Hakutulokset

  1. A

    Aaamuheräämisen aikaistuminen 9kk!!!

    Ihanan lohduttavaa lukea, että muillakin heräillään aikaisin... :) Meillä poika vajaa 9kk ja n. kuukauden ajan alkanut heräilemään jo viiden aikoihin aamulla... Eikä pimennysverhot auta. Ja sitäkin myös kokeiltiin, että laitettiin myöhemmin illalla nukkumaan, mutta yö meni sen takia ihan...
  2. A

    ELOVAUVAT 2007 VOL 3.

    Me hankittiin netistä BabyStylen sivuilta BRION ZENTO turvaistuin. On ollut käytössä jo jonkin aikaa ja hyväksi on todettu!! SUOSITTELEN!! Ja tilaus netin kautta sujui loistavasti, parissa päivässä tuli.
  3. A

    Kulmahampaat ensin?

    Samoin täällä! Alaetuhampaat tuli 6kk:n iässä ja nyt vajaan 9kk:n iässä tulossa NELJÄ etuhammasta samaan aikaan.. kulmahampaat näkyvissä ylhäältä hiukan ja etuhampaiden kohdalta ikenet aivan turvoksissa. Ja kitinä sen mukaista...... :attn:
  4. A

    Elovauvat 2007 vol2.

    Itse olin tekemässä töissä keikkaa, kun poika oli vasta 6kk.. Mutta oikeasti kaikilla ei rahat riitä, joten pakko tehdä edes keikkaa vaikka olenkin äitiyslomalla.. Ja töihin palaan, kun poika on vähän reilu 9kk. Tuntuu välillä, että saan ihan hirveitä syyllistämisiä tästä asiasta toisilta...
  5. A

    Nenän rohina

    Aivan kuin meillä! :) Poika oli välillä ihan tuskissaan, kun nenässä oli maitoa.. Mutta apteekista saatava NaCl 0.9% (eli keittosuolatipat) on aivan loistava keksintö tähän vaivaan. Eikä ole haittaa vaikka laittaisi useaan kertaan päivässä, koska ei sisällä mitään lääkeainetta. Heidin25 ...
  6. A

    emmaljungan pyörät jäykät

    Heippa! Meillä on myös city crossit - aivan uskomattoman ihanat ja hyvät vaunut!! Tulee mieleen et auttaisko jos niitä pyöriä rasvais? Meillä ainakin piti kitinää renkaat, mut rasvaus auttoi. Ja joo, turvakaari otettiin pois kun oli kantokoppa/kassi. Nyt on laitettu paikalleen, kun poika...
  7. A

    rauhattomat yöt

    Meillä yöt alkoi hiukan rauhoittumaan, kun luin Elisbeth Pantleyn kirjan vauvan nukkumisesta ja kokeiltiin sieltä saatuja vinkkejä. Suosittelen!!!! Tilasin netistä ja maksoikohan jotain vajaa 20e. Tsemppiä teille!! Ja yritä jaksaa. :hug: T:7.5 kk:n ikäisen pojan äiti
  8. A

    Elovauvat 2007 vol2.

    Pitkästä aikaa myös kirjoittelen.. Tänne kuuluu hyvää, poika on ryöminyt aika tarkalleen 6kk:n ikäisestä ja konttaamaan alkoi lähes heti sen jälkeen. Nyt yrittää nousta seisomaan ja aika hyvin kyllä se jo sujuukin. Yöt vaan menee taitojen treenauksessa.. huh huh! Ihan unisena pikkuinen...
  9. A

    Tulorajoista...

    Itse myös olen tätä miettinyt, kun olen menossa pääsiäisenä töihin. Joko joku tietää miten se ilmoitetaan kelalle??
  10. A

    Elovauvat 2007 vol2.

    Eli kuinka moni on jo siirtynyt kaukalosta turvaistuimeen? Meillä poika painaa aika tarkalleen 9kg ja kaukalo alkaa olla hyvin pian liian pieni etenkin pituussuunnassa. Mutta ollaan miehen kanssa ihan pihalla minkälainen olisi hyvä ja TURVALLINEN??? Antakaa vinkkejä joilla jo turvaistuin on...
  11. A

    KOKEMUKSIA PANTLEYN "UNIKOULUSTA"?????

