Hakutulokset

  1. V

    Työhön paluu ahdistaa

    Kiitos vastauksista <3 Tänään olin toista päivää töissä ja uusien tehtävien myötä olen aivan sekaisin. Yleensä olen nopea sisäistämään uusia asioita, opin helposti mutta nyt on aivan eri. Työnkuvani on tosiaan aivan uusi ja hyvin laaja, minun pitää hallita kaikki mahdollinen. Olen koko illan...
  2. V

    Työhön paluu ahdistaa

    Menen 3 vuoden tauon jälkeen ensi viikolla takaisin töihin, aivan uusiin tehtäviin ja ajatuskin siitä stressaa mua kovasti. Olen vuosia kärsinyt masennuksesta, mutta elänyt sen kanssa suht normaalia elämää. Kahden lapsen jälkeen (3v ja 1v) tilanne pahentui radikaalisti. Meillä on molemmat...
  3. V

    3v lasta pitäisin usein vaan kantaa, neuvoja?

    Elina: kiitos vastauksesta! Kyllä hän myös juoksee, hyppii ja kävelee, eli en usko että hänellä on mitään fyysistä vikaa. Ihmettelen vaan sitä että hänestä tulee helposti vauva, jota pitää myös paljon kantaa paikasta A paikkaan B, eli on aikoja jolloin ei halua kävellä itse.
  4. V

    3v lasta pitäisin usein vaan kantaa, neuvoja?

    Meillä on esikoinen 3v ja ei suostu juuri lainkaan kävelemään itse. Kotona sisällä roikkuu usein lahkeessa, huutaa että haluaa syliin. Kannamme sisällä häntä ja 1v kuopusta (joka ei osaa vielä kävellä ) Välillä esikoinen taas on ihan ok, eli juoksee, leikkii ja kävelee itse. Annamme todella...
  5. V

    Lapsi vajaa 9kk ja eroahdistusta

    Meidän vajaa 9kk vauva on viime viikkoina heräillyt tunnin tai kahden välein itkemään sängyssään. Itku muuttuu suoraksi huudoksi ihan parissa sekunnissa. Lapsi nousee sängyssään ylös ja otan hänet syliini, johon rauhoittuu heti. Sama itku/huuto alkaa heti kun laitan hänet sänkyyn takaisin. Illat...
  6. V

    2v heräilee öisin monta kertaa

    Meidän vajaa 2½v esikoinen on alkanut heräilemään monta kertaa yössä, itkee, huutaa ei tai ai. Vaatii isän paikalle ja rauhoittuu mutta hetken päästä taas sama juttu. Tätä kestää muutaman tunnin ja sitten rauhoittuu. On terve lapsi, eli esim. korvissa ei ole mitään. Onko ikään kuuluva asia?
  7. V

    Päässä tuntui pamahtavan, mistä voi olla kyse?

    Tänään kun otin pienet päiväunet vauvan kanssa ja olin juuri nukahtamassa niin säpäshdin ja pinkosinkin ylös sängystä, sillä päässä tuntui kun olisi pamahtanut! Ensimmäiseksi tuli mieleen siinä unen rajamailla kun olin, että jaahas nyt meni sähköt meiltä, koska sen pamahduksen yhteydessä...
  8. V

    voiko käyttää

    Imettää voi! Olen tarkistanut asian teratologisesta tietolaitoksesta ja se on tosiaan ok.
  9. V

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Saanko liittyä mukaan? On ollut "ihanaa" lukea teidän kertomuksia sillä samastuin niihin täysin. Mulla diagonstoisiin vuosi sitten masennus, yleinen ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö ja pakko-ajatukset. Aloitin Seronilin vuosi sitten, mutta lopetin sen raskauduttani. Oireet alkoivat aika...
  10. V

    Allerginen SSRI-lääkkeille?!

