Hakutulokset

  1. F

    Lapsen kolmikielisyys. Kokemuksia?

    Me puhutaan miehen kanssa keskenään englantia ja mä puhun lasten kanssa omaa äidinkieltäni ruotsia ja mies omaa äidinkieltään igboa. Lapset on ruotsinkielisessä päiväkodissa ja koulussa. Suomea ne kuulee telkkarista ja kodin ulkopuolella. Meillä ei ole ikinä tuottanut mitään ongelmia toimia...
  2. F

    raskausajan diabetes-diagnoosin saaneet

    Täällä kanssa uusi raskausdiabeettikko, tai ei niin uusi mut, ketjussa uusi. Meillä on neljäs lapsi tulossa, toisen kanssa rd hoitu ruokavaliolla, kolmannen kanssa oli iltainsuliinit käytössä ja tämän kanssa kävin rasituksessa tällä viikolla. Nyt alotan taas kotimittaukset ja jossain...
  3. F

    Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

    AIna on joku asia mitä en muista kommentoida.:) nukkumisjärjestelyt Esikoinen nukku pinniksessä johonkin 3,5 vuotiaaks asti, mahtu sinne hyvin niin ei vaan saatu aikaseks ostaa isompaa sänkyä. Esikolle ostetiin samantien kerrossänky kun kuopus oli syntymässä, ja esikko nukku ensin alasänkyssä...
  4. F

    Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

    Sokerirasitus oli toissapäivänä ja tänään neuvolassa sain tulokset. Paasto 6.1, 1h 11.2 ja 2h 9.8, eli kiinni jäin, niin kun mä tiesin että jään. Lapset oli mukana neuvolassa ja esikko tajus et vauva on tulossa kun sydänääniä kuunneltiin. Oli tosi ilonen uutisesta ja 3v keskimmäinen ilmotti heti...
  5. F

    Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

    Neuvolalääkäri yritin vanhoista neuvolakoreista saada jotain selvää ja eksassa raskaudessa taisin käydä pari kertaa + synnytystapaarvio. HUS:lla niitä ei kai ekan kerran jälkeen tehdä jos todetaan että normaalikokonen vauva mahtuu tulemaan. Toisen kanssa on tainnut olla rv 26 ja kolmannen kanssa...
  6. F

    Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

    Sariza ja Burmila jaksamista ymmärtämättömien miesten kanssa. Omakin on välillä vähän samanlainen. Miehet ei vaan voi ymmärtää miten paljon raskaus voi vaikuttaa elämään. Vaunut jos hankkisin yhdistelmävaunuja niin en enää sortuis ottamaan ihan halvinta mallia. Esikolle otettiin Emman halvat...
  7. F

    Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

    Lapsivakuutusta ei olla aikasemmille otettu, eikä oteta tällekään. Ainakin nää kolme edellistä on ollu niin terveitä kun vaan voi olla. Yks flunssanen kuumepäivä vuodessa tyylillä ollaan menty. Edes todella vilkas ja liikunnalllinen 7v esikoinen ei ole edes laastaria tavinnut kun ehkä 3 kertaa...
  8. F

    Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

    Alexandra kyl nyt alkaa menemään jo ihan älyttömäks toi touhu. Mitä sitten jos joku on ennen raskautta juonu reilusti tai usein pääasiahan on että se loppuu kun raskaaks tullaan. Yritä unohtaa noi touhut ja keskittyä vaan tulevaan vauvaan. Tänään kerroin äidille meidän vauva-uutiset. Reaktio...
  9. F

    Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

    teto Ihanaa, onneks olkoon! Voi että mä olen onnellinen teidän puolesta. :heart::flower::hug: liikkeet esikosta tunsin ekat liikkeet jossain rv 20 paikkeilla, tokasta tais tuntua jo rv 15-16 paikkeilla ja kuopuksen kanssa istukka oli etuseinässä niin vaimens liikkeitä alussa tosi paljon, ekat...
  10. F

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    opiskelu 2007 alotin terkkarin opinnot lähihoitajapohjalta. 2011 oli alunperin tarkotus valmistua ja viimesin suunnitelma oli 2014 helmikuussa mut nyt siirtyy valmistuminen taas vuodella. Hyvässä lykyssä olis vaan viimeinen työharjottelu tekemättä kun vauva syntyy. Riippuu miten paljon jaksan...
  11. F

