Hakutulokset

  1. T

    5-v ja lääkärileikit

    Kannattaa vastata kysymyksiin asiallisesti ja lapsen ikä huomioiden, ei siis kannata kertoa enemmäin kuin osaa kysyä. Lapselle on hyvä opettaa, että itseä saa tutkia, mutta ei muiden nähden vaan esim omassa sängyssä. Minä puuttuisin lasten lääkärileikkeihin enkä antaisi naapurin lapsen kanssa...
  2. T

    Millon kerrossänkyyn?

    Minkä korkuisia teidän kerrossängyt on? Niitä kai olemassa sellaisia matalampiakin??
  3. T

    5v tyttö hyppää vessassa jatkuvasti!

    Hassua ehkä, mut kyllä lohduttaa ettei olla ainoita joilla tällaista on! Pitää yrittää olla huomioimatta, ehkä tosiaan neiti kaipaa huomiota ja sitten se negatiivinenkin mitä tuolla tavalla saa kelpaa huomioksi. Kiitos vinkistä! :hug:
  4. T

    5v tyttö hyppää vessassa jatkuvasti!

    Ongelma sai alkunsa viime keväänä kun oli reilun 4v ja ollut ilman vaippoja siinä vaiheessa jo pari vuotta eikä vahinkoja ollu käyny oikeastaan koskaan. Kerran sitten pulkkamäessä pissi tulikin housuun ja tämä oli tytölle suuri kriisin paikka, alkoi käydä hyvin usein vessassa ihan varmuuden...
  5. T

    2,5v päiväunet

    Olen sitä mieltä, et jos lapsi vaan pärjää ilman unia, niin ikään ei tarvitse niin tuijottaa. Ja onhan selvä, että kodin ulkopuolella hoidossa olevat lapset tarvitsee unia varmasti enemmän kuin kotona olevat, joutuvat ehkä heräämään aiemmin ja päiväkin on ehkä rasittavampi kuin kotioloissa...
  6. T

    2,5v päiväunet

    Olen sitä mieltä, et jos lapsi vaan pärjää ilman unia, niin ikään ei tarvitse niin tuijottaa. Ja onhan selvä, että kodin ulkopuolella hoidossa olevat lapset tarvitsee unia varmasti enemmän kuin kotona olevat, joutuvat ehkä heräämään aiemmin ja päiväkin on ehkä rasittavampi kuin kotioloissa...
  7. T

    2,5v päiväunet

    Missä vaiheessa luovutatte jos lapsi ei nukahda unille? Minkä ikäiset teillä nukkuu vielä päivällä? Meidän 2v5kk on pyöriny nyt tunnin sängyssä, höpöttää ja välillä huutelee laittamaan peittoa. Tunnin päästä pitää jo herättää kun on muskariin lähtö, joten alkaa turhauttamaan pikku hiljaa...
  8. T

    puuhaa 5 vuotiaalle

    http://www.kemi.fi/kk007409/ESKARI.HTML tuolta löytyy ja vaikka mitä. Pikaista paranemista! :heart:
  9. T

    Lapsen itsetyydytys

    Olen kuullu ettei pitäis moittia, mut ohjata ettei esim toisten nähden vaan just vaikka illalla omassa sängyssä. Että itseen saa tutustua ja siinä ei ole mitään pahaa, mut se ei ole asia mitä tehdään kaikkien nähden.
  10. T

    Koulukypsyys testien tulokset

    Käytiin tuloksia kuulemassa ja olen kulkenu suu korvissa koko illan! Eli kouluun vaan, sanoi psykologi! Poika on kuulemma kognitiivisissa taidoissa ikäisiään lahjakkaampi, heikkoja alueita on hienomotoriikassa mut oli sitä mieltä, et vahvuudet auttaa heikompien alueiden kanssa ja vaikka esim...
  11. T

    Koulukypsyys testien tulokset

    Meillä eskarilainen poika on ollu koulukypsyys testeissä ja huomenna mennään miehen kanssa kuulemaan tuloksia. Poika osaa lukea vähäsen, kirjoittaa jopa vähäsen enemmän, laskee mielestäni aika vaikeita laskuja tuon ikäiselle eikä näissä taidoissa ole eskari openkaan mielestä mitään ongelmaa...

Yhteistyössä