Hakutulokset

1. S

~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Espresso, itä-vantaalta täällä yksi äiti ja vauva :)
  2. S

Kuinka kauan mennyt aikaa synnytyksen käynnistämisestä vauvan syntymään?

Tabletilla käynnistettiin lauantai-aamuna ja vauva syntyi sunnuntain puolella aamuyöstä 2.25. Tabletteja laitettiin kahteen otteeseen, klo 8 ja klo 13 ja tipan sain lisäksi noin klo 23.00.
  3. S

~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Heissan kaikille! En ole piiitkäään aikaan päässyt kirjoittelemaan, olen kyllä juttujanne käynyt lueskelemassa. Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille ja tsemppiä vielä nyyttiään odotteleville :) Mun laskettu aika oli 28.3 mutta meidän neitimme syntyikin neljä viikkoa etuajassa 28.2...
  4. S

Kolmannen asteen repeämä ja seuraava synnytys sektiolla vai alateitse?

Esikoiseni syntyi 41+3 viikoilla ja painoi 4076grammaa, pituutta 53cm. Kolmannen asteen repeämä tuli ja päätin silloin etten alateitse uskalla enää yrittää. Toisen raskauden alussa sain heti lähetteen pelkopolille ja tarkoitus oli sektiolla synnyttää. Raskauden myötä punnitsin vaihtoehtoja ja...
  5. S

*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

Tervetuloa uusille =) Katariinalle :hug: täältäkin, varmasti pelästytti tuollainen. Nenä on täällä monella vaivana, kuten mullakin. No nyt on just nuhakin mutta koko raskauden on vaivannut. Hain apteekista sellasen nenäsprayn, jossa on aloeveraa ja dekspanthenolia (muistaakseni). On musta...
  6. S

*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

Tervetuloa Nowa =) =) Olipa tullut paljon juttua, kiva käydä lukemassa tarinoitanne! Omaa napaa: supistelut ovat nyt helpottaneet ihan mukavasti. Vieläkin supistelee jos liikaa rehkii, mut ei enää tule niitä kipeitä supistuksia. Mitenhän on Siruliinin laita? Voimia muillekin supistusten...
  7. S

*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Kiitos Pippa3 kauniista pohjista, ykkönen on mun suosikki. Mun tietoihin voi lisätä vielä iän, olen 31 v. ja meille on nyt tyttöä uumoiltu. Kahdessa ultrassa jo tytöksi ovat veikanneet, joten kai se alkaa aika varmaa tietoa olla :laugh: Suonenvedoista sen verran, että mulla ei vielä onneksi...
  8. S

Kiitoksia kaikille, kiva olla täällä mukana :) Siiruli, voimia!!! Mäkin tänään jo pelästyin että limatulppaa tuli, mutta kävin neuvolalääkärillä ja se kyllä oli sitä mieltä että oli jotain muuta...mitä sitten lieneekään. Supistelee ajoittain, mutta lääkärin mielestä tilanne ihan hyvä kun...
  9. S

Vieläkö mahtuu yksi maaliskuun masu mukaan? Mukava lueskella toisten todellakin samassa tilassa olevien juttuja ja jakaa kokemuksia :) Toinen lapsi on meille tulossa, tuleva isoveli on 2,5 v. LA on 28.3. eli viikkoja nyt 22+3 ja synnyttämään menen Naistenklinikalle. Olen vuodelevossa toista...
  10. S

Kilpirauhasen liikatoiminta

Kiitos rebel kuulumisista ja vastauksista, asia on ollut mielessä viime aikoina: kilpparilääkitys lopetettiin 1,5 vuoden hoidon jälkeen toukokuussa ja nyt olen onnellisesti raskaana (kylläkin vasta rv 8). Mulle suositeltiin raskauden yrittämistä vasta lääkityksen lopettamisen jälkeen, mutta oon...
  11. S

Hop, nostan ketjua...asia on kohdallani myös hyvin akuutti :) Mulla on raskautumisen suhteen samoja kokemuksia: lääkärit ovat kovin erimielisiä siitä voiko raskautua vai ei lääkityksen aikana. Kaiken kaikkiaan kilpirauhasen toiminnan häiriöt vaikeuttavat raskaaksi tuloa ja lisäävät...
  12. S

pitkään kestänyt lisääntynyt valkovuoto??

