Hakutulokset

  1. Y

    Kysymyksiä taaperon pepun hoidosta sekä vähän muuta!

    Missä vaihdatte vaipat? Käytättekö aina talkkia? Missä pesette pepun? Miten saatte kynnet leikattua? Missä säilytätte vaihto vaatteita? Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille.
  2. Y

    Missä vauvanne nukkuvat?

    Missä vauvanne nukkuvat eli ovatko teidän makuuhuoneessa, omassa huoneessa vai esikoisen kanssa samassa huoneessa? Meille on tulossa vauva ja minä täällä panikoin sen nukkumis asian kanssa kun meidän makkariin ei mahdu enkä haluais laittaa sitä alle 2v esikoisen huoneeseen. Nukkuuko vauva...
  3. Y

    En ota miestä mukaan synnytykseen!

    Minua ei mietitytä se että mies näkee mun paikat synnytyksessä. Tähän on syynä ihan muut jutut. Oon lukenut paljon synnytyskertomuksia joissa ihana mies kannustaa, pyyhkii hikeä otsalta, tuo juotavaa, hieroo ja silittelee. Mun mies ei kuitenkaan oli sellainen. Voisin kuvitella sen istuvan...
  4. Y

    En ota miestä mukaan synnytykseen!

    Onko muita jotka eivät omasta tahdostaan ota miestään mukaan synnytykseen vaan aikovat hoitaa homman yksin?
  5. Y

    Karvojen siistiminen?

    Oho,yllättävän moni siis siistii karvoitustaan. Varmaan pitäis sitten minunkin tehdä sille pöheikölle jotain niin ei tarvitse sitten lääkärin käyttää viikatetta perille löytääkseen... =) En mä kyllä varmaan ihan kaikkea pois ottaisi. Voisi olla liian alaston olo. Mitä sellainen kosmetologilla...
  6. Y

    Karvojen siistiminen?

    Mulle tuli sellainen mieleen,että siistivätkö muut alapään karvoitustaan ennen lääkärille menoa ja ennen synnytykseen lähtöä? Ajattelin vaan että olenkohan minä ainoa jolla karvoitus rehottaa...? :snotty:
  7. Y

    Turvaistuinten sijoittelu?

    Joo,käsitit sä väärin. Olin kirjoittanut tuon hieman epäselvästi. Esikoinen on istunut tähän asti edessä mutta selkä menosuuntaan päin. Ajattelin vaan sitä kun kohta tulee kuitenkin aika kääntää se istuin niin että kasvot on meno suuntaan joten sitä varten istuin on laitettava taakse.
  8. Y

    Turvaistuinten sijoittelu?

    Meillä on reilu 1 vuotias lapsi ja toinen on tulossa. Miten laitan istuimen ja kaukalon autoon? Pitäiskö kaukalon olla sitten edessä vai kummankin takana,mut sitten en itse okein enään mahdu takapenkille. Ei esikoinenkaan voi sit enään istua edessä kasvot menosuuntaan. Toivottavasti...
  9. Y

    Maksa-ruoat

    Joka paikassa lukee ettei maksaa saa antaa alle 1 vuotiaalle. No,mä annoin reilu 1v lapselleni parina päivänä maksalaatikkoa ja nyt joku aika sitten luin lehtijutun jossa luki ettei maksaa saa antaa alle 2 vuotiaalle. Pitääkö tämä paikkansa ja voiko tosta nyt tulla jotain kun olin jo antanu...
  10. Y

    Salon sairaala

    Laitan tämän nyt tännekin koska tuonne synnytys puolelle ei ole tullut vastauksia. Eli Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut Salon sairaalasta? Saako siellä pitää jossakin kännykkää jos haluaa esim. kertoa vauvasta sukulaisille? Entä peräruiske, saako sellaisen? Minkälaiset synnytyshuoneet...
  11. Y

    Apua syöttötuolissa pysymiseen kaivataan!

    Kiitos hyvistä vinkeistä. Mistä niitä valjaita voi hankkia, ihan lastentarvikeliikkeistäkö? Meillä ei myöskään ole nousemiseen käyttänyt jalkatukea vaan hän saa jalan nostettua vierelle tai pepun alle ja siitä ponnistaa ylös.
  12. Y

    Salon sairaala!

    Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut Salon sairaalasta? Saako siellä pitää jossakin kännykkää jos haluaa esim. kertoa vauvasta sukulaisille? Entä peräruiske, saako sellaisen? Minkälaiset synnytyshuoneet siellä on? Olis mukava kuulla kokemuksia kun synnytän todennäköisesti siellä.
  13. Y

    Apua syöttötuolissa pysymiseen kaivataan!

    Miten saan reilu vuoden ikäisen pysymään syöttötuolissa? Hän kiemurtelee siinä koko ajan ja nousee seisomaan. Meillä on sellainen uuden mallinen syöttötuoli.
  14. Y

    Pieni lapsi laivalle?

    Olisin kysyny sellaista,et jos haluan ottaa reilu 1 vuotiaan Ruotsin risteilylle mukaan niin tarviiko sillä olla jokin henkilötodistus mukana vai riittääkö ihan Kela-kortti? Pitääkö olla kuvallinen? Viroon mentäessä on kai tarkempaa,et pitää olla passi?
  15. Y

    Mihin esikoinen kun toinen synnytys alkaa?

    Mihin olette saaneet vietyä esikoisen kun on aika lähteä toista synnyttämään. Haluaisin miehen mukaan mutta esikoiselle ei ole hoitopaikkaa. Kaikki sukulaiset asuu kaukana.
  16. Y

    Esikoinen mukaan äitiysneuvolaan ja ultraan?

    Voiko reilu 1 vuotiaan ottaa mukaan äitiysneuvolaan? Entä neuvolalääkärille ja niskaturvotus ultraan kun se tehdään alakautta? Mies olis innokas tulemaan mukaan mutta ei ole hoitopaikkaa esikoiselle.
  17. Y

    Ketkä oli torstaina Salon iltatorilla katsomassa Frederikkiä?

    Minä olin siellä? oliko joku muu?
  18. Y

    Salolaiset pinoon!

    Kuinka monta Salolaista täällä kirjoittelee?
  19. Y

    Mistä tiedän olevani raskaana?

    Mistä siis tiedän olevani raskaana kun kuukautiset on epäsäännölliset. Olen jo yhden lapsen äiti ja silloin tiesin kuukautisten pois jäännistä,että olin raskaana mutta nyt kierto ei ole säännöllinen. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut mitään pahoinvointia eikä muitakaan oireita. En haluaisi...

Yhteistyössä