Hakutulokset

  1. S

    Vinkkejä tarvittas arkea helpottamaan

    Heippa! Suosittelen lämpimästi, että luet uusimman vauva-lehden (anteeksi mainostus!), mutta siellä on juttua juuri tuosta kun perheeseen tulee taaperon seuraksi uusi vauva! Itse sain ainakin vinkkejä siitä!
  2. S

    Gallup!

    1. Raskausviikot ja laskettu aika? rv 26+3, LA 15.9.07 2. Yleisvointi/mieliala? Yleisvointi normaali, mielialat vaihtelee. Aika kärttyisä aika ajoin, joka päivä, useasti ;) 3. Oletko kärsinyt pahoinvoinnista? Alkuraskaudesta 3 viikkoa pahoinvointia ja oksentelua. Sen jälkeen jäi yökkireaktio...
  3. S

    d-vitamiini

    \ Sanottiinko teille, että voi antaa jo tuon ikäiselle?! Olin jo ostamassa niitä apteekista kun sanoivat, ettei alle 2 vuotiaalle, koska sisältää makeutusaineita...
  4. S

    kokemuksia lidlin vaipoista???

    Muumeista tuli pojalle hiivatulehdus (mikä ei meinannut lähteä pois). Liberot ja Pampers aiheuttivat punotusta ja näppyä, vaikka vaihtoväli oli kuinka pieni :( Lidl:in Cien vaipat ovat koko pojan iän olleet parhaimmat ja nyt käytössä punainen paketti! Poika on 1v ja 2kk vähän päälle...
  5. S

    0nko 70-senttiselle kurahaalareita?

    Me ostimme pojalle lopputalvesta/alkukeväästä kurahaalarit kokoa 80 ja kun niissä on ne säädettävät henkselit niin sopivat ennen ja jälkeen tuon koon vielä. Eli meidän poika oli tuolloin joku 77 cm ja menevät kyllä reilusti yli 80 senttiselle vielä :)
  6. S

    Lapslisä säästöön vai käyttöön?

    Meiltä menee kummaltakin mieheltä ja minulta, pojille pieni osa lapsilisistä ensin tavalliselle tilille ja siitä muutaman kuukauden välein rahastoon eli kasvaa paremmin korkoa.Rahat saavat vasta yli 20 vuotiaina, kun armeija käyty :D Ettei mene viinaan ja naisiin kaikki ;) No ei kai... Mutta...
  7. S

    Lukemisen oppimis vaikeus???

    Meidän ekaluokkalaisella on keskittymisvaikeuksia, jotka tietenkin johtaa siihen, että jollei heti jotain osaa niin meinaa luovuttaa. 2 opettajaa on ehdottanut luokalle jättäytymistä (EI SIIS LUOKALLE JÄÄMISTÄ) ja todellakin kuuntelemme ammattilaisen mielipidettä! Täällä tuntuu olevan...
  8. S

    paha maitotiehyt tukos

    Samaa mieltä siitä lämpimästä suihkusta, saunasta ja hieronnasta. Meillä nämä myös auttoivat. Mutta tyhjennykseen tarvitsin lasta ja rintapumpulla viuhtomiseen miestä =) Eli kun omien käsien voimat loppui, niin mies tuli pumppaamaan loput... Samalla sain itse hierottua ja paineltua rintaa...
  9. S

    miten te voitte huudattaa lastanne..

    \ Olen aina luullut, että unikoululla yritetään näyttää vauvalle/lapselle, että hän voi olla ihan rauhassa omassa sängyssään, vaikkei äiti tai isä olekaan aina vierellä. Ja jos jotain sattuisi, niin äiti tai isä tulee silloin paikalle. Poisluettuna tietenkin nämä kiukunpurkaukset yms...
  10. S

    miten te voitte huudattaa lastanne..

    Vähän nyt ihmetyttää, että mitä täällä soditaan. Kaikki lapset/aikuisethan ovat erilaisia! Toisille tosiaan sopii sylittely, toiset vaan hurjistuvat siitä, toisille perhepeti on paras vaihtoehto, jotkut vanhemmat ja vauvat eivät saa lainkaan nukuttua siinä, toiset rauhoittuvat itsekseen ja...
  11. S

    Ponnistusvaiheen kesto

    Esikoisesta synnytyksen kesto 20h ja siitä ponnistusta 2h, lopulta jo käytettiin imukuppia, että saatiin ulos. Kaiken maailman episiotomiat ja repeämiset koettu ekasta. Toinen synnytyksen kesto 5h paikkeilla, josta sairaalassa kolmisen tuntia. Ponnistusvaihe 4 minuuttia (tarkalleen ei tiedä...
  12. S

    paha maitotiehyt tukos

    Minä kyllä uskoisin, että se vauva on paras tukoksen avaaja! Joillain ei pumpulla tule mitään vaikka rinnassa tavaraa riittäisikin, siksi en luota pumppujen tehoon ollenkaan... Tosin jos vauvasi on pieni ja imemisote on vielä hakusessa niin hakisin sairaalasta synnäripuolelta apua tuohon...
  13. S

    gallup:minkälaisia autoja teillä joilla 3 lasta

    Kertokaahan tosiaan vielä, ketkä tietää, miten saa tuplarattaat mahtumaan ja mihin merkkiin/malliin?! Meillä myös auton vaihdos edessä, kun kolmonen syntyy ja nykyiseen S40 ei mahdu todellakaan enää mitenkään päin =) T: Sapsu
  14. S

    lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

    \ Ihania nuokin nimet :) Itse päätin aikoinani, että jos tulee tyttö niin olisi ollut Julia, mutta nyt ollaan nykyisen miehen kanssa päätetty että JOS tämä vatsavauva on tyttö niin tulee Mimmi Maria Orvokki ja jos tulee poika niin olisi ehkä toiselta nimeltään Nikanor, etunimestä ei olla...
  15. S

    Heippa salolaiset äidit!

    Olemme perheemme kanssa muuttaneet äskettäin Saloon ja olisi kiva saada vaunuilu/kahvitteluseuraa, ettei ihan homehduta tänne kotio :) Ottakee siis yhteyttä, kun en ainakaan tältä palstalta löytänyt teitä vielä... Terv. sapsu -80 (rv 19) ja miehet -80, 10/99 ja 02/06

Yhteistyössä