Hakutulokset

  1. K

    Sopeutuminen vauvan tuloon 40v.

    Teimme aika nopeasti päätöksen, että vielä saisi tulla vauva. Olin 39v ja raskaus onnistui ensi yrittämällä. Olin plussasta ilonen, mutta sitten alkuviikkojen kohdalla oli keskenmenon oireita, enkä ollut asiasta juuri pahoillani. Ajattelin, että tämä meni näin. Vauva olisikin muuttanut elämää...
  2. K

    Mistä hyvä istuin pyörään?

    Siinähän se kysymys tulikin. Poika nyt 10kk ja osaa istua ja aatelin laittaa kohta pyörän kyytiin. Mistähän sais hyviä ja turvallisia istuimia....
  3. K

    Mieheni lopetti JUOMISEN!

    B) Nyt tulee 1vuosi täyteen, siitä kun mieheni lopetti juomisen. Nyt hän vapaalla lukee nettiä, kuuntelee hyvää musaa, leikkaa omenapuun vanhoja oksia, halkoo polttopuita, pelailee pelejä, auttaa minua kotitaloustöissä. -Jos miehen perusluonne on REHELLINEN, Sinulla voi olla mahdollisuuksia...
  4. K

    2v ja pölkupyörä???

    Näin lehdessä tarjouksen lasten polkupyörästä apupyörillä. Siinä oli että jo 90cm voisi käyttää 12" renkailla olevaa pyörää ja suositusikä 2-4v. Onko kokemusta tai kommentteja? Monet ostavat ekan pyörän kai vasta 3vuotialle, mutta meidän poika on kyllä tarhassa jo polkenut jonkinlaista...
  5. K

    pähkinöitä alle 2v?

    Osaisiko joku kertoa, saiko alle 2v antaa pähkinöitä? Käsittääkseni yli 1v on lähes kaikkiruokainen, mutta jotenkin tuli mieleen että pähkinöissä oli joku toinen ikäraja, onko näin? En enää muista näitä "ruokasäännöksiä", muuta kuin että alle 1v ei saa antaa hunajaa... Lapsi on nyt 1v 9kk...
  6. K

    Takkutukka

    Meidän viikarille tulee takaraivolle ihan kauheasti takkuja, kun unissaan vähtää hennot hiukset sekaisin. Siihen ei oikein harja pysty, ja kampa sattua. Ajattelin leikata niitä saksilla pois, mutta kun tuo poika ei oikein pysy paikallaan ja sitten se on ihan puli. Yritän saada ne jotekin auki...
  7. K

    Hammaslääkäri ja hampaiden pesu?

    Moikka! Milloin olette vieneet lapsenne ensimmäistä kertaa hammaslääkäriin? Tuleeko sieltä kutsu automaattisesti (vaikka neuvolan kautta?), vai pitääkö itse varata jossain vaiheessa aika? Onko siinä eroja eri paikkakunnilla? Ettei vaan tulisi reikiä vaikka sokerista tms. yrittää välttää...
  8. K

    Kasvatuksesta

    Moi, Onko teillä hyviä kirjoja/lähteitä, mistä olette saaneet ja löytäneet neuvoja lastenkasvatukseen? Tämän palstan lisäksi siis. =) Itsellä ei ole oikein kokemusta lapsista eikä niitä paljoa lähipiirissä ole, joten välillä (siis vieläkin tosi usein) olen vähän ymmällä. On monta juttua, mistä...
  9. K

    Potan pesu

    Moi, Esikoisemme aloittelee potalla käyntiä. Miten te pesette pottaa pissan/kakan jälkeen tai onkohan siihen olemassa jotain ns. hygieniaohjeita?
  10. K

    Pään hakkaamisesta

    Huhhuh ja apua! Meillä on 1,5v poika, joka suuttuessaan hakkaa päätänsä milloin minnekin. Siis oikein etsimällä etsii mahdollisimman kovan kohdan (seinä, lattia, pöytä etc) ja hakkaa siihen päätänsä. Tää varmaan liittyy uhmaan, sillä sitä on ollut jo jonkin aikaa ilmassa. Hakkaaminen alkaa...
  11. K

    Omenapuun leikkaus

    Ehtiikö vielä leikata omenapuu Keski-Suomessa? Antakaa myös vinkkejä miten kannatta leikata, puu on noin 5v. vanha. Mahdollisimman selkeitä vinkkejä! Entäpä vanha ja raihnainen karviaispuska, leikkaus? Se pitäisi myöhemmin siirtää ja olisi helpompi kun ois pienempi. Voiko leikata alas? Kiitos...
  12. K

    terot ja välivuodot

    Heippa! Olisin kysynyt, että kauanko teillä meni kun kierrot tasaantui terojen kanssa? Lähtikö tuhruili kokonaan pois? Mulla on määrätty teroja kuukautisia edeltävään tiputteluvuotoon kp 15-24. Pahimmassa tapauksessa ennen teroja vuoto alkoi noin viisi päivää oviksen jälkeen eli kp 19. Olen...
  13. K

    Kysymyksiä

    1. Miten seksi sujui raskaus aikana? 2. Mitenkäs syntymän jälkeen? 3. Oliko olo seksikäs vai norsumainen raskaus aikana? 4. Kuinka nopeasti takaisin entisiin mittoihin? 5. Miten? 6. Millainen urheilu sallittua raskaus aikana? 7. Seksissä rajotteita? 8. Entäs kuinka pitkään täytyy olla...
  14. K

    Tietoa?

    Tuotas jos joku äippeliini kehtais vastata että: 1. Miten seksi sujui raskaus aikana? 2. Mitenkäs syntymän jälkeen? 3. Oliko olo seksikäs vai norsumainen raskaus aikana? 4. Kuinka nopeasti takaisin entisiin mittoihin? 5. Miten? 6. Millainen urheilu sallittua raskaus aikana? 7. Seksissä...
  15. K

    Kolmipyöräiset

    Auttakaahan vähän... Kolmipyöräiset yhdistelmät hankinnassa eli siis Hartan Skater X tai Teutonia Spirit X3. Suurempia eroja ei taida malleista löytyä paitsi kasattuna Hartanit menee paljon pienempään tilaan (Hartanin pituus 88cm ja Teutonia 103cm). Teutonia ehkä hiukan sirompi malli (niin...
  16. K

    Hyvinkää

    Hei! Löytyisikö muita odottavia äitejä vaikkapa lenkille, kahville jne.. Terv. Odottaja vm.73

Yhteistyössä