Hakutulokset

  1. A

    Kohdunsuu kahdelle sormelle auki rv30

    Hmmmm... siis lukiko neuvolakortissa tuo senttimäärä vai sanoiko lääkäri vaan että auki kahdelle sormelle? Itse kun olin tossa vaiheessa että auki kahdelle niin neuvolakorttiin laitettiin että 1,5 senttiä. Mutta vaikka toiskertalaisella paikat alkaakin aukeileen monesti aiemmin niin kannattaa...
  2. A

    kysymyksiä kuparikierukasta

    Mäkin tässä olen jo "lomaillessa" miettinyt tota ehkäisyasiaa synnytyksen jälkeen, ja päätynyt myös kuparikierukkaan kun ei hormonaalinen ehkäisy oo oikein koskaan passannu... siskolla on tuo, sanoi myös sen että kuukautiset on runsaammat ja pidemmät, mutta että parempi niin kun sekopäisenä...
  3. A

    Spinaalipuudutuksesta pahoinvointia?

    Mä en pystynyt ottaan ilokaasua kun ihan vähäsen ja oksensin melkein saman tien... puudutukset taas on ollu aikasta lailla "sivuoireettomia". Nää on aika henkilökohtaisia juttuja joista ei valitettavasti voi tietää kun kokeilemalla...
  4. A

    ****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

    Diipeli Mä oon käyny jo vuosia Oulussa sellasessa paikassa kun Goalas, jossa on siis kampaamo, kosmetologi ja nykyään myös mm. vyöhyketerapiaa. En oo tossa vyöhyketerapiassa käyny (oma mies on painellu noita akupisteitä välillä, mutta se kun on fysioterapeutti niin ei oo ihan koulutettu hommaan...
  5. A

    Onko normaalia että jälkivuodon määrä vaihtelee?

    Juups, jälkivuoto on arvaamatonta... valitettavasti... mulla vaihteli monta viikkoa, sitten loppui, ja alkoikin uudelleen! Eli ei olleet menkat vaan lääkärin mukaan ihan normaalia.
  6. A

    ****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

    Ihan kiva kuulla että hoitajat vielä jaksaa parhaansa OYSssa vaikka kiirettä pitääkin... mullakin jäi äippäpolikäynneiltä tosi mukava fiilis, kun otettiin niin hyvin huomioon verrattuna edellisen paikkakuntani sairaalan porukkaan! Toivottavasti ei sit synnytykseen satu se paikan ainoa elämäänsä...
  7. A

    ****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

    Lueskellut täällä taas vaan pidempään mutta jääny nyt jotain juttuja mieleen joihin mäkin voisin vastata... Alapäästä synnytyksen jälkeen: itsellä tuntui ykkösen jälkeen että tiukemmaksi vaan meni (oisko harjoittelija ommellut reilummin kiinni tai jotain :laugh: ), ja sisko kertoi että...
  8. A

    MILLAISIA supistuksia?...

    Hmmmm... varmaan neuvolassa ovat puhuneet ihan totta mutta kaikillahan synnytys ei edes ala supistuksilla, vaan kuten ystävälläni; molemmat lähtivät tulemaan selkäsäryllä ja muilla oireilla, mutta onneksi lähti sairaalaan koska supparit alkoi vasta sairaalassa vähän ennen synnytystä! Mä muistan...
  9. A

    ***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

    Meille on tulossa huomenna miehen sisko puolisoineen kylään... harmi. Olisin mielellään tullut tapaamaan muita Oululaisia odottajia, vaikken tänne paljon kirjoittelekaan kun jotenkin on kivempi olla ihmisten kanssa kasvotusten. Mun siskon mies oli sanonut aika hyvin omalle miehelle, kun...
  10. A

    Kellä synnytys alkanut ilman suppareita?

    Ystävälläni syntyi molemmat lapset niin, että supparit alkoivat vasta sairaalassa viime hetkillä. Hänellä synnytykset käynnistyivät selkäkivulla ja kivulla / paineentunteella hävyssä. Kun jälkimmäinen neiti oli tulollaan, soitti sairaalaan että tarviiko vielä tulla mutta sanoivat että voi mennä...
  11. A

    Kokemuksia akupunktiosta synnytyksen käynnistämiseksi?

