Hakutulokset

  1. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Moikka kaikille! Täällä ois jälleen yksi uusi äityli kesäkuun vauvan kanssa. Aikasemmin en oo kirjoitellut, mutta lukemassa olen käynyt. Nyt oli pakko alkaa kirjottaan, kun Rutti mietiskeli että voiko olla ettei sinkkivoide sovi kaikille...Itse en osaa tohon vastata, mutta mun kaveri kerto...
  2. M

    Mihin loppuvuoto jäi?

    Hei kaikille! Tein positiivisen raskaustestin viime viikon sunnuntaina ja tänään olisi viikkoja kasassa 5+2. Viime viikon tiistaina ( siis ennen testin tekemistä) tuhrutin hyvin vähäisesti ruskeaa tuhrua ja tuona päivänä myös testi näytti negatiivista. Tuhrua tuli parisen päivää. Ja...
  3. M

    ***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

    Hysteerinen Sulle oli pakko tulla kirjoittaan tuosta yöheräilystä..Mäkin painiskelin joku aika sitten myös vauvan yöheräilyjen kanssa. Meillä ne alkoivat kun tyttö oppi menemään konttausasentoon 5,5 kk:n iässä. Tuolloin hän pahimmillaan heräsi 0,5 - 1 tunnin välein itkemään. Pisin unijakso taisi...
  4. M

    ***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

    Jälleen kaipaisin vinkkejä...Mitenhän minun kannattaisi alkaa muokkaamaan vauvelin unirytmiä? Tai tarkemmin sanottuna, miten saisin aikaistettua nukkumaan menoa? Meillä vauva on ihan pienestä pitäen ollut illanvirkku, aamuntorkku eli hän nukahtaa yöunille yleensä klo 22.30-23.00 ja herää sitten...
  5. M

    ***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

    Kiitos kaikille haleista ja tsempistä :flower: Nyt jo tuntuu paljon paremmalta, kun olen niistä ensimmäisistä ahdistuspäivistä selvinnyt. Jotenkin helpottaa tieto siitä, että täällä on toisiakin äitejä, jotka ovat palaamassa työelämään lähikuukausina. Vähän olen innostunutkin töihin lähdöstä...
  6. M

    ***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

    Nyt tulee kyllä vain pelkkää omaa valitusta ja anteeksi siitä etukäteen. Ahdistaa vaan niin kovasti. Sanokaa minulle etten ole huono äiti, kun laitan lapseni ryhmäpäivähoitoon 10,5 kuukauden iässä. Kävi nimittäin niin, että sain työpaikan! Toisaalta olen kamalan innoissani työpaikasta, joka on...
  7. M

    Mitä vaihtoehtoja olemassa isän jäädä kotiin hoitamaan lasta?

    Mitä vaihtoehtoja olemassa isän jäädä kotiin töistä lasta hoitamaan? Hei! Kysymys tulikin tuossa otsikossa, mutta vielä hieman enemmän taustatietoja laitan tässä. Eli olisin mahdollisesti työllistymässä itse tammikuun alusta. Hoitoon en lasta haluaisi vielä laittaa, sillä hän olisi tuolloin...
  8. M

    Mitä vaihtoehtoja olemassa isän jäädä kotiin töistä lasta hoitamaan?

    Hei! Kysymys tulikin tuossa otsikossa, mutta vielä hieman enemmän taustatietoja laitan tässä. Eli olisin mahdollisesti työllistymässä itse tammikuun alusta. Hoitoon en lasta haluaisi vielä laittaa, sillä hän olisi tuolloin 8,5 kk vanha. Ajatuksena olisikin että isä jäisi lasta hoitamaan...
  9. M

    Multimax turvaistuin 1,2,3

    Onko kenelläkään kokemusta tästä istuimesta? Mitä hyvää/ huonoa ko. istuimessa ja mihin muuhun istuimeen olisi verrattavissa? -Myttö-
  10. M

    ***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

    Malttamaton Meidän tytöllä menee päivärytmi suunnilleen tälleen: Aamulla ylös klo 8-8.30 ja tissiä. Aamupuuro sitten klo 9.30. Ekat lyhyet päikkärit n. klo 11 ja lihakasvisruoka sitten n. 12-12.30. Hedelmäsosetta/ vauvajogurttia tarjoan ennen pitkiä päikkäreitä eli noin kello 13.30-14.00. Jos...
  11. M