Olen kärsinyt kuvaamasi kaltaisista ihmeellisistä vuodoista jne jo kohta vuoden. Muutaman kerran tulehdusta ollut, mutta vuoto ei ole muuttunut vaikka tulehdus hoidettukin. Lääkärit eivät ole osanneet auttaa...eli vastausta en ole vielä tähän vaivaan löytänyt. Mutta kannattaa ilman muuta mennä...
  13. S

Nivustyrä

Löytyykö ketään, jolta olisi löytynyt nivustyrä? Itseltäni gynekologi sellaisen löysi kun kipujen takia hakeuduin sen pakeille. Oireilee kipuna alavatsalla ja nivusessa. Nyt olen menossa kirurgin juttusille, olisi kiva kuulla muiden kokemuksia leikkauksesta, oireista jne.
  14. S

Lääkitys alkoi helpottaa oloa pikku hiljaa n. viikon kuluttua. Mun arvot oli kuitenkin niin korkeet (t4v 67) että nelisen viikkoa meni ennen kuin tuli normaalimpi olo. Ja mulla alotusannos oli 6 tabl/päivä. Nyt on jo vähennetty kolmeen päivässä ja vajaan puolelle on käänytynyt... Mitään...
  15. S

Mikä miehessäsi ärsyttää?

Tämä ketju tulee NIIIIIIN tarpeeseen...tänään tuntuu kaikki ärsyttävän!!! 1. Viimeaikoina on toden teolla ärsyttänyt miehen työt ja niiden yletön määrä. Koko joulukuun on tehnyt pitkää päivää, jossain vaiheessa kiltisti vihjasin että ei tarttis vapaapäivinäkin töihin rynnätä...vaikka ne siellä...
  16. S

Hei Lia! Itsellä vaiva todettiin vasta imettämisen lopettamisen jälkeen, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Käyppäs katsomassa http://www.kilpirauhas.info/foorumi/index.php sieltä löytyy keskustelua aiheesta ja samassa tilanteessa olevia kanssasisaria =) Ja :hug: ja voimia liikiksen...
  17. S

Mulla myös liikatoiminta todettu vähän aika sitten, syynä Basedowin tauti. Nähtävästi tauti puhjennut synnytyksen jälkeen, mulla on 6kk vauva. Kuitenkin tuntuu että aiemminkin ollut oireita, mutta näin jälkeenpäin vaikea saada asiasta varmuutta. Hiphei75 onko sullakin Basedow vai ohimenevä...
  18. S

Pahalle haisevat paukut ja vihreä kakka

Kiitos kaikille vinkeistä! Masu oli jo parempi hetkisen ja kakkakin muutti väriä kunnes taas palattiin tuttuun ja turvalliseen vihreään...En keksi mistä johtui tuo hetkellinen värinmuutos, täytyy jatkaa mietintää. Toivottavasti ei tosiaan ole allergiaa, täytyy seurata tilannetta ja jutella...
  19. S

Pahalle haisevat paukut ja vihreä kakka

Auttakaahan jos olette samaa kokeneet tai omaatte aiheesta tietoa: vauvamme on 3,5kk ja jo jonkin aikaa kakka on ollut vihreää. Lisäksi paukuttelee komeesti ja haju on kuin aikuisella miehellä ;) Neuvolassa kuultiin että vihreä kakka kertoo että jotain ruoansulatuksessa on pielessä, muttei...
  20. S

Paljonko teidän 3,5 kk nukkuu päivässä?

Vaniljatäti: meillä nukutaan yöt samaan tahtiin teidän kanssa! Haaveillaan pidemmistä yöunista, mut vielä mennään noilla pätkillä. Päivisin poika nukkuu useimmiten vain 30 min kerrallaan, yhdet pidemmät unet onneksi iltapäivällä.

Yhteistyössä