatekemät karkeammat soseet ei sitten tahdokaan kelvata. Nyt tein ihan sileää kasvissosetta ja laitoin sinne superkypsäksi keitettyä riisiä. Toivotaan, että...
  16. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Helletervehdys! Kovasti on tullut uusia taitoja kaikille, onnittelut niistä! Aika kuluu ihan turhan nopeasti, kohta alkaa äitiyslomakin olla lopuillaan. Mä jään vielä loppuvuodeksi hoitovapaalle ja mies jatkaa sitä sitten vuoden vaihtuessa. Oon tosi hämmästynyt, en ole yhtään kaivannut...
  17. P

    Huolissaan? Neuvoja kaipaava uusi mamma!

    Kuulostaa tutulta! Meidän poika itki pari ekaa kuukautta lähes kaiken hereilläoloajan. Toki olin osannut odottaa että vauva itkee, mutta sitä loputonta itkua oli kohtuuttoman vaikea kestää. Meilläkin vauva sairasti heti syntymän jälkeen infektion ja joutui antibiooteille lastenosastolle...
  18. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Toukokuussa 2010******

    Kiitokset maustevinkeistä! Sipulilla ja yrteillä ajattelin aloitella. :) Kaneli on myös mun tietääkseni vältettävien listalla, se sisältää maksatoksiinista kumariinia. Pienillä lapsilla tuo kumariinin sietoraja/vrk voi ylittyä jo muutamalla joulupiparilla. Joten kanelia en kyllä näin pienelle...
  19. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Toukokuussa 2010******

    Tervehdys! Monilla näyttää olevan päivähoitokuviot mielessä, niin myös täällä. Me tosin onnistuttiin lykkäämään hoitoon menoa ainakin vuodenvaihteeseen, mahdollisesti vielä kevään pikkumies olisi kotosalla isin kanssa. Mutta potentiaalisia päiväkotivaihtoehtoja on jo nyt kartoitettu. Nopeasti...
  20. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Huhtikuussa 2010******

    Yösyömisistä: Meilläkin syödään edelleen 2-3 tunnin välein yöllä. Ensimmäinen unipätkä saattaa olla nelisen tuntia, mutta aamuyöllä tissillä roikutaan LIIAN USEIN. Tosin heräilyihin voi vaikuttaa se, että poika usein nukkuu ensimmäisen syötön jälkeen mun kainalossa ja varmaan haistaa maidon...

Yhteistyössä