    6 kk vauva ei reagoi toisen korvan kuulotutkimuksessa

    Olisikohan se laite mitä tarkoitat, niin tympanometri (?) tai joku sellainen? Neukkatäti nimittäin katsoi vauvan korvat samalla käynnillä sellaisella laitteella, joka piirsi käyrää ja sen perusteella sitten katsotaan onko korvatulehdusta vai ei. Sen laitteen mukaan meidän vauvalla olisi ollut...
  12. M

    ***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

    Heipä hei! Tuossa jo kirjoittelinkin tuohon yleiseen osioon, mutta laitanpa myös tänne. 6 kk neuvolassa tyttö ei reagoinut oikealla korvallaan uikulla tehtyyn kuulotutkimukseen. Uikku siis se pieni, piipittävä vehje. Vasemmalla korvalla hän reagoi välittömästi ja käänsi pään kohti uikkua...
  13. M

    6 kk vauva ei reagoi toisen korvan kuulotutkimuksessa

    Hei! Kävimme vauvan kanssa 6 kuukauden neuvolassa parisen viikkoa sitten. Tuolloin vauvalle myös tehtiin kuulontutkimus uikulla (pieni, piipittävä laite). Vauva reagoi vasemmalla korvallaan välittömästi ja käänsi katseen kohti uikkua, mutta oikealla korvalla hän ei reagoinut ollenkaan...
  14. M

    ***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

    Heipat taas kaikille! Unikoulusta täällä ollut puhetta.. Meillä edelleen jatkuu meininki samana yöunien suhteen eli pahimpina öinä herätään tunnin välein itkemään. Tosin sillä erotuksella entiseen että nyt tyttö rauhoittuu jo sylissä eikä jatka itkua. Mietinki tuossa että olisikohan meille...
  15. M

    Mitä tämä yöitkuisuus oikein on?

    Rataslaakson ElliTyttö kyllä oppi nousemaan konttausasentoon viikko sitten ja on nyttemmin alkanut nytkyttämään itseään myös konttausasennossa, mutta ei vielä ole osannut lähteä siitä liikkeelle. Martza Tein riisipuuron äidinmaitoon, koska aattelin että se olisi tutumman makuista kuin veteen...
  16. M

    ***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

    Joanna :hug: Vuotaraaputin Tyttö nousi kyllä viikko sitten ensimmäisen kerran konttausasentoon ja nyt se sitten on oppinut itseään nytkyttämään siinä, mutta ei vielä osaa lähteä siitä liikkeelle. Myös eteenpäin hän on oppinut ryömimään hieman. Voiskohan ne tosissaan sitten vaikuttaa noin...
  17. M

    Mitä tämä yöitkuisuus oikein on?

    Hei! Minulla on pulma. Tyttö ( 6 kk) on nukkunut kaksi edellistä yötä todella huonosti. Hän on herännyt itkemään 15min. -1 tunnin välein. Yöunille hän on alkanut noin klo 21.30 ja siitä tunnin päästä hän on herännyt kauheaan kirkumiseen. Tyttö on rauhoittunut tuolloin kun on ottanut hetkeksi...
  18. M

    ***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

    Marika75, Olen kyllä kokeillut ikenet sormella ja ei siellä tunnu mitään erikoisempaa. Tytöllä on jo kaksi hammasta alhaalla, eivätkä ne vaikuttaneet tällä lailla kun tulivat. Ehkä olet oikeassa tuon mahan kovuuden suhteen.. Itse vain ajattelin että kun kerran joka päivä tulee ja suht...
  19. M

    ***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

    Huomenta kaikille. Nyt on pulma. Tyttö on nukkunut kaksi edellistä yötä todella huonosti. Hän on herännyt itkemään 15min. -1 tunnin välein. Yöunille hän on alkanut noin klo 21.30 ja siitä tunnin päästä hän on herännyt kauheaan kirkumiseen. Tyttö on rauhoittunut tuolloin kun on ottanut...
  20. M

    Mikä eläin meidän pihalla oli?

    Minäkin veikkaisin että supikoira.

Yhteistyössä