Hakutulokset

  1. M

    Yllätysraskaus

    Mahan turvotus laski alkuvuukosta ja raskaustesti näytti negaa. Vaikuttaa siltä, että kyseessä oli kemiallinen raskaus tai että raskaus olisi alkanut edellisestä kierrosta ja mennyt kesken viimeisen vuodon aikana. Nyt sitten hormonipitoisuudet laskemassa ja testitulso negaa. Tää on tätä, iäkkään...
  2. M

    Yllätysraskaus

    Olin varannut perjantaiksi ajan lääkäriin, kun kahdet edelliset kuukautiset olivat niin ihmeelliset tiputteluvuotoineen - ajattelin syyksi vaihdevuosia. Eilen sitten ajattelin, että teenpä raskaustestin, kun maha on todella turvonnut. Tulos positiivinen. Maanantaina täytin 44 vuotta. En osaa...
  3. M

    40+ so what (vol. 3)

    Minulle on ilmestynyt nännien ympärille nystyröitä, joissa on valkoinen keskus. Puristettaessa niistä irtoaa vaaleaa nestettä. Voiko olla, että näpyt ovat olleet minulla jo vuosia enkä ole niitä huomannut? Niitä on useita kymmeniä kummassakin rinnassa. Tietysti elättelen toiveita, että ne...
  4. M

    Alkoholin käytöstä

    nipota. Humalahakuinen juominen kaksi kertaa viikossa on minusta oireellista - tai sitä voisi kutsua ongelmajuomiseksi, jos se häiritsee muita perheenjäseniä. Televisiossa pyörii mielestäni hyvä mainos, jossa lapsi on pahoillaan äidin liian kovista, viinin voimistamista hellyydenosoituksista...
  5. M

    Voiko tulla raskaaksi uudelleen vaikka keskenmenon jälkivuoto ei ole ihan loppu?

    mahdollinen jopa kaksi kuukautta keskenmenon jälkeen. Itse ainakin sain positiivisen tuloksen yllättävän pitkään edellisen keskenmenoni jälkeen. Raskaushormonimäärät saattavat pienetä veressä yllättävän hitaasti. En usko uuteen raskauteen kohdallasi.
  6. M

    Onko kellään hcg-noussut, vaikka keskeytynyt keskenmeno?

    Minulla todettiin viime kesänä ns. kemiallinen raskaus. Raskaushormoni nousi kuitenkin jostain syystä koko ajan ja jouduin käymään useita kertoja labrassa. Mitään sikiöön viittaavaa ei löytynyt koko aikana kohdusta eikä kohdun ulkopuolelta.
  7. M

    Uusi raskaus?

    Minulla on menossa kp 19/28. Aiemmatkin raskaudet ovat lähteneet käyntiin kierron alkupäivinä. En oikein usko raskaaksi tuloon tai siihen, että raskaus etenisi normaaliin tapaan. Olen 42 v. ja ollut raskaana kolme kertaa viimeisen kahden vuoden aikana. Joka kerta on tullut keskenmeno. Väliin...
  8. M

    Uusi raskaus?

    Minulla oli keskenmeno helmikuun alussa ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 6.2. Ensimmäiset kuukautiset tulivat tasan kuuden viikon kuluttua tyhjennyksestä. Minulla on viikon ajan ollut omituista niukkaa vuotoa ja tihentynyt virtsaamisentarve. Tein eilen raskaustestin ja siihen tuli hento viiva...
  9. M

    Annatteko lastenne kavereille ruokaa jos ovat kylässä teidän ruoka-aikaan?

    Kysyn aina, haluavatko vieraat lapset syödä. Minusta on kauhea ajatus, että he olisivat tyttärieni huoneessa nälkäisinä. Tämä saattaa osin johtua siitä, että asumme hieman etäällä kavereista.
  10. M

    haluaisin tietää monellako ivf hoito on onnistunut!!!

