Hakutulokset

  1. M

    Lapsen yöhikoilu

    Pieni verenkuva ja kilpirauhasarvot sekä verensokerin pikatesti antoivat normaalit lukemat, joten ehkä tämä on vain "ominaisuus" tai ohimenevä, kasvuun liittyvä aineenvaihduntailmiö...
  2. M

    Lapsen yöhikoilu

    Saatiin nyt lähete verikokeisiin ja aika lääkärille, joten asia sitten selkiää tai ei... Tuo märän tyynyn kääntäminen kävi vähän silmään: eikös tyyny ala homehtua (ja tulla epäterveelliseksi käyttää), jos sitä ei kuivata vaan kääntää vain :). Siinähän voisi aina käyttää varatyynyä. Itse poistan...
  3. M

    Lapsen yöhikoilu

    Minua ihmetyttää 5-vuotiaan poikani hikoilu aina alkuyöstä. Hän nukahtaa illalla sänkyyni, ja kun hänet siirrän omaan sänkyynsä mennessäni itse nukkumaan, tyynyni on aina litimärkä, ja joudun joka yöksi vaihtamaan kuivan tyynyliinan. Erityisesti hänen päänsä on hikoillut, ei niinkään muu keho...
  4. M

    Mitä ajttelet rakastellessasi?

    Olen miettinyt eroani miesystävästä noin pari kuukautta sitten. Jokin jännite puuttui, ja ehkä eri "aallonpituudet" seksinkin aikana. Hän oli hyvä ja hellä, mutta kovin henkevä ja korosti seksissäkin henkistä yhteyttä: hyvää tehdään toiselle eikä siinä muuta ajatella kuin toisen rakastamista...
  5. M

    Unettomuus miehen vieressä

    Hei, Olen eronnut yksinhuoltaja, ja nyt seurustellut kolmen vuoden totaalisinkkuuden jälkeen muutaman kuukauden ajan. Ongelmana on se, etten saa unta kun mies on luonani tai minä hänen luonaan. Tilanteisiin ei liity seksuaalista virettä, vaan kun on unen aika, se menee kuunnellessa...
  6. M

    Maksukanavat

    Saisiko ekakertalainen neuvoja maksukanavien hankkimiseen. Minulla on TV:stä erillinen digiboksi, humax-merkkinen, jossa on luukku kortille. Mistä kautta maksukanavia voi ostaa? Tarvitaanko laitteeseen siis jokin kortti ja mistä sen saa? Mikä olisi hyvä paketti, jonka saisi kokeeksi vain...
  7. M

    Murrosikäisten äidit ilmottautukaa!

    Minulla, yh, kaksi vanhinta tyttöä ovat 16 ja 13 v. Hankalampi tapaus tämä nuorempi, mutta juuri nyt kuumana kysymyksenä se pitäisikö tämä vanhin päästää poikaystävän luokse yöksi. Tyttö on luonteeltaan "kiltti", luotettava ja järkevä ja poikaystäväkin, 17, tosi söötti, oikea löytö. Mutta...
  8. M

    Poikaystävä riitojen tullessa ei halua keskustella, vaan jättää yksin asian sumplittavaksi..

    Olipa pitkä, mutta jaksoin loppuun asti... Tuli mieleeni, että miehellä ei ole kovin paljon, tarpeeksi, motivaatiota järjestellä tapaamisia. Ehkä hän ei saa sanottua, että haluaa lopettaa suhteen, vaan odottaa että toinen tajuaa sen tehdä. Tämähän on vastuun pakoilua, pyrkiä tällaiseen...
  9. M

    noloakin nolompi kysymys liittyy seksiin ja miehiin

    Meillä taisi ex-miehen kanssa olla vähän ongelmaakin siitä, että sisään tulosta saattoi kestää vartinkin, eikös se ole jo aika pitkä aika? Jynssäysvaihe ei tuntunut hyvältä niin pitkänä, vaan teki lopussa aina kipeää. Alkoi vaikuttaa haluihinikin vähentävästi... Oli muitakin eroon johtaineita...
  10. M

    Liikaa seksiä?

    Kai tuo seksin tarve on yksilöllistä, mutta suoraan sanottuna minusta tuollainen frekvenssi kuullostaa jo yhdeltä läheisriippuvuuden muodolta... Onkohan aloittajalla lapsia, työtä, harrastuksia? Miten aika riittää? Tietysti kaikki kai hyvin niin kauan kun toinen jaksaa samaa tahtia. Itse...
  11. M

    Muita tissuttelevia kotiäitejä?

