Hakutulokset

  1. M

    Miten kaksikielisyys vaikuttaa lasten nimiin suomenruotsalaisissa perheissä?

    Olen itse kaksikielinen (äiti suomenruotsalainen, isä suomenkielinen), avomieheni taas on kotoisin eteläisestä Ruotsista ja siis täysin ruotsinkielinen. Olemme asuneet Suomessa jo lähes 10 vuotta, joten miehenikin on oppinut suomea. Kotikielemme on kuitenkin ruotsi, jota molemmat puhumme...
  2. M

    Lapsi kohta 1v eikä anna harjata hampaitaan, vinkkejä kaivataan!

    Kaverilta saatu vinkki joka toimi heillä: Anna lapselle oma hammasharjasi ja harjaatte sitten toistenne hampaat. Eli annat lapsen harjata sinun hampaasi samalla kun harjaat hänen. Lapsi voi harjatessa istua vaikka pesukoneen tai pytyn päällä.
  3. M

    Hyvä voide atooppiseen ihottumaan?

    Meillä käytetään Novalania aina kylvyn jälkeen, muuten öljymäistä Ceridalia.
  4. M

    Hankalat yöt, tukea kaivataan!

    Moi! Itse käytän Medela-merkkisiä rintakumeja, ostin Prismasta. Ne on toiminut hyvin, olen käyttänyt niitä alusta alkaen koska rinnanpääni ovat niin matalat että poika (nyt 4,5 kk) ei saa niistä oikeaa otetta. Välillä olen yrittänyt imettää ilman kumeja, mutta se sekä sattuu että saa pojan...
  5. M

    3kk kuinka paljon syö

    Netskuli, kuulostaa tutulta! En osaa mitään yleistä sanoa paljonko 3 kk vanhat syö, mutta näin meillä: Meillä poika 3,5 kk, viimeiset 2 viikkoa olen antanut korviketta. Poika ennen sitä rinnalla koko ajan, ei esim juuri nukkunut päiväunia vaan torkkui syödessään ja heti havahtui ja rupesi...

Yhteistyössä