Hakutulokset

  1. Massu

    alkoholi ja raskaus

    Hei kaikille, odotan ensimmäistä lastani ja nyt olen tosi huolissani.. Raskaus selvisi jokin aika sitten ja olen tässä kuitenkin viimeaikoina juonut viiniä ja polttanut jonkin verran tupakkaa..Nyt olen päättänyt pistää jäihin kummankin käytön, mutta en saa rauhaa kun ajattelen että lapseni voi...
  2. Massu

    ilokaasusta, oliko hyvä?

    Kolme synnytystä olen läpi painellut ja jokaisessa on ollut osansa ilokaasulla. Hemmetin hyvä aine. Alussa kun supparit oli viel helpompia niin en ekaan meinannu osata henkiä sitä mutta kun kivut alkoi olee kovia niin ei pollu ongelmaa etten ois henkiny. Autto jonkun matkaa mutta mulla oli...
  3. Massu

    Paljonko lihoit/laihduit raskausaikana?

    15 kiloa tuli ja 10 jäi sairaalaan. Muutama kk ja olin entisissä mitoissani. Nyt kilon lähtöpainon alle.
  4. Massu

    Sisätutkimus synnytyksessä

    \ Mulle ei synnytys kokonaisuudessaan ollut kova koettelemus, vaikka sisätutkimus kipeää ottikin. Ei ole kyse mistään yliherkkyydestä!! HALOO ittelles!
  5. Massu

    Sisätutkimus synnytyksessä

    Ihan kamalan kipeää otti mullakin sisätutkimukset..se kohdunsuu oli jotenkin kuulemma "piilossa". Kamala supistus tulin aina kun kätilö työnsi sormensa SINNE. Oli järkkyä yrittää pysyä paikallaan kun laitettiin kohdunkaulapuudutetta.
  6. Massu

    miten sitten ponnistetaan?

    Yhden olen tähän maailmaan punnannut ja ponnistin ihan niinkuin jätti-isoa kakkaa..17minuuttia ja vauva oli ulkona. Kovasti kätilö kehui, kuinka hienosti meni ensisynnyttäjällä. Puoli-istuvassa asennossa ja polvitaipeista pidin kiinni..leuka rintaa vasten.
  7. Massu

    esikoisen synnytyksen kesto?

    Noin 9 tuntia, siitä ponnistus 17min. Helppoa ja nopeaa :D
  8. Massu

    Limatulppa...

    2pvää meni ja likka oli syykys :heart:
  9. Massu

    Etelä-Pohjanmaalta ketään?

    \ Siellä minäkin pyörin paljon, ihan Laihialla en kuitenkaan asu.
  10. Massu

    Kuva prinsessastani

    Onnea! Suloinen vauva! :heart:
  11. Massu

    syntyneiden kuvia

    Meidän "Sulo" :heart: :heart: "Sulo" onkin Lilja :D http://syntyneet.fi/syntyneet/?sairaala=31&nayta=5
  12. Massu

    kuinka saan maidon tulon loppumaan?

    Vähennä lyspämistä hiljakseen. Siis pidennät lypsyvälejä...
  13. Massu

    mitä tehdä kun mies läpsii lasta?

    Herran jumala!! Mä olisin jo tappanut tuollaisen äijän!!! Mua oksettaa!!!!! Häivy ja ÄKKIÄ!!!!!!!! Ei tuollaista olsisi saanut päästä koskaan tapahtumaan...hyi että tuli paha olo.....
  14. Massu

    Onko synnytyksenne alkanut yöllä/päivällä?

    02.00 eka kipeä supistus...sitten sairaalaan 03.30 ja likka syntyi 12.37 :heart:
  15. Massu

    "Vauvakulut".

    ehkä ei kannata lasta edes miettiä jos täytyy kuluja laskea. rahaa menee ja paljon!
  16. Massu

    Kastetut!

    Meidän tyttö sai 25.9. kasteessa nimen Lilja Adalmiina :heart:
  17. Massu

    opiskelija mukana synnytyksessä?

    Minä en ainakaan omassa synnytyksessä edes huomannut ketä sinne saliin ramppasi, kun oikein kipeä olin. Joten kyllä päästäisin mukaan. Kalvot multa puhkaisi ilmeisesti kandi, koska kätilö neuvoi tyttöä, kuinka se tapahtuu :D
  18. Massu

    Elokuisten vauvat tänne!

    Meidän neiti syntyi 11.8. klo 12.27. Painoa hänellä oli syntyessään 3340g ja pituutta 48cm. Ihana vauva :heart: :heart:
  19. Massu

    jonkun moka joka saa sinut...?

    Ihan vaan sellanen, kun mun mies kerran kaatui pyörällä...kun siis mä voin nähdä sen tilanteen vieläkin silmissäni, kun äijä vaan katos mun viereltä ja pötkötti siellä maassa. Se nousi ylös kuin salama ja kiroili..kenkäkin sillä lähti jalasta. Eihän toi mikään moka oo ja on ilkeää nauraa toisen...
  20. Massu

    Matkarattaat

    Kiitos vinkeistä, mutta olisko jollakin vielä tosta ABC rattaista mitään kokemusta. Joku tossa aiemmin jo kirjoittikin niistä etteivät ole laadukkaat verrattuna Gracon rattaisiin, mutta olen siis käynyt kaupassa Gracojakin tsekkaamassa, mutta eivät oikein vakuuttaneet. ABC rattaissakin on...

Yhteistyössä