Hakutulokset

  1. V

    *HEINIKSET 2008*

    Niin se aika vaan kuluu, mites tää puol vuotta on näin äkkiä mennyt? Lahjaksi kun väsäsin isovanhemmille kalenteria pikkumiehestämme netissä niin äkkiä on pikku nyytti kasvanut. Kesällä näki päivänvalon ja "helteet" 2670g ja 46 cm kokoisena ja nyt katselee lunta 7270 g ja 63 cm (5kk)...
  2. V

    *HEINIKSET 2008*

    Meidän mies on paranemassa korvatulehduksesta ja paranemisterkkuja myös Jeminalle! Mites mammat, ootteko ostanu pikkuisillenne jotain joulupakettiin? Eihän nämä mussukat vielä ymmärrä joulun päälle, mutta jotain mukavaa olis kiva hankkia. Toisaalta sukulaisilta tulee varmaan paljon...
  3. V

    *HEINIKSET 2008*

    Pikkumiehemme sai sitten ensimmäisen korvatulehduksen ja ikää 5,5 kk. Flunssaa oli meillä molemmilla viikko sitten ja pikkuS oli silloin aika räkäinen. Nyt sitten tuli korvapipi. PikkuS on nukkunut huonosti muutaman yön, mutta eilen osasin epäillä korvatulehdusta, kun alkoi hieroa toista korvaa...
  4. V

    *HEINIKSET 2008*

    Hei! Kultatiukun perheelle paljon voimia tulevaan! :hug: Meidän mies tänään tasan 5 kk ja täysimetyksellä mennään, vaikka perunasosetta ollaankin vähän maisteltu. Meillä herätään yöllä myös vieläkin 3 tunnin välein, miltei tasan. Unille painutaan aikalailla 20-21 välillä. Aamulla...
  5. V

    *HEINIKSET 2008*

    Hyvää pyhäinpäivää! Meillä on myös huonosti nukkuva pikkumies. Aikaisemmin rytmi oli noin kuukauden verran niin, et herättiin kerran yössä, mutta nyt unien kesto on ollut 2-3 tuntii yöllä ja sit aamuyöstä vetää vaan tunnin unia. Kyllä itellä tässä vähän univelkaa on, kun aamuisin ei ite ehdi...
  6. V

    *HEINIKSET 2008*

    3 kk neuvola takana myös meillä mitat 6210 g ja 58 cm. Hyvin kasvanut meidänkin pikkuS kun lähtö 2670 g ja 46 cm eli nopeasti kirii. Sai ekan piikin ja Rotarixin toistamiseen. Rota meni hyvin alas aina välissä piti neuvolatädille hymyillä, mutta piikistä tietenkin tuli itku. Itku oli lyhyt, kun...
  7. V

    *HEINIKSET 2008*

    Hyvää sateista päivää ;) Olen tässä lukenut Heinikset ketjua sen jälkeen kun se muutti heinämammat ketjusta odottavien puolelta tänne. Kirjoitellut olen vähän ja siksi myöskään minä en päässyt suljettuun yhteisöön mukaan. Ehkä hyvä niin. Taitaa riittää että lukee mitä muille samanikäisille...
  8. V

    Vauvan nukuttaminen

    Kiitos kommenteista ja tilanne tuntuu vähän kuin Vanttu80:llä. Olen siis kyllä tarjonnut tissiä tiheämminkin alle tunnin välein. Joskus päivisin alkaa itkut pian ruokailun jälkeen, ehkä siis vatsavaivoja. Cuplatonit ja Relat ei auta mitenkään suuremmin. Röyhtäytän kyllä ja se auttaa, mutta...
  9. V

    Vauvan nukuttaminen

    Kertokaa muut kokemuksianne pienten nyyttienne nukuttamisesta. Meillä 1,5 kk vanha poika ja ei oikeen meinaa saada unen päästä kiinni. Imetän ja nukkuu äitiyskopassa oman sänkymme vieressä, jos ja kun nukkuu. Poika nukkuu helposti tissille ja syliin vaihtelevasti. Tissille nukkuminen on johtanut...
  10. V

    Pienipainoisena syntyneet + imetys

    Kiitos, että jaoitte kokemuksianne. Meillä neuvolassa paino oli noussut nyt sitä tahtia pelkällä rintamaidolla, että yösyöttöjä voi harventaa 4 tuntiin ja joskus päivälläkin. Eli kolmen kilon raja miltei rikki. Toisaalta voi olla niinkin, että poika haluaa rintaa aivan kuten nytkin eli 3 h...
  11. V

    Pienipainoisena syntyneet + imetys

    Hei! Kertokaa muut äidit kokemuksianne pienipainoisten lasten imetyksestä ja kasvusta ensimmäisistä viikoista kuukausiin. Meillä poika syntyi pienipainoisena (2700g), mutta ei keskosena. Miten teitä ohjeistettiin imetyksen kanssa? Milloin syöttövälit harvenivat tms. siirryttiin ns...
  12. V

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Kirjoitan tässä pikaisesti vauvakuulumisia. Me saatiin maailmaan Pikkuprinssi 24.6 aamuyöstä. Strategiset mitat: 2670 g, 46 cm. Ihana pieni pallero, joka halusi maailmaan kuukautta ennen (LA 21.7). Hän tulikin nopeasti. Synnytys alkoi lapsivesien menolla illalla. Poksahdus vaan kävi ja sänky oli...
  13. V

    HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

    Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille heinämammoille! Täällä on keskusteltu lapsiveden menosta. Meillä ainakin neukkatäti sanoi, että aina ne ei mene niin kuin elokuvissa eli lorahtamalla. Saattaa tiputella ja sitten vasta tulla supistuksia. Mietin ite ihan samaa, että mistäs sitä...
  14. V

    HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

    En ole juurikaan kirjoitellut tänne, vaikka miltei päivittäin olen käynyt lukemassa keskusteluja. Mukavaa lukea miten muilla raskaus on edennyt. Mulla raskaus on mennyt kokoajan tasaisen hyvin. Nyt loppuvaiheessa alkaa unen kanssa olemaan ongelmia niin kuin monella teistä. Nukkumisasentojen...
  15. V

    HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

    Hyviä pakkaspäiviä kaikille ja sinulle Minttu pikaiset paranemistoiveet! Penisilliiniä voi turvallisesti käyttää raskaana ollessa. Tulehduksen hoitaminen on vauvalle parempi kuin äidin paheneva tulehdus. Raskaana olevalle lääkäri arvioi tarpeen vielä erityisen tarkasti eli eipä hätää. Kuinka...
  16. V

    HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

    ja pieni korjaus edelliseen... tuli mentyä viikon edelle eli nyt 11 + 2 =)
  17. V

    HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

    Hei! Liityn minäkin meidän heinämammojen joukkoon. Olen 27 vee ja laskettuaika on 21.7 (np-ultra vielä edessä). Vuosi vaihtui rakettien paukkuessa ja mehua juodessa aina puoli kahteen asti. Hyvää alkavaa vuotta 2008 kaikille! Raskaus on edennyt ilman pahoinvointia, vessassa on saanut ravata...

Yhteistyössä