Hakutulokset

  1. A

    The affair

    Onko kukaan katsonut kaikki kaudet? Muistelin että kolmas kausi oli aika friikki, mutta tämä viides kausi on aivan eri tasoa. Alisonin tytär Joanie seikkailee tulevaisuudessa ja sekoilee niin kuin äitinsäkin sekoili. Jännä että tässä tehdään aikahyppy, kuitenkin vanha aika Montaukissa oli paljon...
  2. A

    Laittakaa pöivän korkein lämpötila ja paikkakunta, missä kuuminta?!

    Ei tarvitse olla kotipaikka kunta, vaan missä olette tänään ja huomenna.. Aloitan; Hämeenlinna +28 Huomiseks luvattu 30...
  3. A

    Liian valoisaa

    Taas hereillä. En ole nukkunut täyttä yötä viikkoihin. En saa illalla unta, herään aamuyöllä 3-4 välillä. Yöt jää 4-6 tuntiin. Ja oikeastaan ei sitten edes kunnolla väsytä vaikka tietää että kroppa olis väsynyt. Tämä kesä on tämmöstä kun poltetaan kynttilää molemmista päistä; nukutaan vähän ja...
  4. A

    Lastentekoikä

    Hei nuoret aikuiset , tehkää lapset niin ennenkuin täytätte 35, Siis että nuorinkin on syntynyt siihen mennessä. Tämä siksi että itse ainakin lasken vuosia kuinka vanha olen silloin ja silloin että nuorinkin lapsista olisi koulussa tai että olisi 10 vuotias. Sillä kaikki lapset eivät ole...
  5. A

    Hengityskatkokset

    Olisin voinut nukkuakin mutta heti kun nukahdan niin en hengitä ja herään siihen. Tätä tapahtui 10 kertaa peräkkäin. Sitten luovutin. Ei nukuta sitten. Sydän hakkaa. En tiedä voiko uniapnea alkaa näin yhtäkkiä ja nyt ymmärrän miksi siitä on kirjoitettu että se rasittaa sydäntä. Jos tällai...
  6. A

    1990 luvulla syntyneiden olisi jo aika..

    .. tehdä velvollisuutensa ja tehdä lapsia tähän maahan. Toki 80- luvulla syntyneet saavat osallistua kukin mahdollisuuksien mukaan. Näin jo keski-ikäisenä mammana olen ollut jo pitkään huolissani kun nuorempi polvi panttaa kupeiden hedelmiään. Jokaisella ikäluokalle lankeaa tämä sama tehtävä...
  7. A

    Vauva ei ole vielä kääntynyt

    Olen nyt rv 30+, loppuviikosta 31. Viimeksi neuvolassa 30+3 ja vauva ei ollut vielä kääntynyt alaspäin vaan retkotti poikittain. Neuvolakorttiin kirjattiin pt (perätila). Tämä on kolmas raskaus ja tarkistin että aikasemmissa raskauksissa vauva oli jo ennen rv 30 kääntynyt alaspäin ja pysynyt...
  8. A

    Äitiyspakkaus!!!

    Kolmas kierros ja en olisi uskonut että äitiyspakkaus on minulle näin iso asia kun mies sen postista haki. Oli kuin joulut potensiin kymmenen! Vaatteet ovat laadukkaita; on luomupuuvillaa, Ökö-textiä, kotimaisia valmistajia, jopa Tuttaa!! Mitään noita ei ollut esikoisen pakkauksessa yli 6 vuotta...
  9. A

    Muilla megakovia ennakoivia/harjoittelusupistuksia?

    Olen nyt rv 39 ja vauva tipahti ekan kerran jo rv 35 ja sen jälkeen on tippunut vielä kahteen kertaan alemmas, toinen näistä tuntui tapahtuvan tänään sillä mieskin huomasi aamulla että onpa mahani alhaalla ja kipeitä supistuksia on ollut koko päivän ja nyt iltaa kohden vähän rauhoittuneet...
  10. A

    Oletteko tehneet vielä myöhemmin kotiraskaustestejä esim. viikolla 5 tai 6 ennen neuvolaan menoa?

    ..vai tarviiko raskautta enää varmistella myöhemmin neuvolassa millään verikokeella tai muulla? Milloin keskenmeno on todennäköisintä? Eikö sen mahdollisuus pitäisi pineenntyä jatkuvasti kun viikot etenee? Onko kenelläkään tietoa, eka kuukausi? Milloin olette ekan kerran menneet neuvolaan...
  11. A

    Synnytykseen valmistautuminen

    Onko täällä odottajia tai synnyttäneitä jotka ovat käyneet Helsingissä sijaitsevan Hypnosynnytyskursin? Tai onko joku käyttänyt doulaa? Mitä kautta doulasta saa tietoa? Onko ne tuttuja ihmisiä tai sovittu tapaamisia raskauden aikana niin että h-hetkellä on tultu jo tutuiksi ja doula tietää...
  12. A

    FST:Kätilöt

    Kätilöt sarja tulee taas FST:ltä uusintana, huomasin vasta kun jaksoja on näytetty puolet. Sais olla Suomestakin vastaava, siis vain kätiöistä ei koko sairaalaa. Eilisessä jaksossa oli aiheena vaikeat synnytykset ja komplikaatiot, siinä näytettiin hätäsectio (nukutuksessa) vakavan...
  13. A

    Riskiraskaus-kuumeilijat

    Hei, tämän aiheen perustin siksi että niilläkin naisilla on oikeus kuumeilla ja toivoa vauvaa vaikka raskaus ei kaikkien sääntöjen mukaan ehkä menisikään. Toivon siis pikkukakkosta, vaikka riskejä on olemassa mutta voi olla että kaikki menee täydellisen hyvin - kukaan ei voi varmuudella tietää...
  14. A

    Vyötärölihavuus

    Minulla ei ole varsinaista "paino-ongelmaa" vaan hervoton vyötärölihavuus mikä tuli raskausajan älyttömästä herkuttelusta (suklaakonvehteja meni kilotolkulla). Ylipainoa kuitenkin on n. 6 kg ja painoindeksikin 27, mutta vyötärölihavuus on luokkaa "huomattavasti kohonnut riski saada...
  15. A

    6 kk ikäine vauva rimpuilee tissillä!

    Olen koko ajan imettänyt vauvaani ahkeraan ja vauvakin oli aiksemmin kovasti tissin perään. Nyt noin kuukauden ajan, hän on toisinaan rimpuillut ja mekastanut tissillä ettei haluakkaan sitä, nälkä ja ruoka-aika on eli vastike kelpaisi mutta ei tissi. Maito välillä jopa pakkaa rintoihin ja...
  16. A

    mihin ehkäisyyn luotat?

    Paljon puhutaan ehkäisyn pettämisestä. Olen niin hedelmällistä sorttia etten uskalla lähteä kokeilemaan minipillereiden tehoa, joten kumiukkoon ollaan luotettu. Neuvolalääkäri vakuutti että hormonikierukan ehkäisyteho on 100 %, mutta raskauspelkoni on niin kova että en vakuuttunut. Täällä on...

Yhteistyössä