Hakutulokset

  1. M

    Tampereen pipariporras - Aloitusketju. Kannattaa lukea!

    Odottaja en ole, mutta tamperelainen kahden lapsen äiti (3,5v ja 1,5v)
  2. M

    Polkupyörän peräkärry!

    Vaikea sanoa, kuinka paljon sitä loppuen lopuksi tulisi käytettyä, mutta ehkäpä viikottain sitä tulisi lasten kanssa sillä jotakin lenkkejä tehtyä. Onko kokemuksia siitä Bilteman kärrystä tai esim. ehdottomia merkkejä, mitkä eivät ole turvallisia/tukevia?
  3. M

    Polkupyörän peräkärry!

    Olen miettimässä polkupyörän peräkärryn ostoa, kahden lapsen istuttavaa. Onko antaa vinkkejä ja merkkiehdotuskia.. tosin mitään 1000e en ole siihen ajatellut sijoittaa :) . Onko esim. tästä mallista/merkistä tietoa, olis aika edullinen.. http://www.aavamaa.fi/pyoraily.htm
  4. M

    syyskuu 2007- vauvojen kerhosta!!

    Voisko joku jäsen laittaa mulle vaikka yv:nä salasanan! Mulla mennyt salasana ihan ohitse ja nyt kerho vaatii jäseniltä salasanan, vaikka olen jo siis jäsen. En pääse mitään muuta kautta salasanaa pyytämään, kuin täältä..
  5. M

    Pottatouhut

    .. eli ap:ta en valitettavasti osaa auttaa, kun täällä kasn olen sormi suussa pottailun suhteen :/ . Meillä tyttö 2v5kk, kakat tehnyt pottaan pelkästään noin 4kk ajan ja sen suhteen vahinkoja ei siis tule enään. Potta ollut käytössä meillä vajaa 2v. iästä asti, eli lähinnä niin, että aamulla...
  6. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    Meillä tyttö herää klo 8 aikoihin, unille menee klo 10 paikkeilla ja nukkuu 2-3h, sit valvoo sellaiset 2-3h ja nukkuun, nuukkuu tokilla päikkäreillä n. 2h. illan valvoo kokonaan klo 17-22(joskus jopa klo 24-01 asti :o , mut nämä valvomiset toivottavasti historiaa). Eli neiti meillä valvoo aika...
  7. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    Täällä alkaa oleen itaitkut/yöitkut ohi, ihanaa!! Taas tuntuu, että hengissä ollaan =) . Aikas poikki olin tossa viimeviikolla, kun mies aloitti työt ja olin yksin tyttöjen kanssa illat, kun mies oli iltavuorossa ja vauva vain itki :/ . Kyllä siinä meinas usko loppua moneen kertaan. Mut siis...
  8. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    D- vitamiinitipoista, me aloitettiin tipat vauvan ollessa reilu 2vkoa. Ihan yhellä tipalla aloitettiin ja nyt annetaan 4 tippaa/päivä, eli ei ihan vielä viittä tippaa =) . Meille annettiin tällainen ohjeistus, että hitaasti kannattaa suurentaa annostusta siihen viiteen tippaan. Meillä käytössä...
  9. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    Äiti vm70: Joku täällä jo ehdottikin, mutta toi Adeliina on tosi kaunis nimi, eli se on mun ehdotukseni =) Suklaasta, Maraboudaim- levy testattu, nam :p :D . Olen kyllä nyt suklaat jättänyt pois, kun vauva kitisee/itkee aika paljon ja aloin sitä suklaata epäileen, mut ei ole kyllä...
  10. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    Kuulumisia meiltäkin päin pitkästä aikaa =) . Muutama yö meni tossa valvoskellessa tytön kanssa ja huhhuh, että olin poikki! Varsinkin, kun en pahemmin päivälläkään pystynyt päikkäreitä ottamaan, kun esikoinen tarvitsee oman huomionsa ja tietenkään vauvan unet ei voi osua esikoisen...
  11. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    Mustasukkaisuudesta: Meillä esikoistyttö nyt 2v2kk ja eipä oikeestaan ole mitään mustasukkaisuutta ilmennyt. Ainoastaan tarkka on siitä, että hän saa kaiken saman, kuin vauveli :D . Esim. tulee hyvin esille, kun vauvelin laittaa säkkituoliin ja peiton päälle, nin esikoinen pitää laittaa toiseen...
  12. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    3vko paino 3865g ja pituus 53,1cm. Painoa oli tullut viikossa 290g!, eli hyvin tyttö kasvaa =) . Meillä onkin ensviikolla lääkäri tytöllä, kun tuli terveydenhoitajan kanssa puhetta siitä, kun tyttö on kova "murisemaan" ja nyt myös öisin rohisee aika paljon. Itsestä tuntuu, että sillä maito...
  13. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    pia84, meillä vauveli myös valvoo pidempiä pätkiä kerralla. Eli hyvin valvoo sellaiset nelisen tuntia kerralla, pari kertaa päivässä. Yleensä aamulla ja illalla. Toki siis tissittelee siinä välissäkin, mut noi on pidempiä pätkiä, kun tissittelee useamman kerran ja sit vaan muuten haluaa...
  14. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    Aku, kiva kuulla, että pienokaisella kaikki ok!! =) Täällä väsymystä ilmassa... Pikkanen söi viime yönä parin tunnin välein ja heti tuntuu omassa olossa, kun ei ole saanut nukuttua kovin pitkiä pätkiä kerralla (haukotus)... Muuten yöt menneet melkein kahdella syötöllä vain, mutta jostakin...
  15. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    Pikkanen 13vrk Paino 3575g, pituus 52,5cm ja pipa 37cm. Mukavasti oli tullut painoa, eli nyt ollaan ohitettu syntymäpaino, joka oli 3545g =) . Hyvä näin!! Muutenkin kaikki oli pikkasella ok! Enviikolla onkin sitten seuraava neuvola. Mullakin on jo tissit tottuneet imetykseen, eli enään...
  16. M