    Kysyin asiasta mutta lääkärin mukaan ei ole mahdollista tehdä (allergiakeskus) joten pakko ottaa riski ja aloittaa Cipralex koska oma olo on todella huono.
  11. V

    Allerginen SSRI-lääkkeille?!

    kiitos vastauksesta! vaikea uskoa että olisin apuaineille allerginen koska olen joutunut paljon syömään erilaisia lääkkeitä ilman oireita ja samoja apuaineita varmaan on muissakin. Eli jos on kyseessä vaikuttava aine niin eikö silloin esim cipralex olisi ok. Eniten tässä pelottaa...
  12. V

    Allerginen SSRI-lääkkeille?!

    Onko kukaan ollut allerginen ssri-lääkkeille? Söin toista kertaa Seronil 10mg ja sain 4.päivänä punaista ihottumaa rintaani, tai sellaista läikkyä joka kesti n. tunnin. Ellen olisi sattumalta ollut peilin edessä juuri sen yhden tunnin aikana, olisi jäänyt koko reaktio huomaamatta.. Lääkärini...
  13. V

    Hormooninäppylöistä

    Eikö kenenkään vauvalla ole ollut hormooninäppyjä?? :attn:
  14. V

    Hormooninäppylöistä

    Meidän 2kk vauvalla on näitä ollut jo kuukauden päivät, miten kauan niitä kestää?
  15. V

    Lapsi ei pidä koskettamisesta,onko normaalia?

    Meidän 2v poika ei välitä halailusta, pussailusta tai pään silittämisestä yms. Monesti jos halaan niin työntää mut pois tai sanoo ettei saa. Onko se normalia ettei kaipaa läheisyyttä? Ennen n. vuosi sitten pussasi jopa joskus meitä oma-aloitteisesti. Onko muilla vastaavaa?
  16. V

    Poskien punoitusta?

    Meidän 2v pojalla tuli suun ympärille n. kk sitten punaista ihottuman näköistä jonka oletin johtuvan tutista. Laitoin vuorotellen bebanthenia ja hydrokortisonia, ilman apua. Välillä hieman parani ja tutista ollaan pyrkimässä eroon (nyt ainostaan unien aikaan käytössä). Viime päivinä on...
  17. V

    Vauvan kuulotutkimus

    Meillä on 2kk ikäinen vauva, jonka kuuloa kuten muillakin vastasyntyneillä tutkittiin synnytyksen jälkeisenä päivänä. Tulosta ei tullut lapsiveden takia (oli sen verran paljon vettä korvakäytävässä ). Mentiin testiin uudestaan muutaman päivän päästä, taas tuli negatiivinen tulos. Kolmas kerta...
  18. V

    Vauvan kuulotutkimus

    Meillä on 2kk ikäinen vauva, jonka kuuloa kuten muillakin vastasyntyneillä tutkittiin synnytyksen jälkeisenä päivänä. Tulosta ei tullut lapsiveden takia (oli sen verran paljon vettä korvakäytävässä ). Mentiin testiin uudestaan muutaman päivän päästä, taas tuli negatiivinen tulos. Kolmas kerta...
  19. V

    Olenko huono äiti?

    Esikoisemme vajaa 2 vuotta on kipeä, flunssassa ja sen takia emme ole saaneet nukuttua muutamaan yöhön. Meillä on myös pieni vauva joka on valvottanut jo viikkoja, eli univelkamme on valtava.. Tänään esikoinen meni mummolaan yökylään jotta saisimme nukkua (yksi lapsi vähemmän joka...
  20. V

    Oma jaksaminen kortilla..

    Meillä on kaksi lasta. 2v ja 2 viikon ikäiset. Oma olo ja jaksaminen ovat nyt jo kortilla huonojen yöunien jälkeen. Nyt on jo 3. vkoa menty ihan 2-4h unien kanssa ja pää alkaa tuntua aika paksulta, en jaksa mitään, hermo kireellä, masennus ja ahdistus alkavat oireilla pahemmin yms. Kärsin...

Yhteistyössä