    Kiitoksia kommentoinnista. Joo, ihan varteenotettavia vinkkejä, joista moni on jo käytössäkin. Olen koittanut tutustua uusiin naapureihin, ja luoda juuri noita kaverisuhteita pikkulapsiperheisiin, ja hyvällä alulla on pari tällaista "leikkipaikkaa", joiden vanhempien kanssa voi vuorotella...
  12. M

    Erota vai ei (vaikea päättää)

    Iso projektihan se avioero on, nimerk. kahdesti eronnut, mutta lasten hyvinvoinnin perusta on aina äidin (tai sen läheisemmän vanhemman) oma hyvinvointi. Itse olen tällaisen ideologian mukaan ratkaisuni tehnyt, vaikka molemmissa liitoissa yritin ensin ongelmiin saada ratkaisuja, keskusteluin ja...
  13. M

    Eroajatus mielessään-miten siitä eroon ?

    Itsekin erosin juuri toisesta avioliitosta ja jäin neljän lapsen yksinhuoltajaksi. Ja tyytyväinen olen ollut ratkaisuihini molempiin eroihin liittyen. Muistan kuinka ensimmäisen miehen kanssa, josta liitosta syntyi kaksi vanhinta lastani, viimeiset vuodet kaikkiaan 14:stä olivat eroasian...
  14. M

    Hyviä syitä lapsen sukunimen vaihdolle?

    Meidän postiluukussamme lukee kolme sukunimeä: oma tyttönimeni, johon vaihdoin ekan eroni jälkeen, kahden vanhimman lapsen nimi isänsä mukaan sekä kahden nuorimman lapsen nimi heidän isänsä mukaan. Nyt olen kuitenkin, minäkin, miettimässä nuorimpien muuttamista omalle nimelleni, sillä heidän...
  15. M

    Muita tissuttelevia kotiäitejä?

    Olen neljän lapsen yksinhuoltajaäiti - kaksi murrosikäistä (15 ja 12 v.) ja kaksi uhmaikäistä (3 ja 2 v.) - ja ollut kotiäitinä nyt noin neljä vuotta. Haluaisin tietää onko muita yhtä syntisiä kuin minä, eli sellaisia jotka ottavat arjen avuksi välillä pieniä hömpsyjä? Itsellä ainakin tuntuu...
  16. M

    mitä tehdä kun kaikki menee pilalle?

    Heräsi kysymys, mitä viesteissä oli? Jos ei sen pahempaa, niin en olisi ehkä kertonut lukeneeni ja tentannut miestä. Vaikka vaikeapa sitä on toisen sanoa. Meilläkin oli samanlaista draamaa ennen yhteen muuttamistamme. Olin raskaana ja muuttoa suunnittelemassa hänen taloonsa kahden tytön...
  17. M

    Alkoholin käytöstä

    Niin, kaksipiippuinen juttu on. Meillä mies lähtee joka perjantai- ja/tai lauantai-ilta tuossa 21-22 maissa kapakkaan minun jäädessä hoitamaan neljää lasta nukkumaan ja tulee joskus aamuyöllä. Seuraavina päivinä tietysti väsyttää... Ei puhettakaan että minä saisin joskus viikonloppuaamuna ottaa...
  18. M

    Miehen masennuksen vaikutus

    Tuskin saan häntä apua hakemaan, muuta kuin ehkä vasta ihan viime hädässä, eli asumus- tai avioeron uhan alla?? Toisaalta ei jaksaisi kaikkia niitä paperisotia, jos sitten jo muutettuamme pois ym. lähtee kuitenkin hakemaan hoitoa ja toivoa sitten voisikin olla... Tätä on jatkunut enenemään päin...
  19. M

    naapurintyttö kylässä

    No aika erikoista. Tuollaiselle kannattaa pistää loppu ennen kuin pitemmälle jatkuu. Sinulla on oikeus sanoa painava sanasi ketä kotiisi ja muutenkin seuraanne saa milloinkin tulla. Kiitos myös vastauksestasi minulle.
  20. M

    Miehen masennuksen vaikutus

    Tietääkö joku jotakin vertaistukifoorumia masentuneen puolisolle? Epäilen miehelläni masennusta, oireina mm. ärtymys, unettomuus, agressiiviset raivarit (tavaroita särkyy), sairaalloisen (?) runsas TV:n katselu, jonkinasteinen alkoholismi, eristäytymiskaudet, puhumattomuus. En tiedä toisaalta...

Yhteistyössä