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    Aamulla kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin. Niskaturvotus oli alle 1mm, näköjään meillä joka toinen tulee isolla turvotuksella. Ultran mukaan koko oli 12+4 ja kun laskelmien mukaan joiden mukaan mennään on 12+6. Aika hyvin osasin lisätä päiviä plussaamisen mukaan kun noita kohdunkiinnikkeitä oli...
  12. F

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    Vaunut Meillä on Phil&Teds Vervet koska mä halusin ehdottomasti kahdet etupyörät kun en jaksa ettiä hissejä niin meen aina vaunujen kanssa rullaportaissa ja yhdellä etupyörällä mä en ihan sitä uskaltais tehdä. Keskimmäisellä ja kuopuksella on ikäeroa 1v9kk ja siinä vaiheessa seisomateline olis...
  13. F

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    Ssann :hug: Jaksamista, toi odotus ja epätietoisuudessa eläminen on kauheeta. Ikäerot tulee olemaan 7,5v, 3v9kk ja 2v1-2kk. Ensin ajattelin et nykynen keskimmäinen jatkais pk:ssa 3 pv/vk, niin kun esikko teki samanikäsenä kun keskimmäinen synty ja et nykynen kuopus ilman muuta jää kotiin mun...
  14. F

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    sariza82 toi kuulostaa kyl jo ihan hyperemesikseltä. Tossa on duodecimin linkki, eli ihan lääkäreiden virallinen linkki mut englanniks tuli paljon enemmän tekstiä kun googletin. Munkin mielestä sun pitää ehdottomasti olla yhteydessä ainakin neuvolaan. Ainakin nesteytys olis sun tilanteessa ihan...
  15. F

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    Neuvolatädeistä Meillä on maailman ihanin neuvolatäti joka kyl kertoo miten suositukset menee esim. vauvan kiinteiden alotuksen kanssa, mut sit samalla hän toteaa et no mut tehän teette asiat kuitenkin omalla tavalla. Hän ihan oikeesti ymmärtää et monikulttuurisessa perheessä kaikki asiat ei...
  16. F

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    Onnea hyvistä ultrakuulumisista, nyhän niitä alkaa kivasti tulemaan! Omaa täytyy vielä viikon odottaa ja jännittää. Labrassa kävin tänään ja olipa taas kokemus. Mulla on suonet tosi syvällä ja sit ne lähtee heti karkuun kun neula vaan lähestyy niitä. Mua ei sellanen "normaali" sörkkiminen...
  17. F

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    Puolukkainen84 meillä on sama tilanne. Ylläriraskaus minipillereistä huolimatta. Koko kevään olin menossa kierukan laittoon mut en saanu aikaseks käydä papakokeissa niin koko ajan siirty ja tässä sitä nyt taas ollaan. Meillä tulossa neljäs lapsi. Mies puhu jopa eroamisesta kun en suostunu...
  18. F

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    Voi että ottaa päähän. :headwall: Kirjotin just oikein romaanin tänne ja sit kun painoin lähetä niin kaksplus ilmottaa etten ole kirjautunu ja koko piiiitkä tarina katos. Ja ihan tasantarkkaan olin kirjautuneena ennen kun aloin kirjottamaan. Nyt en millään enää jaksa kirjottaa kaikkea...
  19. F

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    Tervetuloa taas uusille! Mielialavaihteluja Ei oikeestaan ole mut 7v esikoiseen mä hermostun ihan liian helposti. Sillä on joku näsäviisastelukausi menossa mikä osittain ärsyttää mut kyl osa mun ärtymyksestä on ihan musta itsestä kiinni. Juhannuksen jälkeen poika on onneks lähdössä mun...
  20. F

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    Sanna-M:hug::'( Pahoittelut minultakin. Kävin Prismassa ja lastentarvike käytävällä tajusin yhtäkkiä miten paljon mä tätä vauvaa haluan, nyt mä rakastuin tähän pieneen ihan totaalisesti.:heart: Meinas itku tulla kun sen tajusin. Np-ultra soitin Kättärille kun ei tänäänkään posti tuonu...

Yhteistyössä