Hakutulokset

  1. M

    Kivoja perheblogeja?

    Seuraan muutamaa perheblogia, jotka taitavat olla melko suosittuja. Blogit alkavat olla täynnänsä "kaupallinen yhteistyö" -juttuja, jotka mua eivät kiinnosta. Olis kiva lukea ihan tavallisesta arjesta ja elämästä. Laittakaas esiin, jos jonkun ihanan tiedätte.
  2. M

    Mittausapuja 92cm

    Hei!! Innostuin virkkaamaan kummitytölle mekkoa. Ajattelin tehdä 92cm kokoisen, mutta mulla ei oo käsitystä ympärysmitasta. Jos täällä olis ketään tämänkokoisia vaatteita käyttäviä, niin olis ihanaa, jos jaksaisitte mitata ympärysmitan rinnan alapuolelta. Samoin mitta olka-kainalo kiinnostaisi...
  3. M

    Ystävyyden syvempi olemus

    Lapseni harrastaa tavoitteellisesti korkealla tasolla joukkuelajia. Laji on sellainen, että kaikki eivät samalla kertaa mahdu kilpailuihin mukaan ja valmentajat koittavat parhaansa mukaan tehdä järjestelmää, joka olisi tasapuolinen ja pitäisi harrastajien motivaatiota yllä. Tietyt kilpailut ovat...
  4. M

    Työ kunnalla ja koeaika

    Osaakohan kukaan sanoa, onko kunnan toimiessa työnantajana aina työsuhteen alussa koeaika? En löydä omaa kappaletta työsopimuksesta... Olen siis ollut tässä työssä 3kk ja nyt olen saanut upean työn, joka vie askeleen eteenpäin työmaailmassa. Tää nykyinen työ on murrosvaiheessa eikä ole vielä...
  5. M

    Ihmisten aikakäsityksestä

    Fb-kirpulla myin tavaraa. Ostaja lupasi tulla klo 15.30. Sit laittoi viestin, et tulee klo 16 jälkeen. Eipäs oo näkynyt, kello on 16.50. Kauanko mun on korrektia päivystää kotona tätä klo 16 jälkeen saapuvaa? Vähän ärsyttää, kun ei voi toisen aikaa yhtään kunnioittaa..
  6. M

    Lautasen hinnan arvointi

    Osaakohan kukaan auttaa.. Meillä on yksittäiseksi jäänyt Villeroy & Bochin lastenlautanen. Lautasen mallisto ei näytä enää olevan myynnissä enkä oikein löydä niitä torista tai huuto.netistä. Ebayssä samanlaisilla on hintaa 50€, joka minusta kuullostaa paljolta. Mistäköhän voisin selvitellä...
  7. M

    Kierot keinot

    Sain just soiton puhelinmyyjältä, joka kertoi, että olin osallistunut heidän kilpailuunsa ja voin voittaa niin ja niin paljon rahaa ja saan ilmaiseksi lehden, kunhan vain maksan niin ja niin paljon. Hoh-hoijaa taas!! Erityisesti nyt ärsyttää se, että väittää mun osallistuneen kilpailuun. En...
  8. M

    Aina tulee paha mieli, kun äidin kanssa juttelee

    Huoh!! Äitini on aina ollut hyvin omaehtoinen ja hyvin on tehnyt selväksi, että hänen elämänsä olisi ollut lapsettomana paljon onnellisempaa. Kiire oli saada meidät aikuiseksi eikä ikinä ole yhtään meidän lapsia hoitanut (en ole kyllä pyytänytkään). Nyt hänellä oli astetta vakavampi...
  9. M

    Miksiköhän...?

    Poikamme on kaverisynttäreillä ja siellä on tietysti enemmänkin kavereita läheltä. Nyt tuli viesti eräältä isältä, joka kysyy, pääsisikö heidän lapsensa meidän kyydissä kotiin. Toki on järkevää, että yhteen autoon tulee monta lasta, mutta miksiköhän aina tulee viesti just näin päin eli mahtuuko...
  10. M

    Pitkästä aikaa anoppilassa

    Eikä tarvii taas vähään aikaan tulla.. Muuten olis ihana talo ja kiva paikka, mutta ilmapiiri on niin tylsä, kun anoppi haukkuu appiukkoa koko ajan. Appi ei oo kyllä ollut koko viikonloppuun kotona, mutta tilanne on ihan sama, oli mies kotona tai ei. Mä olen ollut kuvioissa mukana 18 vuotta...
  11. M

    Voi kun vois!!!