    SYYSMASSUT '07 syyskuussa

    .. ja jaksamisia vielä masun kanssa kärvistelijöille =) . Täällä elellään vauva- arkea.. tai no ei vielä ole arki alkanut, kun mies on lomalla, mutta kuiteskin totuttelua tähän vauvantahtiseen elämään. Itse olen jopa yllättynyt, miten hyvin olen jaksanut yöheräilyineen kaikkineen, vaikka...
  17. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    Eilen lähti typykältä napavarsi pois =) . Eilen myös kylvetettiin vauveli ekaa kertaa kotona ja on se kyllä aina yhtä jännää puuhaa pitää pientä kiinni öljynliukkaassa vedessä! Kamalasti tuntuu olevan vauvalla kinaa, mut se lähtee sit ajan kanssa. Karstaa ei vielä ainakaan ole, saapa nähä...
  18. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    Tämä syysvauva on meidän toinen lapsi, esikoistyttö syntynyt 07/05. Keskiviikkona oli sitten terveydenhoitajan kotikäynti ja kaikki oli pienellä ok =) . Sairaalasta lähtöpaino oli 3270g (siis 9.9.) ja keskiviikkona (12.9.) 3360g. Terveydenhoitajan mielestä painoa tullut ihan hyvin, vaikka...
  19. M

    ***SYYSVAUVAT 2007***

    Eli meidän neiti siis syntyi 6.9. ja kaikki meni hyvin! Sunnuntaina me kotiuduttiin ja nyt pari päivää elelty uusien rytmien mukaan =) . Vauva tuntuu tällä hetkellä ainakin erittäin helpolta, nukkunut syntymästään lähtien pitkiä unia, eli kerralla 4-5h, sitten valvoskelee 2-3h aina välillä...
  20. M

    SYYSMASSUT '07 syyskuussa

    Laittelinpa tonne profiiliin kuvan meidän tytöstä =) . Onkohan tuolla vauvapuolella jo saatu keskustelua aikaiseksi?? Taidanpa sinnekkin kurkkailla.. =) MamMam

Yhteistyössä