    Kiitos kokemusten jakamisesta. :flower: Tässä oikeasti tekisi pian mitä tahansa, jotta saisi itsekin nukkua edes pari tuntia putkeen yöllä... :o Tietysti osa omista heräämisistä on sitä, että havahtuu pieneenkin äännähdykseen mitä pikkuinen pitää. Mutta sitä jotenkin vaan on niin valppaana...
  12. A

    KOKEMUKSIA PANTLEYN "UNIKOULUSTA"?????

    Eli meillä nukutaan siis huonosti ja levottomasti yöt! Poika on nyt 6kk ja oikeasti alkaa äidin jaksaminen olla jo koetuksella, kun yöllä saa MONTA kertaa hypätä pojan sängyn vierellä laittamassa tuttia suuhun, korjaamassa asentoa, ottaa syliin jne... Päätinkin nyt lukea Elisabeth Pantleyn...
  13. A

    Elovauvat 2007 vol2.

    Alkaa äiti olla täällä aika väsynyt.. Osaisko kukaan neuvoa mitään keinoa, jota vois kokeilla meidän ongelmaan.. ELI: Poika ns.heräilee MONTA kertaa yössä ja ei tosiaankaan ole kunnolla hereillä, vaan ihan silmät kiinni mutta kauhea tuhtaaminen. Rauhoittuu nukkumaan taas kunhan vaihdan asentoa...
  14. A

    Yöunet pidemmiksi

    Aivan kuin meillä!!!! Poika nukahtaa illalla 21 aikoihin ja aamulla klo 6 täysin virkeä. Onhan tuossa jo 9 tunnin unet mutta........ Pojalla siis ikää melkein 6kk. Nimim. Väsynyt äiti.. :)
  15. A

    2 kk:n ruokailuraivarit

    Meillä oli myös samaa ongelmaa ja nimenomaan 2kk:n iässä!!! Poika sai silloin maitoa sekä rinnasta että pullosta. Ja kyse ei kyllä mistään allergiasta ollut ainakaan meillä.. oli vain joku ohimenevä vaihe (kestiköhän reilun 2vk:a..) Poika oli silti muuten tosi tyytyväinen, seurusteli ja nukkui...
  16. A

    Muita n. viiden kilon pudottajia?

    Moikka! Ilmoittauduin tonne toiseen "ryhmään", mutta täällä ainakin ihkuraksupoksu näyttää olevan aika aktiivinen! Mulla siis vielä/enää 4kg pudotettavana, jotta olisin samassa painossa kuin ennen raskautta. Synnyttänyt olen 8/07. Tavoite olisi, että nuo kilot olisi kevääseen mennessä...
  17. A

    ylimääränen mahanahka

    Ja sama ongelma täällä!!! VINKKEJÄ SEN POISTAMISEEN!!
  18. A

    viimeiset viis onko mukaan lähtijöitä

    Mulla olis 4kg tiputettavana, sit olis paino siinä missä oli ennen raskautta. Raskauden aikana paino nousi kiitettävät 25kg.. siitä pudotettu/pudonnut jo ainakin se 21kg. Kesällä omat häät, joten... :) MITEN MUILLA PAINONPUDOTUS ETENEE??
  19. A

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Meille syntyi siis POIKA 12.8. Koko perhe voi hyvin! :heart: T:Vauvamaha82 - paitsi ettei mulla ole enää vauvamahaa!!! =) ja pikkuinen poikamme
  20. A

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Voi että miten turhauttavaa voi olla, kun ensin supistelee monta tuntia ja välillä säännöllisesti jopa vaan 5 min välein ja sitten ne loppuu! Nyt todellakin ymmärrän niitä jotka on tuskailleet ihan lopussa, että syntyisi jo.... turvotus vaivaa jaloissa ja varpaat on ihan tulessa! aargh...... ja...

Yhteistyössä