    Kerran haluaisin ihan törkeästi ja ilman estoja kehua meidän esikoista vaikka vaan kahden minuutin ajan. Mut missään ei voi, kun aina pitää olla nöyrä ja jalat maassa ja ottaa muut huomioon. Tiedetään, ei oo isoja mun pulmat :)
  12. M

    Kinuskikissa ei avaudu - apua!!

    Tykkään mokkapaloista Kinuskikissan ohjeella ja nyt olen tekemässä niitä pojan joukkueen kauden päättäjäisiin. Ja se sivu ei avaudu :/ Avautuuko kellään muulla tai onko muistikuvaa munien määrästä? Luulen muistavani kaiken muun...
  13. M

    Kateus

    Asumme siskoni kanssa perheinemme eri kaupungeissa emmekä viettäneet joulua yhdessä. Esikoisemme ovat saman ikäiset tytöt ja he ovat kovasti yhteydessä toisiinsa, vaikka harvoin näkevätkin. Nyt sit tytöt olivat viestitelleet saamistaan lahjoista. Tyttäreni sai vaariltaan (isänisä) hienon...
  14. M

    Mitä ihmettä 40v hääpäivälahjaksi??????

    Tilanne on siis tämä: anoppi ja appi ovat olleet naimisissa 40v. Juttelin viikonloppuna anopin kanssa ja kysyin, juhlistetaanko jotenkin ja hän sanoi, ettei ole paljon juhlistamista, hyvä kun ei avioeropaperita miehelle kiikuta eteen. Meidän perheen suunnitelmat on nyt tehty sitten tämän mukaan...
  15. M

    Salainen ja nolo harrastukseni

    Ikinä kuuna kullan valkena en irl tunnustaisi, että seuraan Tuksun blogeja. Syy seuraamiseen on siinä, että lööpit ovat niin kummia, että pakko käydä lukemassa, mitä lady itse kirjoittaa. Ja kummia ja omitusia ne ovat ne jututkin. En tajua, mikä mua siinä kiinnostaa, mutta vissiin jotain...
  16. M

    Hempeys ei ole kadonnut maailmasta

    Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 16 vuotta. Hän viettää työpäivänsä karskissa raksa-maailmassa örmykörmy miesten kanssa. Ja on itsekin sellainen. Mutta sitten kun minä soitan hänelle, soi hänen soittoäänenään Jenni Vartiaisen "Missä muruseni on". Oih!!:heart:
  17. M

    Raxin pizzabuffa

    Sehän on oikeasti ihan huttua. Pizzoissa ei juuri lainkaan täytettä jne. Mutta meidän lapset rakastavat sitä. Eivätkä syö siellä pizzaa, vaan vetävät mandariinilohkoja, maissia, herneitä, kurkkua, nachoja ja vähän lasagnea. Lapset syövät siis Raxissa terveellisemmin kuin normiravintolassa...
  18. M

    Leikki-ikäisen päiväunet

    Mikähän siinä on, että nykyään tuntuu siltä, että täytyy puolustautua, kun käy ilmi, että 3,5-vuotias nukkuu päiväunia? Tänäänkin puistossa poikaa kutsuttiin naapuriin, mutta kun kävi ilmi, että poika nukkuu vielä päiväunia, tuli sellainen tunne, että pitää puolustella. Nukkuu päiväunia, koska...
  19. M

    Ou jee!!! Kesäkuu alkaa olla pulkassa!

    Nimittäin näiden koululaisten kesätekemisten kanssa. Se on aikamoista palapelin kasaamista, mutta nyt näyttäisi toi kesäkuu jo ihan hyvältä. Elokuussa on vielä kaksi viikkoa puuhaa vailla. Jos pääsisivät viikoksi mummolaan, niin sitten vain yksi..
  20. M

    Voi pientä toipilasta *turhis*

    Pikku-ukkomme oli eilen aivan naatti. Nukkui käytännöllisesti katsoen koko ajan klo 14-07 (oksensi klo 15 ja klo 18). Tänään on voinut ihan kohtalaisesti ja pikkuisen on syönytkin. Mutta nyt taas uni voitti :heart:

Yhteistyössä