Hakutulokset

  1. Ä

    vastaus pian

    teen juuri lapselleni makaronijauhelihasosetta. miten jauheliha keitetään, pilkotaanko sitä samalla kun keitetään?apuja kiitos!juuri olen ruokaa valmistamassa :)
  2. Ä

    maistraatissa vihkiminen

    mitä olette mieltä maistraatissa vihkimisestä, onko kellään kokemuksia?Kävittekö valokuvassa?oliko teillä mitä päällä?pidittekö sukulaisille kahvituksia, oliko sukulaisia mukana?kovasti nämä asiat mietityttää, koska ollaan ajateltu mennä maistraatissa vihille ainaisen rahapulan takia?
  3. Ä

    kumpi sukupuoli erottuu paremmin ultrassa?

    Onko kokemuksia tai oletteko kuullut kumpi on helpompi ultrassa nähdä, poika vai tyttö?
  4. Ä

    Vauva nukkuu vetoisessa huoneessa

    Keltanokka taas kyselee... Jostain on jäänyt mieleen, että vauvaa ei kannata pitää vetoisassa paikassa - mikä toki on ihan ymmärrettävää. Vaan sitten taas toisaalta sanotaan, että vauvan olisi hyvä nukkua yönsä 19 asteisessa makkarissa. Sekin täysin ymmärrettävää. Vaan kun tätä meijän asuntoa...
  5. Ä

    Tyttö 3kk, itkut huolettaa

    Moi! Mulla on suloinen kohta 3kk täyttävä tyttönen, joka on enimmäkseen ihan pirtsakka, mutta tämmöinen minua huolettaa: Typy kitisee aika paljon pitkin päivää, mutta illat ovat menneet lähes tauottomaksi kitinäksi ja kunnon huudoksi. Itkee, puklaa tiheään, nenä vuotaa, kurkku korisee...
  6. Ä

    kuume---suppo

    yöllä kello 5.00 kuumetta kaks puol vuotiaalla oli 38.7. Laitettiin yksi panadol suppo ja aamulla kymmenen aikaan ei ollu kuumetta enää ollenkaan. Johtuuko vielä lääkkeestä ?? Vai onko kuume hävinnyt viimein kolmantena päivänä ?
  7. Ä

    laktoositon odotus

    Onko muita täysin laktoosittomia odottajia? Itsellä tämä vaiva todettiin keväällä, ja nyt raskausaika on ollut pelkkää tuskaa vaikka laktoosia en mielestäni mistään saakaan. Silti piekuttaa koko ajan ja välistä mahaa nipistää niin ettei työnteosta meinaa tulla mitään. Pitääkö tässä nyt ruveta...
  8. Ä

    ANOPIT/MUMMIT/MUMMOT!!!

    ei yksikään anoppi tai mummi taida kyetä kirjotteleen anopit/mummit/mummot kohtaan!!! eivät uskalla!
  9. Ä

    apua 3-vuotiaan

    ...niin minkälaisia teidän 3-vuotiaanne ovat? Meillä ihana, osaa ja jaksaa keskittyä kirjojen kuuntelemiseen, kuuntelee paljon satuja, touhuaa ulkona kaikenlaista,osaa näyttää tunteensa laidasta laitaan. MUTTA välillä menee yli.Eli kun hän kokee saavansa väärää kohtelua, tai kun riita...
  10. Ä

    turvavyöistuin

    kokemuksianne eri turvavyöistuimista? ovat niin hirveän hintaisia, ettei haluaisi ainakaan huonoa ostaa. minkäs merkkistä kannattaisi hankkia?
  11. Ä

    allergiaa?

    Hei, Voiko olla allergiaa lapseni sanoi yksi päivä ruuasta kun oli syöny 3haarukallista että äiti enään ei maistu sen jälkeen sanoi nyt tuli huono olo ruuasta no iltaruuan aikaan laitoin samaa ruokaa lautaselle ja kun lapsi tuli pöytään niin sanoi en voi syödä tota kun tulee niin paha olo siitä...
  12. Ä

    kohta 2 veen "arkajalkakausi"

    Mikä ihme tuohon poikaan on iskenyt kun ennen niin reipas poika joka ikinä ei ole pahemmin vierastanut on yht'äkkiä alkanut vierastaa, ja muutenkin pelkää vähän kaikkea; isompia autoja jos menee tiellä ohi niin vaatii syliin jne. Kuuluuko tähän ikään joku pelkokausi vai mistäköhän on kyse???
  13. Ä

    Ekaluokkalaiset

    onko muita, joiden lapsi jo nyt sanoo, että voi ei, taas kouluun, ja siellä on tylsää? Luulin, että ensimmäisella ja toisella luokalla ollaan innokkaita. :(
  14. Ä

    Hohoi rovaniemi ja eteenki...

    Nivavaara!!! Missäs täältä on kaikki äidit ja lapset. Olisi kiva tavata ulkoilun merkeissä ja mikäs ettei myös kaffittelun... Etsin ainakin yhtä tuttua tästä ihan kulmilta jolla 2 poikaa... Mukaan myös kaikki muutkin... Meillä on 2 poikaa jotka kaipailisivat leikkikaveria ja tiätty minä...
  15. Ä

    Poikien pippelistä

    Kyselen ehkä hassuja mutta kysyn kuitenkin :D Minkä ikäisenä poijilla "irtoaa" esinahka niin että se liikkuu taakse? Ja sitten et pitääkö se pestä sitten sieltä esinahan altakin?
  16. Ä

    "suihkuhulluus"

    Meillä on 1.5 vee tyttö, joka ihan rehellisesti sanottuna SEKOAA aina suihkussa! Siis tykkää touhusta kuin hullu puurosta, viimeaikoina tuntuu että vähän liikaakin.... Saattaa läträtä valuvan veden alla puolikin tuntia, pyörii kontillaan lattialla, makoilee selällään, "pesee" hiuksiaan, kiljuu...
  17. Ä

    ad/hd

    en edes teidä onko toi otsikko kirjoitettu oikein.. mut millasia oireita on?mistä huomaa lapsesta et sillä on tollanen ad/hd?
  18. Ä

    ESKARIIN!!

    Heipsan! Olen 6-vuotiaan tytön äiti, joka menee eskariin tänä syksynä. Hieman jännittää, koska ei tiedä mitä odotettavissa. TYttöni on hyvin pikkuvanha viihtyy "aikuisten maailmassa". Kavereita ei ole. Kaipaisinkin kommentteja kuinka eskarissa suhtaudutaan kiusaamiseen, kaverisuhteiden...
  19. Ä

    Mitä ruusunmarjasoseesta?

    Olisiko kenelläkään vinkkejä antaa, mitä teen ruusunmarja soseesta? Elikkäs minulla on pakasteessa itse tehtyä ruusunmarjasosetta ja olen siitä keitellyt kiisseeliä, mutta kun ei meidän perheessä uppoa ei!!!! Ei viitsisi roskiinkaan heittää....
  20. Ä

    Yöt ilman vaippoja

    Tartteeko lapsen ilman vaippoja käydä yöllä potalla pissillä ? Kyselen vaan tulevaa varten.. Meillä on vessaan pitkä matka, potta pitäisi ottaa sitten sängyn viereen. Mitenkähän se onnistuu.. Eihän se osaa unissaan varmaan käydä potalla yksinään ! Miten te olette tehneet ?

Yhteistyössä