    Meillä on aloitettu kotona akupainanta (mies fysioterapeutti ja itseopiskeli jos siitä ois apua), että jos ei nyt sitten käynnistä mitään niin pitäis kuitenkin auttaa synnytyksen edistystä ja helpottaa kipuja tms. Ohjeissa oli että aloittaa joitain päiviä ennen laskettua aikaa ja tehdä...
  12. A

    raskaus ja migreeni

    Mulla kävi itse asiassa niin että ykkösen odotuksen aikana ja syntymän jälkeen sain kahden vuoden sisällä yhden ainoan migreenikohtauksen! ONNEKSI, kun ei raskauden aikana voi lääkitä. Tulihan se sitten takaisin, mutta nyt odottaessani tätä kakkosta migreeni on taas kadonnut =) ja...
  13. A

    Alapään turvotus raskaudessa

    Valitettavasti kuuluu asiaan... ei oo kivaa eikä kaunista mutta eipä sille mitään taida mahtaa. Mutta kysy ihmeessä terkkarilta jos asia vaivaa!
  14. A

    Vaunuista jälleen...

    Jos rattaaseen saa laitettua kantokassin, käy se vastasyntyneelle myös ilman sitä kassia koska sen saa tarpeeksi makuuasentoon. Makuasia haluaako kassin vai kovan kopan vai pärjääkö lämpöpussilla tms. Olin joskus aikoinaan lastentarvikeliikkeessä töissä, ja huomasin että ne kantokassit on...
  15. A

    Oulun seudun odottajat

    Juup, siellä näytettiin video mitä tapahtuu kun sinne sairaalaan tulee ja sen sellaista... oli ilmeisesti ihan jopa tällä vuosituhannella tehty =) 2001 näyttivät nimittäin jonku toooooooooosi vanhan version.
  16. A

    Oulun seudun odottajat

    Voi ei jos siellä on niin täyttä... mä olen tässä muutenkin keltarauhashormonien ansiosta kiukutellut kiitettävästi, etten halua olla montaa päivää synnytyksen jälkeen sairaalassa "lepäämässä" (jos kaikki on menny ihan hyvin) ja kiva jos siellä on kauhia härdelli päällä. Oon ollut koko ikäni...
  17. A

    Mitä pakata sairaalakassiin?

    Meille sanottiin synnärillä että omat sisätossut, isällekin synnytykseen. En olis tienny että tarvii! Itsekin ensin haaveilin omasta pyjamasta mutta totesin että turha sotkee omia kamppeita kun talo tarjoaa... Synnytykseen ajattelin ottaa mukaan kauratyynyn (auttaa mulla menkkakipuihin niin...
  18. A

    eri ammattien tulot? gallup

    Olen myyntipäällikkönä (ilman koulutusta; alhaalta ylöspäin tultu...) ja palkka 2400-2700? bruttona / kk. Osittain tulospalkka. Mies valmistuu amk:sta fysioterapeutiksi joulukuussa, niillä taitaa olla lähtöpalkka jotain 1700? / kk ellen ihan väärin muista. Ollaan monesti puhuttu että se on...
  19. A

    ***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

    Viikolla 35 syntyneet kuulemma tarvitsevat enää harvoin tehohoitoa, mutta on tietysti tapauskohtaista... itsekin olen tuota miettinyt niin kysyin kerran äitipolilla. Joku kysyi että monesko minulla on tämä tulokas, ja toinenhan tämä... tuntuu jotenkin ihan hullulta että oon kohta ihan...
  20. A

    ***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

    En olekaan tänne aikaisemmin kirjoitellut, käynyt vain lueskelemassa... eli heippa vaan kaikille :wave: Laskettu aika on meidän perheessä 20.10., mutta olen jo useamman kuukauden ollut saikulla nuiden suppareiden ja kohdunkaulan muutosten takia. Mutta nytpä ollaankin jo turvallisilla vesillä...

Yhteistyössä