    Olin ensimmäisessä IVF:ssä 25.10.07. Toiveet olivat korkealla, sillä tulin kesäkuussa tehdyssä inseminaatiossa raskaaksi (keskeytyi todella alkuvaiheessa). Olin tosi masentunut ivF:n negatiivisen tuloksen perusteella ja päätimme mieheni kanssa pitää taukoa hoidoissa ja unohtaa koko...
  11. M

    IVF-hoidot lopetettu, ikää yli 39 - onko kukaan tullut luomuna raskaaksi

    Olemme yrittäneet toista lasta yli kaksi vuotta. Viime helmikuussa menimme hoitoon yksityisklinikalle, koska olemme molemmat jo yli 40-vuotiaita. Mieheni sperman laadun todettiin heikentyneen ja lapsettomuuden arveltiin johtuvan siitä, toisaalta minunkin munasolut ovat jo nähneet parhaat...
  12. M

    Miten Lugesteronin ajoitus oli?

    Ota lääke 12 tunnin välein, jos sinulla on maininta aamulla ja illalla. Näin pitoisuus pysyy tasaisena koko vuorokauden.
  13. M

    Hoidot syys/lokakuussa

    Minulle tehtiin 1. IVF viime torstaina (25.10). Syön tukihoitona lugeja. Millaisia oireita lääke teille aiheuttaa? Minun vatsa on kuin jalkapallo ja sitä vihloo aika ajoin. Onko teillä samoja tuntemuksia?
  14. M

    Hoidot syys/lokakuussa

    Onko teillä kellään kokemusta lääkityksen väliin jäämisestä. Mulla jäi nimittäin työmatkalla 1 sumutus väliin. Soitin paniikissa Diacoriin ja sieltä hoitaja sanoi, että yhden annoksen unohtaminen ei haittaa. Mulla on punktio todnäk ensi viikon ma-ke. Tällä hetkellä sumutus toiseen sieraimeen...
  15. M

    Kertokaa inssi onnistumisia?!

    Olin kesäkuussa inssissä (miehen heikot simpat) ja se tuotti positiivisen tuloksen. Epäonneksemme raskaus meni kesken (6 + 3) ja nyt olen menossa viikon päästä ensimmäiseen IVF:ään. Toivoa on, me olemme molemmat jo "yli-ikäisiä", mies 43 ja minä 42.
  16. M

    Hoidot syys/lokakuussa

    Liityn minäkin joukkoonne, kun samassa veneessä ollaan. Ensimmäinen ivf on viikolla 42 tai 43. Taustasta sen verran, että toista yhteistä lasta yritetään ja ikää molemmilla yli 40, minä olen 42 ja mies 43. Yritystä takana kaksi vuotta ja siihen aikaan mahtuu kaksi keskenmenoa. Ensimmäinen tytär...
  17. M

    IVF marras/joulukuu

    Entä jos raskautuu ennen punktiota ja ivf:ää? Sehän on periaatteessa mahdollista, kun oma hormonitoiminta ajetaan alas vasta kierron 20. päivän jälkeen.
  18. M

    Muita yli 37-vuotiaita hoidoissa olevia

    Olen 42-vuotias lapsettomuushoidoissa oleva nainen. Minulle tehtiin ensimmäinen inseminaatio kesäkuussa, josta tulin raskaaksi. Keskenmenohan siitä tuli, ja seuraavien kuukautisten jälkeen alkaa valmistautiminen IVF:ään. Emme yritä enää inseminaatiolla, hoitavan lääkärin mielestä olen jo sen...
  19. M

    2 IVF elo/syyskuu

    Liityn minäkin tähän joukkoon, kun ensimmäinen koeputkihedelmöitys lähenee. Taustasta sen verran, että olin kesäkuussa ensimmäisessä inseminaatiossa, jossa raskauduin, mutta heinäkuun puolessa välissä tuli keskenmeno. Nyt sitten ensimmäiset kuukautiset meneillään ja sopimuksen mukaisesti menen...
  20. M

    kesäkuun inssipiinailijat

    Olemme mieheni kanssa yrittäneet toista lasta kaksi vuotta. Ensimmäinen syntyi heti, kun jätin ehkäisyn. Lapsettomuushoidot alkoivat helmikuussa ja ensimmäiseen inssiin pääsimme 11.6. Syy lapsettomuuteen oli miehen siittiöiden laadun äkillinen romahtaminen. Siittiöt hitaita ja suurin osa (96 %)...

Yhteistyössä