Hakutulokset

  1. Z

    *** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

    Tervehdys pitkästä aikaa! Ihan ekaksi :hug: caribbeelle! Voimia teille! Mulla on sokerirasitus huomenna aamulla, mun äidillä todettiin just 2. tyypin diabetes joten siksi joudun siihen. En paa pahakseni, sittenhän tiedän että onko arvoissa häikkää vai ei. Paastoaminen on tietty inhaa...
  2. Z

    *** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

    Kuulumisia nyt varmaan ekaa kertaa kesäkuussa. Olen kyllä lueskellut kuulumisianne, mutta oma kirjoittelu on jäänyt. Rakenneultra oli maanantaina ja olikin varsinainen yllätys. Olitiin miehen kanssa ihan satavarmoja että meille tulee toinen poika, mutta tytöltä se pikkuinen ultrassa kovasti...
  3. Z

    *** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

    Vielä vinkki teille jotka tuskailette dopplerien kanssa kun mitään ei kuulu. Olettehan kokeilleet tarpeeksi alhaalta? Mä saan sykkeen kuuluviin ihan häpykummun yläpuolelta ja yleensä vielä siitä vähän vasemmalle, siis ei mistään läheltäkään napaa. Kohtu on vielä niin alhaalla.
  4. Z

    *** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

    Heissan piiitkästä aikaa! Olen kyllä käynyt lukemassa ketjua, mutta ei ole tullut aikoihin kirjoiteltua. Me käytiin nt-ultrassa viikko sitten perjantaina ja tänään oli neuvolalääkäri ja sain nähdä pikkuvipeltäjän taas ultrassa :) Meno oli niin kova molemmilla kerroilla, että tuotti vaikeuksia...
  5. Z

    *** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

    Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mua kanssa vaivaa ihan järkyttävä turvotus varsinkin iltaisin. Aamulla oon ihan normaalin näköinen mutta maha kasvaa iltaa kohden niin , että nukkumaan mennessä mulla on vatsanseudulla sellanen rantapallo :) Ällötys on selvästi helpottanut nyt tällä viikolla...
  6. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Taaperotx4 Mullon nyt mennyt kokonaan ohi se miten poikasi oireilee? Minkä ikäinen? Meidän 1 v 9 kk pikkumies oireili vuosi sitten keväällä ihyan järkyttävällä kokovartaloihottumalla, imetin poikaa vuoden ikäiseksi ja olin viimeiset kuukaudet rankalla dieetillä itsekin kun etsittiin syytä...
  7. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Voimia kaikille keskenmenon kokeneille! Mimmikki eikö sua ultrattu ollenkaan? Mut ultrattiin jouluisen km jälkeen ja tarkastettiin, että kohtu oli todella tyhjentynyt, muuten olisin joutunut kaavintaan/lääkkeelliseen tyhjennykseen. Lisäksi kävin vielä yksityisellä just ennen plussaa...
  8. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Jeee! ihan mahtava juttu Alisa! Toivotaan nyt että pikkuinen on kasvanut maanantaiksi ja kaikki menee jatkossakin hyvin. Chira mulla tulee repäisykipuja edelleen, mutta pahimpia ne oli just ihan ekoilla viikoilla. Tosi ikävän tuntuisia, mutta kuuluvat asiaan. Kohtu se siellä kasvaa :)...
  9. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Voi ei! Alisa halaus ja voimia tulevaan! :hug:
  10. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Mua itseäni ainakin ihmetytti se, miten lääkäri ylipäätään sai siitä ultrakuvan tuhrusta jotain mittoja otettua millä se sitten raskauden kestoa määritti. Onko kenelläkään tietoa kuinka paljon heittoa noissa alkuraskauden ultrissa mahdollisesti on? Pari päivää nyt ainakin luulisi olevan, eihän...
  11. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Tervetuloa uudet! Olivia mä oon kysynyt noista hiivalääkkeistä jo kahdelta gyneltä ja apteekin reseptittä saatavat puikot ja voiteet on ihan turvallisia. Mulla siis on hiiva, todettiin papassa reilu kuukaus takaperin ja oli oireeton tähän asti, mutta nyt tuntuu että tarvii käydä hakemassa...
  12. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Murgu toivotaan, että pikkuinen on vaan saanut alkunsa myöhemmin! Thor ja Pomppis ihania ultrakuulumisia :) Ja tervetuloa uudet! On ollut ihan hektinen kiire duunissa ja sen senkun jatkuu, ei paljon ehdi vauvapalstoilla surffailla. Lisäks mies tekee pitkää päivää ja mun täytyy ehtiä...
  13. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Mikä on tilanne Jennyli? Toivottavasti kaikki on hyvin! Älä nyt ainakaan itseäsi siitä hiivalääkkeestä soimaa, kysyin just gyneltä asiasta ja se sanoi, että apteekin emätinpuikot ja salvat on ihan turvallisia raskauden aikana, ja lääkkettä kandee käyttää vain jos on oireita. Hiiva sinällään ei...
  14. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Ai niin, vielä piti lisätä tohon ultraamiseen, että KELA on gynen mukaan tiukentanut ohjeitaan eikä korvaa varhaisultria (siis sitä mitätöntä osuutta mitä se nyt yleensäkään noista yksityisistä lääkäripalveluista korvaa) ilman diagnoosia. Eli mulla lukee papereissa sitten alavatsakipuja. Sama...
  15. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Mä kävin yksityisellä gynellä ultrassa, ei kunnallisella puolella oo toivoakaan. Sain vihdoin ajan tilattua neuvolaankin, se on vasta 3.4. viikkoja on silloin jo 9+ jotain. Mutta toi oli eka mulle sopiva aamuaika mitä siellä oli vapaana. No, mä toivon että sillon sitten jo kuunnellaan...
  16. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    No niin, vihdoinkin pääsen kertomaan ultrakuulumiset. Syke löytyi ja pikkukaveri uiskenteli ihan oikeassa paikassa, vastasi mitoiltaan viikkoja 6+3 eli LA olisi 2.11 (tosin korttiin lääkäri kirjoitti 3.11) Mutta olkoon nyt vaikka tuo 2.11. Harvoinhan ne vauvat kuitenkaan juuri laskettuna päivänä...
  17. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Hui ui ultra on tänään illalla... Sain kyllä nukuttua yllättävän hyvin, ja nyt on ollut niin kiire duunissa ettei mitään oo ehtinyt edes ajattelemaan. Mä tuun sitten viestimään mitä siellä näkyi. Jennyli mulla on ainakin ollut kipuja sekä kohdunalueella että varsinkin vasemman munasarjan...
  18. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Ihan järkyttävä turvotus ja :ashamed: ilmavaivat. On todella epämukava olo. Meillä mies ei ollut koskaan mukana neuvolassa, mutta ultrissa oli kaikissa. Ja huomiseen tulee myös, koska mä en tahdo mennä sinne yksin. Hui ui, mitenköhän mä nukun ens yönä, saati teen töitä koko päivän kun...
  19. Z

    Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

    Mulla on se varhaisultra huomenna illalla. Ja tuntuu että sitä on jo odottanut ikuisuuden :) Me viedään esikoinen hoitoon siks aikaa mummolaan, mies keksii jonkun hyvän tekosyyn, kun mä en halua vielä kertoa mitään. Katotaan sitten mitä ultrassa paljastuu. Neuvolaan en ole soittanut...
  20. Z

    raskausoireena ihon kutina?

    Mulla oli raskaushepatoosi esikoista odottaessani. Se ilmeni vikan kolmanneksen alussa ja ihan järkyttävänä kämmenien ja jalkapohjien kutinana.Ja noi oireet on just todella tyypillisiä, myös toi oireiden ilmaantumisajankohta. Ekojen oireiden ilmaannuttua sain samantien lähetteen labraan ja...

Yhteistyössä